Gå til innhold

Sosialrapport ved prøverør 2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel jeg har også vært igjen en prosess for å bli godkjent som adoptivmor og jeg fatter ikke hvorfor man skal gå gjennom samme prosessen for å ta et IVF forsøk. Du ser, jeg har også vært igjennom IVF forsøk og ser absolutt ingen grunn til at man skal ha en sosialrapport for å gjøre det. Som Snø også skriver, man bør kanskje innføre sosialrapport for alle som ønsker å bli gravide? Enten det er ved hjelp av assistert befruktning eller madrassmetoden.

Tullet er det og jeg håper virkelig at dette er en stor misforståelse.

Hilsen

Blacky1365380153

Vel jeg har også vært igjen en prosess for å bli godkjent som adoptivmor og jeg fatter ikke hvorfor man skal gå gjennom samme prosessen for å ta et IVF forsøk. Du ser, jeg har også vært igjennom IVF forsøk og ser absolutt ingen grunn til at man skal ha en sosialrapport for å gjøre det. Som Snø også skriver, man bør kanskje innføre sosialrapport for alle som ønsker å bli gravide? Enten det er ved hjelp av assistert befruktning eller madrassmetoden.

Tullet er det og jeg håper virkelig at dette er en stor misforståelse.

Hilsen

Det er dessverre ikke en misforståelse :-( Skal på barnvernet i morgen og er kjempenervøs. Det jeg tror er grunnen til dette er fordi jeg er ufør (men veldig oppegående) pga Post traumatisk stresslidelse etter to voldtekter og at dette gjør at Rikshospitalet mener jeg er uegnet for prøverør. La meg legge til at vi har 1 barn som bor sammem med oss som alt er bra med som vi elsker og behandler best i hele verden og at andre ikke skjønner eller kan merke at jeg er syk. Det enste som diagnosen min gjør er at jeg til tider blir deprimert og er litt ekstra beskyttende over mine.

Men som sagt, intet i det hele tatt som går utover mine barn. Min mann stepper inn når jeg har mine dårlige dager slik som andre også kan ha. Behandlende lege har erklæring fra min psykiater som forteller at jeg helt klart kan bli mor uten problem. Behandlende lege på Riksen sier også at jeg bare for et forsøk. Kan dere fatte at jeg skal straffes fordi jeg har blitt voldtatt og sliter litt med dette?

Blacky

Det er dessverre ikke en misforståelse :-( Skal på barnvernet i morgen og er kjempenervøs. Det jeg tror er grunnen til dette er fordi jeg er ufør (men veldig oppegående) pga Post traumatisk stresslidelse etter to voldtekter og at dette gjør at Rikshospitalet mener jeg er uegnet for prøverør. La meg legge til at vi har 1 barn som bor sammem med oss som alt er bra med som vi elsker og behandler best i hele verden og at andre ikke skjønner eller kan merke at jeg er syk. Det enste som diagnosen min gjør er at jeg til tider blir deprimert og er litt ekstra beskyttende over mine.

Men som sagt, intet i det hele tatt som går utover mine barn. Min mann stepper inn når jeg har mine dårlige dager slik som andre også kan ha. Behandlende lege har erklæring fra min psykiater som forteller at jeg helt klart kan bli mor uten problem. Behandlende lege på Riksen sier også at jeg bare for et forsøk. Kan dere fatte at jeg skal straffes fordi jeg har blitt voldtatt og sliter litt med dette?

Blacky

Bedre det enn å få avslag av legen på sykehuset. Det gjorde jeg.

Annonse

HVorfor fikk du avslag da?

Det ville han ikke si. Han sa at han hadde bestemmelsesrett til å si ja eller nei til hvem han ville uten å fortelle grunnen.

Men jeg aner jo at det har med min sykdom å gjøre.

Og så hadde vi et vellykket ICSI forsøk i Sverige i steden :o) Det ble innmari dyrt da. Nesten 50 000 med medisiner, hotell og reiser stadig vekk. Men det var verdt det selvfølgelig.

