Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på et par ting etter fødselen for snart 4 uker siden

1. Hvor lenge varer renselsen?

2. Kan jeg snart bade i mitt eget badekar selv om renselsen ikke har sluttet ennå?

3. Har endel menslignende smerter, ikke bare i forbindelse med amming, er det allikevel etterrier, eller får jeg mensen snart?

4. Når forsvinner den brune stripen på magen? Kan jeg ta solarium før den forsvinner? Eller får jeg pigmentflekker, slik som jeg gjorde da jeg var gravid.

5. Når sånn ca. kan jeg begynne å jogge igjen? Var godt trent FØR graviditeten, men ikke under graviditeten. Føler ikke helt at bekkenløsningssmertene har forsvunnet enda.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15721-etter-f%C3%B8dselen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

1) Renselseperioden varar ca 5-6 veckor.

2) Man bör undvika att bada under renselseperioden, då det finns en liten ökad risk för infektion.

3)Det är säkert lite eftervärkar(etterrier) som du har, när livmodern drar ihop sig. Om det inte gjör ont hela tiden är det inget farligt.Chansen är liten att det är mensen som redan kommer tillbaka.

4) Det är nog ganska individuellt individuellt när den bruna stripen på magen försvinner. Jag kan därför inte säga exakt när den försvinner. Att ta solarium innan den försvinner, kan gjöra att den blir mera mörk i färgen och att det evt tar längre tid innan den försvinner. Jag tycker att du kan vänta några veckor till innan du tar solarium.

5) Det är ännu för tidigt att börja att springa. det är viktigt att du först tränar din bäckenbotten med dagliga knipövningar. Under tiden kan du gå turer som blir längre och längre. Att springa och hoppa feks aerobic, skall man vänta med tills bäckenbotten känns bra och detta kan ta olika lång tid. Det är bättre att börja med lättare träning som feks cykling och simmning.

Lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15721-etter-f%C3%B8dselen/#findComment-73548
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...