Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest julianne

Hei!

Leser i et eldre innlegg at skiftarbeid ikke er særlig bra i svangerskapet. Er selv gravid i uke 19, og jobber 10 netter i måneden på et sykehus. Vi har ganske rolige vakter der jeg arbeider. Arbeidstiden er fra 21 til 07. Flere av mine kolleger har spurt om jeg ikke skal begynne å jobbe dag/kveld i stedet, da de mener nattevakter er en belastning i svangerskapet. det virker jo inn på immunforsvar og hormonnivåer? Jeg har muligheten til å skifte til dagstilling på avdelingen hvis jeg ønsker det. Kan det skade barnet om jeg fortsetter med denne arbeidstiden? Arbeidsdagen på dagtid er mer hektisk, men til gjengjeld får man jo en mer naturlig døgnrytme? Hva mener du som jordmor? Eller hvilke erfaringer har andre?

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15729-nattarbeid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Du kan inte skada barnet om du väljer att fortsätta att jobba på natten. Att det sliter mera på kroppen att jobba på natten , det kan jag till viss del hålla med om, då också jag jobbar som dig. Det är du själv som väljer hur du önskar att gjöra. Om du tycker att du mår bra och inte känner dig trött, så kan du gott fortsätta och evt byta längre fram om det skulle bli problem. Jag önskar dig lycka till oavsett vilket val du gjör.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15729-nattarbeid/#findComment-73585
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...