Gå til innhold

Forelskelse gjør kvinner irrasjonelle - ikke menn?

Anbefalte innlegg

Gjest albertine på venteværelset
Skrevet

Jeg har en følelse av at kvinner lettere blir irrasjonelle når de er forelska, enn menn.

Jeg for eksempel vurderer å flytte til byen A, der kilden til min forelskelse har valgt å flytte for å bo nærmere sine barn. Det vil i så fall innebære at jeg flytter fra MINE barn, som bor i byen B.

Jeg skammer meg over i det hele tatt å tenke tanken. For HAN har jo ikke latt seg villede av forelskelsen til å bosette seg i MINE barns by for å være nærmere MEG.

Dette ble innvikla, men.

Gjest ja de er kanskje det
Skrevet

Kvinner bruker ihvertfall oftere barna mot mennene. Så hvis du flytter så går jeg ut fra at din forhenværende (far til dine barn) ikke bruker barna mot deg, men er villig til å samarbeide. Det du skriver betyr vel at det er pappaen som har hovedomsorgen.

Det er kanskje vanskligere for din nåværende kjæreste å samarbeide med sin tidligere kjæreste om barna og derfor må han kanskje være når byen der de bor. Eller?

Men jeg vet ikke jeg, det er vel kanskje ikke det som er det vanlige at kvinner "ofrer" barna sine for kjærligheten. Det er vel oftere sånn at de ofrer seg.

Gjest Iznowgood_the_real
Skrevet

Jeg liker å vri litt på denne; når kvinner blir irrasjonelle så blir de forelsket... ;-)

Skrevet

Hvis du snur det hele på hodet,så stemmer det mye bedre.

Det er ikke mange kvinner som vil velger kjæreste forran barn.

Så forelsket er det ikke mulig for meg å bli gitt.

Gjest ratatatata
Skrevet

Huff...IKKE GJØR DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(litt av et nick forresten)

skorpionfisken
Skrevet

Nei, jeg er ikke enig med deg.

Ikke "vi" deg med andre kvinner her. Jeg kjenner ikke mange kvinner som ville flytte fra byen der barna bor (med mindre barna er voksne da) for å bosette seg en plass bare fordi det er en fantastisk mann der.

En annen sak er om faren har omsorgen for barna, og mor må flytte på grunn av arbeidet. Jeg vet ikke engang om jeg ville brukt det som god grunn. Men noen kvinner ville kanskje det om de i utgangspunktet mener at far er den beste omsorgspersonen?

Jeg og min ex har barna annenhver uke nå. Jeg ville aldri flytta fra byen og overlatt omsorgen for barna helt til ham. Men jeg vet at om han får rette tilbudet om jobb en annen plass kan det plutselig bli at jeg blir heltidsmamma igjen.

Skrevet

Noen blir vel sånn og andre blir slik...

Min søster ønsker å flytte til en by langt bort med tre små barn forde hun svirrer etter en som angivelig klarer seg bra med distanse i forholdet og som ikke lover henne noen ting...min søster kjenner ikke noen andre i denne byen...

hennes venninde ønsker å flytte til en by langt herfra...hun har et lite barn. Tror ikke hun kjenner andre enn typen der heller...

Jeg derimot koser meg med typen min - og mine barn - i vårt litte hjem når typens store hus ligger brakk tvers over jordet ;)

Skrevet

Noen blir vel sånn og andre blir slik...

Min søster ønsker å flytte til en by langt bort med tre små barn forde hun svirrer etter en som angivelig klarer seg bra med distanse i forholdet og som ikke lover henne noen ting...min søster kjenner ikke noen andre i denne byen...

hennes venninde ønsker å flytte til en by langt herfra...hun har et lite barn. Tror ikke hun kjenner andre enn typen der heller...

Jeg derimot koser meg med typen min - og mine barn - i vårt litte hjem når typens store hus ligger brakk tvers over jordet ;)

Hvorfor vil du ikke bo i hans store hus når det er så nær?

Du trenger jo ikke kvitte deg med ditt - bare leie det ut?

Skrevet

Hvorfor vil du ikke bo i hans store hus når det er så nær?

