Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hormonspiralen gir mindre, men uregelmessig blødning. Hvis din lege har foreslått frysning av livmortappen foreligger sannsynligvis det man betegner ’ektopi’ hvor noe av slimhinnen inne i livmorhalsen har vokst ut på overflaten (helt godartet og ikke uvanlig hos kvinner i fruktbar alder !) Ved slik tilstand kommer det ofte blødning ved samleie, evt ved avføring eller når legen skal ta prøve. Ved nedfrysning (eller laserbehandling) får man en sterkere overflate. Det vil ikke få noen betydning for lyst eller mulighet for graviditet. I noen tilfeller kommer problemet tilbake etter noen tid.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156787-levonova/#findComment-1009158
Del på andre sider

Jeg har også hormonspiral og har nesten helt normale menstruasjoner likevel. Har bestemt meg for å fjerne den fordi jeg opplever en del bivirkninger, bl.a. økt PMS, dårlig hud, humørsvingninger etc.

Jeg fikk veldig store problemer med Levonova. Enormt med vannansamlinger i fingre og ben. Blodtrykket ble høyt og jeg gikk med en enorm hodepine hele tida. Jeg har aldri verken før eller siden hatt høyt blodtrykk. Plagene varte i ca to måneder etter at jeg tok ut hormonspiralen, da begynte de å bli svakere og forsvant helt et par måneder etter det igjen. Hovenheta var det siste som forsvant.

Tenk dere godt om før dere setter inn hormoner i kroppen. Søk på nettet etter mulige bivirkninger først. Plagene var så store at det ødela nesten et år av livet mitt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156787-levonova/#findComment-1009247
Del på andre sider

Jeg fikk veldig store problemer med Levonova. Enormt med vannansamlinger i fingre og ben. Blodtrykket ble høyt og jeg gikk med en enorm hodepine hele tida. Jeg har aldri verken før eller siden hatt høyt blodtrykk. Plagene varte i ca to måneder etter at jeg tok ut hormonspiralen, da begynte de å bli svakere og forsvant helt et par måneder etter det igjen. Hovenheta var det siste som forsvant.

Tenk dere godt om før dere setter inn hormoner i kroppen. Søk på nettet etter mulige bivirkninger først. Plagene var så store at det ødela nesten et år av livet mitt.

Jeg mistet også nesten et år av trefasepiller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156787-levonova/#findComment-1009249
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...