Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En annen ting jeg lurer på.

Jeg har god grunn til å tro at kjæresten min gjorde det slutt med meg pga. en annen, selv om hun ikke vil innrømme det.

Nå er vi i ferd med å bli sammen igjen etter fire måneder.

Jeg tror ikke hun hadde sex med denne mannen før hun gjorde det slutt med meg, men har hun likevel vært utro med følelser?

Og kan jeg akseptere det og bli sammen med henne igjen?

Gjest samlivsxprten
Skrevet

Svaret er det bare du selv som kan gi. Kan du legge det bak deg og se framover eller vil det kverne i hodet ditt og ødelegge ethvert forsøk på å få til et bra forhold?

Skrevet

Det er selvfølgelig ingen her som kan ta stilling til om du kan akseptere dette.

Du kan derimot ta stilling til det selv.

For øvrig ville jeg personlig tenkt følgende: Hun dumpet meg for en annen. Det var sannsynligvis en grunn til dette, og selv ville jeg spekulert i om det kanskje var hennes følelser for meg som ikke var helt i henhold, og at jeg bare var en hun hadde fram til noen bedre dukket opp.

Ergo ville ikke jeg vært i den situasjonen du er i nå; altså i en situasjon hvor dere prøver å bli sammen igjen.

Men det er meg. Jeg kan ikke svare for deg.

Skrevet

Å få følelser for en annen er ikke noe en velger selv. Å ha følelser for en annen er ikke utroskap. Gjør en derimot noe med disse følelsene er det i større eller mindre grad utroskap.

Spørsmålet er om du kan stole på henne. Går hun tilbake til deg fordi det ikke gikk med han andre, er du et andrevalg/det beste som er tilgjengelig?

Dersom du vil være usikker på hennes følelser og forholdet har det liten hensikt å bli sammen igjen.

Skrevet

Sorry, men følelser kan man ikke kontrollere. Spørsmålet er om man gjør noe med disse følelsene.

Gjest Pricilla
Skrevet

Vil ikke kalle henne utro, men usikker.. Altså usikker på om det var deg hun ville dele livet med, eller om hun skulle satse på denne fløtrten/forelskensen (som kan forsvinne like fort som den kom). Dypere følelser (som hun sikkert har for deg) forsvinner ikke like lett...

Da samboern og jeg hadde pause var han involvert med en annen, men han greide ikke blir sammen med henne fordi han kun tenkte på meg. Det samme hendte meg. Han hadde sex med henne, men jeg synes ikke han var utro, siden vi ikke var sammen da. Men det var allikvele litt tungt å svelge da vi ble sammen igjen.

men skal det fungere må man akseptere og ha forståelse for hverandre. Og man må ikke glemme at man bare er et menneske, som har behov for kjærlighet og nærhet - og at man faktisk kan gjøre feil...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...