Gå til innhold

Hvordan holder du det ryddig i papirer/regninger?

Anbefalte innlegg

Gjest ved skrivebordet
Skrevet

Setter du inn i permer med en gang? Jeg synes lett det blir rot.. Hvordan få best system på alt?

Gjest 62 årgang
Skrevet

Papirer og kviteringer setter jeg med en gang etter at de er betalt i en ringperm som igjen er sortert etter mnd, Der pleiier jeg også sette pappirer som skal samles på.

Har gjort dette i flere år nå og det fungerer veldig bra men vert år får ny mappe. Lykke til

Skrevet

Jeg har en dokumentmappe med lommer for for regninger, kvitteringer og papirer jeg må ta vare på, og kaster etter hvert.

Også har jeg alltid en roteskuff for papirer som lever vilt og vil puste fritt.

Skrevet

Noen slag av papirer har permer.

Regningene henger ved pc til de er betalt - holder regnskap i excel - og blir lagt i skuff når betalt.

Etterhvert blir papirene samlet i esker som puttes i garasjen.

Hadde opprydding for en stund tilbake og da ble det meste av bet.regninger ol.(fra tidligere) kastet i sekk for brenning.

:)

Skrevet

Vi har et skap bl.a. permer til regninger o.l.

Permene er sortert etter forsikring, hvitevarer, elektriske ting, postordre, abonnementer osv osv.

Dermed kan vi bare pløye permtitlene bortover til vi finner permen med de papirene vi trenger.

Og jo, papirene havner i permen når de er ferdig behandlet (dvs.betalt, sjekket osv).

Skrevet

Vi har et skap bl.a. permer til regninger o.l.

Permene er sortert etter forsikring, hvitevarer, elektriske ting, postordre, abonnementer osv osv.

Dermed kan vi bare pløye permtitlene bortover til vi finner permen med de papirene vi trenger.

Og jo, papirene havner i permen når de er ferdig behandlet (dvs.betalt, sjekket osv).

Jeg har en liten "reol" med 5 skuffer i. papp ja, men det har iallefall holdt veldig lenge.

Innkomne , ikke behandlede saker i en større skuffskuff.Samfengt.

Når regn. etc. er betalt,sorteres dette i 4 skuffer. Helse, Hus/innbo,forsikring Bank.

Senere setter jeg det i sine ringpermer.

Jeg må ha det slik. ellers vil det bli nokså rotete for meg.

Nå finner jeg raskt igjen kvittering om jeg skulle ha bruk for det. Og det hadde jeg akkurat nå- fant en 3 års gammel kvittering ganske kjapt.

.

Gjest takk for tips
Skrevet

Papirer og kviteringer setter jeg med en gang etter at de er betalt i en ringperm som igjen er sortert etter mnd, Der pleiier jeg også sette pappirer som skal samles på.

Har gjort dette i flere år nå og det fungerer veldig bra men vert år får ny mappe. Lykke til

Var en idé å ha papirene etter måned!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...