Gå til innhold

Mensen uteblitt i 3 måneder, ikke gravid!

Anbefalte innlegg

Siberiantiger

Hei!

Min samboer har ikke hatt menstruasjon på over 3 måneder. Hun gikk tidligere på p-pillen og sluttet. I perioden etter at hun sluttet, var antall dager mellom periodene veldig variabel.. som regel tok det mye lenger tid enn vanlig.. opptil 3 - 10 dager, men nå har hun altså ikke hatt det på over 3 måneder og vi vet at hun ikke er gravid. Er det flere av dere som har opplevd dette og vet hva dette kan være?

Fortsetter under...

Hmm,har selv vært borti det min mens har til og med vært borte i 6mnd.Har hun uregelmessig mens?Går hu på noen form for tabletter,har hørt at mens kan bli borte med noen medisiner,mens kan også forsvinne med psykiske problemer/plager men også fysiske.

Siberiantiger

Hmm,har selv vært borti det min mens har til og med vært borte i 6mnd.Har hun uregelmessig mens?Går hu på noen form for tabletter,har hørt at mens kan bli borte med noen medisiner,mens kan også forsvinne med psykiske problemer/plager men også fysiske.

Nei, hun går ikke på medisiner.. og mensen var faktisk tilstede etter at hun sluttet med p-pillen, men har over tid blitt helt borte.

Hei på dere! Jeg sluttet selv på p-pillen for 2 mnd siden og har enda ikke fått igjen mensen (hadde bare 1 gang med en gang jeg sluttet). Har hørt at det kan ta lang tid før kroppens egne hormoner igjen begynner å virke som det skal (mange mnd/et år) har jo på en måte lagt litt i dvale pga tilføring av andre hormoner til kroppen. Tror egentlig bare det er til å vente til det kommer igjen, med mindre hun har noen plager utenom da. Det skal hvertfall jeg gjøre, men jeg vet det er litt skremmende...har selv tatt gravitest 2 ganger i løpet av 2 mnd...Håper alt ordner seg :)

Hei på dere! Jeg sluttet selv på p-pillen for 2 mnd siden og har enda ikke fått igjen mensen (hadde bare 1 gang med en gang jeg sluttet). Har hørt at det kan ta lang tid før kroppens egne hormoner igjen begynner å virke som det skal (mange mnd/et år) har jo på en måte lagt litt i dvale pga tilføring av andre hormoner til kroppen. Tror egentlig bare det er til å vente til det kommer igjen, med mindre hun har noen plager utenom da. Det skal hvertfall jeg gjøre, men jeg vet det er litt skremmende...har selv tatt gravitest 2 ganger i løpet av 2 mnd...Håper alt ordner seg :)

Bare for å understreke det, så hadde hun faktisk menstruasjon etter hun sluttet, men etter en stund ble det lenger og lenger mellom de og så stoppet det helt..

Nå i det siste har hun forresten nevnt at hun har lagt merke til noen bittesmå blødninger i underlivet, men om det har noe med mens å gjøre er usikkert..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...