Gå til innhold

Lett å bli den bitchete eks`en...

Anbefalte innlegg

Gjest kjempetrist

Etter mange år hvor vi begge har vært singel har det nå kommet en kvinne inn i min eks` liv. Greit nok for meg, jeg unner han det av hele mitt hjerte, de følelsene mellom oss er definitivt over.

Par uker etter at de to hadde møtt hverandre begynte sms`ene å komme, om vi kunne bytte helg med barna, stadig oftere passet det ikke og han ville bytte bort det vi hadde avtalt for lenge siden. Jeg forsøkte å være smidig, byttet når jeg kunne, avlyste mitt for at han skulle få frihelg når han ønsket.

Så kom spørsmålet - om vi kunne endre samværet, at han har barna til overnatting to netter midt i uka og fri hver helg. Da sa jeg nei, ukedagene er jo barna på skolen, det blir ikke mange timer sammen med pappa. Og jeg får da aldri anledning til å gjøre noe helt for meg selv, jeg arbeider jo hele uka.

Det var da jeg ble den btchete eks`en som bare går inn for å ødelegge... Det er det hun går rundt og forteller til folk.

Farvel til det kjempegode samarbeidet vi har hatt i mange år, farvel til det å være bestevenner og ha en foreldregjerning sammen.

Noen vil si at jeg er sjalu, men jeg er ikke det, jeg er bare så usigelig trist og lei meg for barnas skyld, for hans skyld og for min skyld. Og det er ingenting jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156916-lett-%C3%A5-bli-den-bitchete-eksen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

skorpionfisken

I ditt tilfelle hadde jeg tålt å bli kalt den bitcede exen.

Det må da roe seg hos dem også. Hun og han kan da ikke mene at de skal endre samvær fra helg til hverdager? Hvor mange kjenner de som har det sånn da?

Ring ham hver gang han sender sms, og spør hva han tenker på. Om dere har hatt et flott samarbeide før, og han har oppført seg normalt før, så må han vel se urimeligheten i det han foreslår.

Jeg kan tenke meg det ble sirkus om du tidligere mens han var singel foreslo at han aldri skulle ha barnet i helgene når han hadde fri....

Det gode samarbeidet deres kan vel ikke ryke så fort?

Prøv å vente litt å se om det går seg til. Kanskje skyldes det at han er veldig forelsket. Han kommer helt sikkert til å roe seg.

Hvis ikke bør du be om en "ordentlig" prat med han, om nødvendig med en tredjepart til stede (familivernkontoret f.eks.). Han kan i hvert fall ikke ofre barna for den nye kjæresten. Det er fy, fy!

Det høres bare for dumt ut at han ønsker å frasi seg helgesamvær. I og med at han er en samværsforelder, er det jo hans gylne muligheter til å komme dem nærme.

Jeg skjemmes på vegne av slike foreldre. Hvordan er det i det hele tatt mulig å bare bestemme seg for at 'neeeei, nå gidder jeg lissom ikke være forelder og ta meg av barna mine, du får gjøre det du'.

Jeg synes du skal si til far til barna det du sier her. Dere har hatt et alminnelig godt samarbeid der ingen av partene har lidd noen nød. Det skal ikke være noe problem selv om det kommer nye kjærester inn i bildet. Spør ham dessuten rett ut om det forekommer stygt snakk om deg til barna deres.

Jeg har vært "den nye til pappa'n" - og takk og lov for at han aldri mistet gangsynet og valgte bort barna for min del! Da hadde jeg blitt seriøst skeptisk!

Selvfølgelig skal du ikke gi etter for at han ikke skal ha barna i helgene lenger! Sannsynligvis lander han snart igjen, og skjønner hvor dumt forslaget hans er.

Jeg har ikke egne barn, og ser på de tre stebarna mine som "mine" - men hvis vi aldri hadde hatt dem i helger, så hadde det jo aldri blitt noe mer enn middag, natta, ha det bra... Hverdagene er jammen meg hektiske nok som de er.

Annonse

ShitDiddelyDo

Det er et urimelig og svært så egoistisk krav eksen din kommer med, og det vil han nok forstå selv etter hvert.

Hvis ikke får du gjøre som Bård sier: Få en mannlig bekjent til å fortelle han hvor urimelig forslaget hans faktisk er.

Guuud så glad jeg er for eksens nye kjæreste! :o) Hun forguder ungene våre og de forguder henne.

Nei, ærlig talt - fortell ham i klartekst hva han gjør mot ungene sine. Går ikke det så fortelle den forbaskede umodne jentungen hva det er hun gjør mot uskyldige unger!

Gjest Pricilla

Høres heller ut som den bitchete "stemora" mener nå jeg da...

Han kan da ikke kreve det? Blir jo trøbbel for ungene pga skole også. Hun har sikkert printa dette inn i huet hans for at de skal ha "fri" sammen i helgene.. Stå på ditt, og fortell han at det er HAN som er urimelig. Du har krav på friheleger du og.

Spør han når han mener du skal ha anledning til å reise på hytteturer med venninner osv. For en dust... Enkelte mannfolk er altfor lette å påvirke. Ungene burde komme før dama, og han bør ønske å ha samvær med dem i helgene...

Da får heller hun reise bort de helgene da, hvis hun ikke takler det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...