Blacky1365380153

Det ville han ikke si. Han sa at han hadde bestemmelsesrett til å si ja eller nei til hvem han ville uten å fortelle grunnen.

Men jeg aner jo at det har med min sykdom å gjøre.

Og så hadde vi et vellykket ICSI forsøk i Sverige i steden :o) Det ble innmari dyrt da. Nesten 50 000 med medisiner, hotell og reiser stadig vekk. Men det var verdt det selvfølgelig.

Kan jeg spørre hvilken sykehus og hvilken lege?

Hva salgs sykdom har du? Trenger ikke svare hvis det er for personlig :-)

OK.....hvordan går man frem for å få gjort dette i Sverige eller Danmark?

Vi ringte sykehuset vi. Og så dro vi nedover for å ta hormonprøve. Deretter sendte de resepter som vi måtte dra til Sverige for å ta ut. Og vi benyttet ingen leger her i det hele tatt. Tok alle blodprøver og UL der.

Brukte Fertilitetsklinikken på Calanderska i Gøteborg. Der var det service, det skal jeg love deg. Alle var så koselige og alle ble så happy da jeg ble gravid.

Blacky

Dette forklarer litt mer. Sannsynligvis er legene usikre og ønsker en mer gjennomarbeidet uttalelse. Det har de full rett til. De kommer altså ikke til å begynne med en praksis der ALLE skal gjennom en sånn vurdering.

Jeg har vært i kontakt med mange som har fått avslag totalt og som sliter med de samme problemene som deg. Det føles forferdelig urettferdig for den som blir rammet, men legene har et stort ansvar. Det er bedre at du får en annen vurdering enn fra en gynekolog som i grunn ikke har peiling på psykososiale aspekter.

Lykke til - det går sikkert bra!

Blacky1365380153

Vi ringte sykehuset vi. Og så dro vi nedover for å ta hormonprøve. Deretter sendte de resepter som vi måtte dra til Sverige for å ta ut. Og vi benyttet ingen leger her i det hele tatt. Tok alle blodprøver og UL der.

Brukte Fertilitetsklinikken på Calanderska i Gøteborg. Der var det service, det skal jeg love deg. Alle var så koselige og alle ble så happy da jeg ble gravid.

Takk for hjelpen

Annonse

Blacky1365380153

Dette forklarer litt mer. Sannsynligvis er legene usikre og ønsker en mer gjennomarbeidet uttalelse. Det har de full rett til. De kommer altså ikke til å begynne med en praksis der ALLE skal gjennom en sånn vurdering.

Jeg har vært i kontakt med mange som har fått avslag totalt og som sliter med de samme problemene som deg. Det føles forferdelig urettferdig for den som blir rammet, men legene har et stort ansvar. Det er bedre at du får en annen vurdering enn fra en gynekolog som i grunn ikke har peiling på psykososiale aspekter.

Lykke til - det går sikkert bra!

Nå er du vel litt på jordet... det er greit at legene har et stort ansvar men mener du å si at folk som meg ikke burde få prøverør eller barn i det hele tatt? Jeg fungerer bedre en de fleste. Og hvilken sosionom som møter meg og min mann noen få timer kan gi en bedre rapport en min tidligere psykiater som kjenner meg over flere år? Og legen på Rikshospitalet sa til oss at ALLE må gå igjennom en slik sosialrapport.Dette er da virkelig ikke riktig. Er du aldri syk du da? Når jeg blir deprimert legger jeg meg i sengen og slapper av og min mann stepper inn, slik som alle andre fedre ville gjort ved f.eks influensa, hodepine etc. Jeg er ikke oftere syk enn andre.Når man kommer så langt som vi har gjort (4 aborter, 4 svangerskap utenfor livmoren og 2 sprukkede eggledere som nå er borte) og har to barn som er velfungerende, hvilken grunn mener du at de har? Hva kan jeg gjøre galt? Skal love deg at jeg tar nok bedre vare på barna mine enn mange andre som bare "plopper" ut unger i ny og ne og egentlig kanskje ikke ønsker dem engang.Tror det hele skyldes fordommer og lite kunnskap om psykiske problemmer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...