Du trenger jo ikke kvitte deg med ditt - bare leie det ut?

Har vel egentlig hatt som tanke - og sakt til partnere - at det er uaktuellt å flytte inn til en eller kjøpe sammen med en, han fikk heller flytte til meg i så fall...det for å sikre tryggheten til barna og for selv å føle "kontroll".

Forholdet jeg er i nå er veldig bra, men man vet helt enkelt ikke hvordan et menneske er før over god tid.(egentlig vet man ikke hvem man har vært sammen med før det er brudd, da kan folk forandre seg noe veldig)

Føler ikke at tiden er lang nok ennå :) - over til første innlegget...ikke alle kvinner mister hodet forde om forholdet er strøkent, nei ;)

Har verdens hærligste tomt på over 6 mål og det kan i fremtiden bli snakk om å bygge et nytt hus her...da vil han kanskje - om forholdet er kommet dit hen - legge inn noen kroner, men papirer vil bli skrevet og alt skal være i orden slik at om brudd så sitter barna sikret, og jeg.

Vi kan heldigvis snakke om slike ting og han har ingen problemer med å skjønne eller respektere mitt ståsted.

Men litt "artig" er det jo når hans hus på godt over 200 kvadrat står tomt mesteparten av tiden og vi stuer oss inn her på ca 70 km

:)

Skrevet

Har vel egentlig hatt som tanke - og sakt til partnere - at det er uaktuellt å flytte inn til en eller kjøpe sammen med en, han fikk heller flytte til meg i så fall...det for å sikre tryggheten til barna og for selv å føle "kontroll".

Forholdet jeg er i nå er veldig bra, men man vet helt enkelt ikke hvordan et menneske er før over god tid.(egentlig vet man ikke hvem man har vært sammen med før det er brudd, da kan folk forandre seg noe veldig)

Føler ikke at tiden er lang nok ennå :) - over til første innlegget...ikke alle kvinner mister hodet forde om forholdet er strøkent, nei ;)

Har verdens hærligste tomt på over 6 mål og det kan i fremtiden bli snakk om å bygge et nytt hus her...da vil han kanskje - om forholdet er kommet dit hen - legge inn noen kroner, men papirer vil bli skrevet og alt skal være i orden slik at om brudd så sitter barna sikret, og jeg.

Vi kan heldigvis snakke om slike ting og han har ingen problemer med å skjønne eller respektere mitt ståsted.

Men litt "artig" er det jo når hans hus på godt over 200 kvadrat står tomt mesteparten av tiden og vi stuer oss inn her på ca 70 km

6 mål tomt hørtes utrolig deilig ut da!

Jeg ser også at jeg misforstod - jeg gikk ut fra at du bodde i en liten leilighet, men siden du har stor tomt forstår jeg at det er et lite hus. (Selv så synes jeg at det å ha hus er utrolig mye bedre enn å ha naboer tett innpå i leilighet - men er klar over at mange andre trivs med det.)

skorpionfisken
Skrevet

Du kan jo beholde de 70 kvm selv om dere flytter inn i de 200. Da leier du ut de 70, evt skriver de over på barna for å sikre dem, og gi dem leieinntekten. Du trenger jo ikke selge det. Skulle det skjære seg hiver du ut leieboeren og har retrett til de 70 kvm....

Særeie kan dere jo ha selv om du flytter dit det er mest komfortabelt å bo....

Men det kan jo være at det er koseligere og mer hjemme på de 70 enn i de 200?

Skrevet

Du kan jo beholde de 70 kvm selv om dere flytter inn i de 200. Da leier du ut de 70, evt skriver de over på barna for å sikre dem, og gi dem leieinntekten. Du trenger jo ikke selge det. Skulle det skjære seg hiver du ut leieboeren og har retrett til de 70 kvm....

Særeie kan dere jo ha selv om du flytter dit det er mest komfortabelt å bo....

Men det kan jo være at det er koseligere og mer hjemme på de 70 enn i de 200?

Joda, du har rett i alt du sier, har tenkt på det selv også.

Men er redd for at det skal skje forandringer om vi flytter til ham...vil ikke dra barna frem og tilbake.

