Gå til innhold

Spillegal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for mange gode innlegg alle sammen. Mannen min mener ikke at han har et problem og at han har kontroll. Jeg hadde en alvorlig samtale med ham i går og ga klar beskjed om at han ikke får spille når ungene er med. Til hans forsvar må jeg si at han er overholder øk. forpliktelser og betaler regninger. Han spiller ikke for så store beløp, men det kan nok gå noen hundrelapper når han begynner. Det virker som han klarer å stoppe når han ikke vinner, men jeg er jo ikke med så jeg må stole på det han sier og det min datter forteller. Jeg har nå satt foten (for n'te gang) ned og sagt at han IKKE får spille når han har med seg ungene. Jeg følger med på kontoen og føler at jeg har kontroll. Noe lån får han ikke tatt opp uten mitt samtykke, så der føler jeg at han jeg har kontrollen. Han er egentlig en fornuftig person, men han liker spenningen ved spillet sier han.

Da trenger du ikke være bekymret i øyeblikket men pass på så han ikke går over grensa.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er med på den jeg. Synes det å vinne er spennende uansett pengesum man vinner. Hm, jeg kunne nok være i fare for å bli hekta hvis jeg ikke passet på :o)

Jeg tror ikke jeg kan bli hekta eller avhengig av noe.

Prøvde så godt jeg kunne med alkohol i noen år, og det nyttet ikke. Jobbet også iherdig med røyken i rundt 10 år, men glemte nærmest at jeg tidligere var en "røyker" dagen etter at jeg bestemte meg for å slutte. Har ikke savnet den et sekund.

Spill har jeg intet sug mot, annet enn at jeg setter en femtilapp eller hundrings på fotball i ny og ne.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg kan bli hekta eller avhengig av noe.

Prøvde så godt jeg kunne med alkohol i noen år, og det nyttet ikke. Jobbet også iherdig med røyken i rundt 10 år, men glemte nærmest at jeg tidligere var en "røyker" dagen etter at jeg bestemte meg for å slutte. Har ikke savnet den et sekund.

Spill har jeg intet sug mot, annet enn at jeg setter en femtilapp eller hundrings på fotball i ny og ne.

Er bare hekta på nikotin jeg men det til gangs. Men nå har jeg i hvert fall ikke røyka på nesten 3 uker.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er bare hekta på nikotin jeg men det til gangs. Men nå har jeg i hvert fall ikke røyka på nesten 3 uker.

Bra!

Hold ut. Tenk på pengene du sparer og hvor mye bedre du med tid og stunder vil føle deg.

Huff, nå høres jeg ut som en antirøyker. Jeg er jo ikke det, men jeg er veldig glad for at jeg sluttet med hverdagsrøyken og nå bare koser meg med noen røyk når jeg er på byen.

Vurderer for øvrig å slutte med det også. Jeg har begynt å merke hvor vondt folk som røyker lukter, noe jeg ikke merket tidligere.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du burde sagt travbanen; barn trenger frisk luft! Herregud, du skal aldri få passe mine unger ;-)

Jeg er helt sikker på at jeg hadde vært en glimrende barnevakt for dine unger.

Unger liker meg.:)

Skrevet

Bra!

Hold ut. Tenk på pengene du sparer og hvor mye bedre du med tid og stunder vil føle deg.

Huff, nå høres jeg ut som en antirøyker. Jeg er jo ikke det, men jeg er veldig glad for at jeg sluttet med hverdagsrøyken og nå bare koser meg med noen røyk når jeg er på byen.

Vurderer for øvrig å slutte med det også. Jeg har begynt å merke hvor vondt folk som røyker lukter, noe jeg ikke merket tidligere.

Jeg tenker nok mest på de pengene jeg sparer og på stresset med å få tak i billig røyk. Svensketurer i panikk fordi man ikke har mer røyk.

Vet ikke helt hvor mye bedre form jeg blir. Er det så merkbart da?

Men uansett synes jeg at jeg er dritflink :o) og ingen hadde trodd at jeg skulle klare det så jeg overrasker de fleste.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tenker nok mest på de pengene jeg sparer og på stresset med å få tak i billig røyk. Svensketurer i panikk fordi man ikke har mer røyk.

Vet ikke helt hvor mye bedre form jeg blir. Er det så merkbart da?

Men uansett synes jeg at jeg er dritflink :o) og ingen hadde trodd at jeg skulle klare det så jeg overrasker de fleste.

Jeg trodde i hvert fall ikke at du skulle klare det, så nå kan du fryde deg over min uvitenhet også! :)

Tja, de sier at formen blir merkbart bedre. Jeg vet ikke. Har akkurat begynt å jogge, og aner ikke hvordan kondisen var mens jeg røyket. For jeg jogget ikke i løpet av de årene.

Men tenk også på lukta. Jeg merker det når jeg sitter på toget og det kommer en ny-røkt lømmel og setter seg ved siden av meg. Det lukter direkte ufyselig.

Det merket jeg ikke tidligere.

Skrevet

Jeg trodde i hvert fall ikke at du skulle klare det, så nå kan du fryde deg over min uvitenhet også! :)

Tja, de sier at formen blir merkbart bedre. Jeg vet ikke. Har akkurat begynt å jogge, og aner ikke hvordan kondisen var mens jeg røyket. For jeg jogget ikke i løpet av de årene.

Men tenk også på lukta. Jeg merker det når jeg sitter på toget og det kommer en ny-røkt lømmel og setter seg ved siden av meg. Det lukter direkte ufyselig.

Det merket jeg ikke tidligere.

Den gleder jeg meg til.

En av grunnene til at jeg ble inspirert til å slutte, var at leiligheten jeg bor i nå er så lav under taket at til og med jeg synes den stinket. Det var 4 meter der jeg bodde før og det luktet ingenting. Synes jeg ihvertfall.

Men jeg har ikke tenkt å nekte besøkende å røyke her likevel altså. Folk må jo få kose seg med kaffen her altså, selv om jeg har bestemt meg for å slutte.

Skrevet

Jeg er helt sikker på at jeg hadde vært en glimrende barnevakt for dine unger.

Unger liker meg.:)

Har ingen, men får jeg, skal jeg sende de til Odalen, når de blir skikkelig jævlige ;-)

Gjest anti-spiller
Skrevet

Det er ikke problematisk å få lån for ham uten din underskrift.

Det finnes utrolig mange firma som låner ut forbrukslån.

På grunn av noe feil med ligningen kan han ikke dokumentere inntekt som gir grunnlag for noe mere lån. Han fikk senest avslag på et MasterCard, så jeg føler jeg ganske trygg på det. Han er dessuten ikke særlig glad i lån, liker best å ha rikelig med kontanter ;o)

Jeg skal følge med og takker for omtanke og gode tips!

Skrevet

Har ingen, men får jeg, skal jeg sende de til Odalen, når de blir skikkelig jævlige ;-)

Kult! Jeg kan ta dem med på gjeddefestivalen.

Tidlig krøkes, osv...:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...