Gå til innhold

Høyt utdannet kvinne - er det turnoff for menn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

skorpionfisken

Jeg har høyere utdanning enn kjæresten, og liker å tenke på at han ligger flat :)

c',)

Jeg var faktisk litt engstelig når jeg skulle fortelle han som nå er min sambo hvor mye utdannelse jeg har.

Heldigvis har han selvtillit til å være trygg i den utdannelsen og jobben han har uten å sammenligne seg med meg.

Annonse

c',)

Jeg var faktisk litt engstelig når jeg skulle fortelle han som nå er min sambo hvor mye utdannelse jeg har.

Heldigvis har han selvtillit til å være trygg i den utdannelsen og jobben han har uten å sammenligne seg med meg.

Et realt mannfolk tåler da såpass ;-)

skorpionfisken

c',)

Ja det var jo det jeg håpet, at han var et realt mannfolk.

Jeg var redd han ikke var så tøff som jeg trodde, at jeg hadde skutt feil.

Han var det... Skikkelig MANN!

c',)

skorpionfisken

Et realt mannfolk tåler da såpass ;-)

Skjønner ikke hvorfor jeg ser så skjevt i dag. Jeg svarer på innlegg, og de havner under meg selv.

*trekker på årene, og prater med meg selv..., huff får finne meg en potteplante å prate til*

Svaret til deg ligger en linje over her som svar til meg....

Gjest Voksen kvinne

ikke så vanskelig...Noen menn blir skremt av en kvinne med høyere utdanning/bedre betalt jobb = stort sett, en sterk kvinne. I mine øyne betyr det at han har dårlig selvtillit! Så må du huske at mange menn er fortsatt av den "skolering" at mannen skal ha makt, være den overordnede og vil ha kontroll på det meste. En mann kan føle seg så underlegen av en kvinne som du beskriver...de har så liten selvtilitt...at de må finne en kvinne som gjør seg _ham_ underdanig...slik at han kan føle seg den store beskytter, uansett. (kanskje derfor så mange søker utenlandske kvinner av en underdaning kultur).

Selv er jeg en sterk kvinne med godt betalt jobb...men møter jeg en som er "litt under"...så skremmer jeg ham fra vettet uansett hva jeg sier og gjør. Det sier til meg at han ikke har så mye "under topp-lokket" for hadde han hatt en viss selvtillit, så ville han både høre og forstå at det ikke spiller noen rolle for meg, så lenge han er en ok kar med de normale verdier som menneske som jeg setter pris på.

Ja, de som ikke Matcher deg blir skremt...de som respekterer deg for hva du gjør uansett hva de selv bedriver tiden med...men ser også hva du er som menneske...de kan du satse videre på...

For de fleste menn (de med sånn nogenlunde iq) så teller vel da ikke det noe så lenge de finner partneren interessant, og som samtale partner. Det er davel ingen som tenker på "turn off" osv. når de hører hva partneren har av utdannelse.

Annonse

Det spørs nok på hvor usikker mannen er, men at du i det hele tatt stiller spørsmålet viser at du selv ikke er av den brå, selvsikre typen så derfor tror jeg ikke du vil virke skremmende på menn flest. Du kan gjerne forsøke å sjekke meg hvis du vil ;-)

Det er vel oftere omvendt, kvinner med god utdannelse ønsker ikke menn uten utdannelse. Undersøkelser har vist at kvinner liker å skryte av sin manns utdannelse/jobb/lønn til sine venner/venninner og at dersom denne ikke er allverden så skaper dette problemer.

Mange mener at liten utdannelse= dum, uengasjert, lat og lite kunnskap. Derfor velger mange kvinner en partner med tilsvarende utdanning.

Det er også en del, men heldigvis stadig færre, som liker å hovere over andre med mindre utdanning. Gjør en dette vil en støte fra seg både venner og partnere med mindre utdanning.

Ellers klarer jeg ikke å se at en høy utdanning og høy lønn skulle være noen hindring. Kanskje hadde jeg ment noe annet dersom jeg ikke hadde hatt høyere utdanning selv.

Gjest stoiker

Det er vel oftere omvendt, kvinner med god utdannelse ønsker ikke menn uten utdannelse. Undersøkelser har vist at kvinner liker å skryte av sin manns utdannelse/jobb/lønn til sine venner/venninner og at dersom denne ikke er allverden så skaper dette problemer.

Mange mener at liten utdannelse= dum, uengasjert, lat og lite kunnskap. Derfor velger mange kvinner en partner med tilsvarende utdanning.

Det er også en del, men heldigvis stadig færre, som liker å hovere over andre med mindre utdanning. Gjør en dette vil en støte fra seg både venner og partnere med mindre utdanning.

Ellers klarer jeg ikke å se at en høy utdanning og høy lønn skulle være noen hindring. Kanskje hadde jeg ment noe annet dersom jeg ikke hadde hatt høyere utdanning selv.

Det kan jo ha noe med tiltrekning å gjøre, også, da, Petter Smart. Menn som tenker er unektelig mer sexy enn de som ikke gjør det!

Når det gjelder dette med å skryte - jeg har i hvert fall aldri vanket i noe kvinnemiljø der vi skryter av partnerens utdannelse! Kanskje skryter vi av at han er nevenyttig eller hyggelig eller flink med barn - i tillegg til å være intelligent og slikt - men jobben skryter vi da ikke av?

Jeg tror kvinner ønsker å føle seg trygg i forhold - og man føler seg ikke trygg sammen med en person som stadig kommer til kort når han snakker. Det er betryggende å ha en som vet minst like mye som en selv!

Og - som allerede nevnt - få ting er mer sexy enn en mann som kan lytte til det jeg mener og kan og vet og kan snakke med meg om det vi begge kan. En slik mann får man lyst til å dele _alt_ med!

Gjest stoiker

Kvinner som ikke kan utfordre meg på det tenkende plan, er uinteressante som kjæresteobjekter. Der var vel svaret.

Og det gjelder andre veien, også - menn som ikke kan utfordre på tenkeplanet, er ikke interessant, heller. Men om de har papirer på det eller ikke, er av mindre betydning. Bare de tenker - og kan uttrykke seg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...