Vi stortrives her, han sier han føler seg hjemme her og har ikke behov for å være hjemme hos seg selv. Vi er der i frihelgene mine for å bebo huset litt, bruke vann o.l.

Han begynner å snakke om å selge sitt hus da det liksom ikke er noe poeng i å sitte med så store verdier der når vi jo holder til her...han mener han heller kan betale meg noen tusen i måneden her.

Og så har han jo gården sin litt ovenfor som moren hans bor på nå, men vil fraflytte etterhvert når det blir for mye for henne.

Så pr.dags dato er dette her vårt hus nr.1, hans...vårt hus nr.2 og gården...vårt hus nr.3...

Sånn for å vite hvilken bolig vi snakker om...*ler*

Skrevet

6 mål tomt hørtes utrolig deilig ut da!

Jeg ser også at jeg misforstod - jeg gikk ut fra at du bodde i en liten leilighet, men siden du har stor tomt forstår jeg at det er et lite hus. (Selv så synes jeg at det å ha hus er utrolig mye bedre enn å ha naboer tett innpå i leilighet - men er klar over at mange andre trivs med det.)

Sant nok...hus er deilig.

Vi kan sprade rimelig avkledde her i gården uten at noen ser oss...selv om det bare er en fire km.til sentrum.

Det er den hærligste plass en kan tenke seg...jorder, trær, fugler, rådyr, elg, rev...

og så har stedet en merkelig ro og harmoni som alle bemerker...

Skrevet

Sant nok...hus er deilig.

Vi kan sprade rimelig avkledde her i gården uten at noen ser oss...selv om det bare er en fire km.til sentrum.

Det er den hærligste plass en kan tenke seg...jorder, trær, fugler, rådyr, elg, rev...

og så har stedet en merkelig ro og harmoni som alle bemerker...

Mmmm.. høres idyllisk ut :-)

Nå mangler det bare at du forteller meg at det er et rødmalt "Hans og Grete-hus" med hvite, smårutete vinduer og sort tak. Hvit stakitt-gjerde rundt. Med andre ord drømme-boligen min...

Skrevet

Mmmm.. høres idyllisk ut :-)

Nå mangler det bare at du forteller meg at det er et rødmalt "Hans og Grete-hus" med hvite, smårutete vinduer og sort tak. Hvit stakitt-gjerde rundt. Med andre ord drømme-boligen min...

Veeelll...mørk rødt, sort tak, mørke vinduskarmer...men de skal bli hvite ;)

Hvit stakittgjede hører drømmen min til også...men synes det er litt galt å ramme inn plassen da den smelter så fint inn i naturen rundt.

Dog har jeg tenkt på et fantastisk arig inngangsparti...hvor jeg bruker tykke, halve trær som jeg tar av grenene på og fester lys oppå...

Ellers så er det brukt sten, stokker osv. til pynt rundt omkring...alt så natur som mulig.

Til og med blomsterbedene mine lager jeg mellom røttene til avskjærte trær slik at de lager bedrammen liksom...

Huska, sandkassa, balansestokk ol som er lekene til barna er i tre...

Skrevet

Veeelll...mørk rødt, sort tak, mørke vinduskarmer...men de skal bli hvite ;)

Hvit stakittgjede hører drømmen min til også...men synes det er litt galt å ramme inn plassen da den smelter så fint inn i naturen rundt.

Dog har jeg tenkt på et fantastisk arig inngangsparti...hvor jeg bruker tykke, halve trær som jeg tar av grenene på og fester lys oppå...

Ellers så er det brukt sten, stokker osv. til pynt rundt omkring...alt så natur som mulig.

Til og med blomsterbedene mine lager jeg mellom røttene til avskjærte trær slik at de lager bedrammen liksom...

Huska, sandkassa, balansestokk ol som er lekene til barna er i tre...

:-)

Jeg trekker første svaret tilbake: forstår nå veldig godt at du ikke flytter!

Gratulerer med koselig eiendom; fortsett å nyte den :-)

Skrevet

:-)

Jeg trekker første svaret tilbake: forstår nå veldig godt at du ikke flytter!

Gratulerer med koselig eiendom; fortsett å nyte den :-)

Tusen takk lurulf...

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...