Gå til innhold

Kan kjærlighet forsvinne i løpet av 10 minutter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Torsdag 18. januar 2004 sluttet jeg plutselig å elske den jeg hadde lovet å dele resten av livet med. Alt forsvant i løpet av et øyeblikk mellom 16.45 og 16.55. Er det mulig?

Vi har vært sammen i ti år. Det er ingen andre kvinner i livet mitt. Det kunne ikke falle meg inn å være utro, jeg har aldri vært i nærheten av å bli lei av henne. Tvert i mot. Jeg har heller hatt problemer med å forstå hva i all verden hun skal med meg. Hun er så flott på alle måter. Smart og fjollete. Utrolig pen, og utrolig lite klar over det. Det var jeg som overtalte henne til å flytte sammen med meg. Det var jeg som fikk henne til å ville ha barn. Hun er både pratsom og oppmerksom og morsom og alvorlig. Vi kan ligge våkne hele natten og snakke. Hun elsker John Coltrane. Ingen forlater vel en kvinne som spiller John Coltrane?

Hun er jo alt jeg vil ha!

Jeg har tenkt og tenkt og tenkt igjennom hva som skjedde i løpet av de ti minuttene, men jeg skjønner fortsatt ingenting. Vi var inne på kjøkkenet. Jeg satt ved bordet med sønnen vår. Samboeren min sto og lagde mat, jeg sto bak henne og strøk henne over rumpa, hun var så deilig og pen og jeg kjente at jeg hadde lyst på henne. Radioen sto på i bakgrunnen, Ella Fitzgerald sang Madam, Miss Otis regrets she’s unable to lunch today …og samboeren min nynnet med.

Jeg vet at jeg elsket henne da. Det VET jeg. Så det må ha vært noe som skjedde etter det. Nyhetene begynte og samboeren min satte over tekjelen. Alt var liksom så hverdagslig. Og plutselig elsket jeg henne ikke mer! Jeg vet ikke hvordan jeg visste det, men jeg visste at jeg ikke elsket henne mer. Jeg kan ikke engang si nøyaktig når det skjedde. Jeg vet bare at jeg elsket henne da hun sang med til radioen, og at jeg ikke elsket henne lenger da hun satte kjelen på komfyren. Jeg sluttet å elske kjæresten min en eller annen gang i løpet av ti minutter, midt mellom nyhetene og sporten.

Sånn har det vært i over et halvt år. Jeg orker snart ikke mer.

Jeg føler bare mer og mer at verden raser sammen rundt meg. Jeg har mistet kjærligheten, og nå er jeg i ferd med å miste meg selv. Kommer det til å gå over? Hva skal jeg gjøre?

Skrevet

Høres veldig, veldig merkelig ut. nesten som om du har satt deg fast i en tanke, på en måte?

Har du snakket med henne om dette?

mil1365380270
Skrevet

Synes nesten det høres ut som du har fått en liten depresjon, jeg. En vond tanke seg inn i hodet ditt, og nå klarer du ikke å få det til å slutte?

Kjenner du dyp glede over andre ting, eller er det en skygge som har lagt seg over hele livet ditt?

Gjest Glasselle
Skrevet

Du kan jo lese resten av boken, og se hvordan den slutter.

Hva faen er problemet ditt?

Gjest soldier
Skrevet

Denne følelsen får jeg hver gang etter at det har gått for meg.

Men blir glad i henne igjen når jeg er kåt.

Gjest Wakarimazu
Skrevet

"midt mellom nyhetene og sporten"....hvilken kanal??

Nevrolingvistiker
Skrevet

vanskelig å hjelpe fordi ingen kan sette seg inn i et såpass personlig begrep som "å elske".

skorpionfisken
Skrevet

Dette er utdrag fra en bok.

Hvilken bok da?

Jeg ble jo litt nyskjerrig på fortsettelsen da.... :-)

Skrevet

"Hun elsker John Coltrane. Ingen forlater vel en kvinne som spiller John Coltrane?"

Du sier det selv... :)

Skrevet

Hvilken bok da?

Jeg ble jo litt nyskjerrig på fortsettelsen da.... :-)

Aner ikke.

Gjest godt du skrev det da, favn...
Skrevet

Aner ikke.

Så du har lest det før? (Irriterende at noen lyver her....)

Skrevet

Så du har lest det før? (Irriterende at noen lyver her....)

Nei, men det skinner jo gjennom.

Gjest godt du skrev...
Skrevet

Nei, men det skinner jo gjennom.

Ja, ser det.

Skrevet

Ja, ser det.

dette er ingen en løgn, men en stor, stor frykt. er jeg alene om å ha den? redselen for å bli forlatt av kjærligheten.

Skrevet

Denne forfatteren skriver bra. Vil du si oss hvem det er? Er det ikke straffbart å sitere andre uten å angi kilden? Boken er nok skrevet for noen år siden som en framtidsroman (forfatteren vet jo ikke hvilken ukedagdag 18.01.04 var på). Eller du har forandret et eldre årstall til i år, for å få det til å høres mer sannsynlig.

Gjest Pricilla
Skrevet

Hva er vitsen med å skrive utdrag fra en bok her? Så får du folk til å "hjelpe" deg?

Burde kanskje passa på at 18.01.04 ikke er en torsdag da...

Folk skriver om faktiske problemer her, så synes det der bare ble skikkelig dustete..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...