Gå til innhold

Kløe i underlivet

Anbefalte innlegg

Luna21365380663

Er det noen andre som har opplevd det samme som meg?

Det siste året har jeg fra tid til annen fått sterk kløe i underlivet. Jeg har aldri hatt det før, og skjønte ikke helt hva det var. Da jeg klødde, hovnet jeg skikkelig opp, som en annen erigrert penis..;) men det sved og klødde fremdeles like mye. Jeg tenkte det kanskje kunne være sopp, og tok en "soppkur". Dette fungerte heller lite. Jeg brukte stikkpiller og krem(canesten), og etterpå stikkpiller som skal balansere den naturlige soppfloraen der nede i tillegg til kremen. Det gikk egentlig ikke over, og det kommer hele tiden tilbake. Jeg dusjer hver dag, og vasker nøye med en underlivssåpe, så det er ikke hygienen det går på. Har faktisk testet det ut ved å la være å dusje en dag, for å se om det er pga av "overhygiene", og det er det heller ikke. Så vidt jeg kan se er det ikke noe system i når jeg får kløen. Noen får jo litt sopputbrudd i forbindelse med bruk av tamponger, men det er ikke det. Jeg skjønner ikke hva det kan være, og jeg blir ikke kvitt det. Har noen noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156826-kl%C3%B8e-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hadepåbade

Har hatt slike plager til og fra. Har klint på en håndfull yoghurt naturell og latt det virke ca. ett minutt før jeg skal dusje. Har alltid merket bedring allerede etter første gangs bruk. Etter noen dager er det over. NB! Ikke la yoghurten stå i kjøleskapet. Pådro meg en kraftig urinveisinfeksjon en gang. Har deretter latt den stå på badet, holdbarheten blir jo ikke allverden, men den skal jo ikke spises heller.

Det er jo slett ikke sikkert dette hjelper deg, men det er ihvertfall uskadelig å prøve.

Lykke til.

Gjest locopath sykepl.

Hei

Hvis du er plaget av sopp i underlivet skal du ikke bruke såpe uansett om det er ph 5,5 eller hva det er. Det holder med vann. Ikke vask deg med klut og vær nøye med hvordan du tørker deg etter wc besøk.

Vask truser og sengetøy på 60-90 grader.

Da soppen din ikke ble borte av canesten kan bety at den er ressistent mot behandlingen. Dvs at det finnes forskjellige sopp "former"som må behandles forskjellig. Du kan dra til din lege å be om resept på Duflican 50-100 eller 150 mg. Dette kan du gå på hver uke eller ta hver gang du føler et utbrudd.

Lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...