Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har brukt p-pillen synfase nå i litt over et halvt år.... har ikke merket noen nevneverdige bivirkninger - sett bort fra at jeg får "menstruasjonen" før jeg skal ha den... Dette er irriterende, men legen/gynekologen (allmennpraktiserende) min sier at synfase er slik (noe med svak hormonmengde i de siste pillene), menstruasjonsmerter har jeg enda (noe du påpekte at var unormalt), et annet irriterende moment ved denne p-pillen er at det ikke går an å forskyve/utsette menstruasjonen. Legen min synes ikke jeg hadde noen grunn til å bytte p-piller pga dette... Hva mener du? Bør jeg bytte?

Hvilke p-piller bør jeg i såfall prøve?

hilsen en som ikke når helt fram til legen sin.......

(vurderer å bytte der og...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15685-synfase-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes du kan forlange å få skrevet ut en monofasisk p-pille med samme hormon i alle pillene (Marvelon, Microgynon eller Follimin), så kan du håpe på mer normal blødning og du kan endre på syklus. Medisinsk sett er det ingen eller liten forskjell på pillene. Du kan si til din lege at du ønsker å prøve og du kan be om å få resept skrevet ut for 3 år. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15685-synfase-igjen/#findComment-73623
Del på andre sider

Gjest stråle

Jeg brukte synfase i 5 år og hadde ingen problemer med å forskyve menstruasjonen ved bruk av disse. Nå er det dessverre en stund siden jeg brukte dem så jeg er ikke helt sikker på hvordan det ble gjort, men dette bør din lege kunne finne ut.

Husker ikke fargekombinasjonen av pillene helt, men er det ikke hvite piller, deretter blåe og til slutt hvite igjen? Begynn som vanlig på et brett med de hvite pillene fortsett deretter med de blå, men istedet for å ta de hvite på slutten av brettet begynner du på de blå igjen på et nytt brett. Dette brettet avsluttes som vanlig.

Som sagt så er jeg usikker, men jeg mener at legen din bør ha et svar på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15685-synfase-igjen/#findComment-74034
Del på andre sider

Jeg brukte synfase i 5 år og hadde ingen problemer med å forskyve menstruasjonen ved bruk av disse. Nå er det dessverre en stund siden jeg brukte dem så jeg er ikke helt sikker på hvordan det ble gjort, men dette bør din lege kunne finne ut.

Husker ikke fargekombinasjonen av pillene helt, men er det ikke hvite piller, deretter blåe og til slutt hvite igjen? Begynn som vanlig på et brett med de hvite pillene fortsett deretter med de blå, men istedet for å ta de hvite på slutten av brettet begynner du på de blå igjen på et nytt brett. Dette brettet avsluttes som vanlig.

Som sagt så er jeg usikker, men jeg mener at legen din bør ha et svar på dette.

Hei stråle!

Takker for svar :)

Men problemet mitt med synfase er at jeg får mensen før jeg skal ha den (altså mens jeg fremdeles går på piller, og ikke i oppholdsperioden)... derfor går det ikke an å utsette menstruasjonen med de pillene.... Jeg har prøvd, etter råd fra både lege, gynekolog og apoteker.... men det går rett og slett ikke an...

Frustrerende.

Det er er derfor jeg vil prøve noen andre piller :))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15685-synfase-igjen/#findComment-74113
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...