siddis73 Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hei! Bare overskriften får vel flere av dere til å vrenges og tenke at her er det en med store problemer, og det er kanskje riktig. Jeg vet at jeg har en utrolig dårlig selvtillit, hvis det er noen unskyldning da. Altså. Samboeren min hadde før han traff meg et seksuelt forhold til en av sine venninner i ca. 8 mnd. De mener begge to at det ikke var noen følelser inni bilde da de hadde dette forholdet og heller ingen forpliktelser overfor hverandre. Hørtes først ut som et tidsfordriv til de begge skulle finne seg noe bedre. Men det har kommet fram etter hvert at han først var sjalu da hun fikk seg kjæreste og hun ble sjalu da jeg kom inn i bildet. De har ikke lenger noen vennskapskontakt i det hele tatt. Hvis de ikke hadde følelser for hverandre skulle de vel ikke ha brydd seg særlig om den ene fikk kjæreste eller? Samboeren min sier at han ble sjalu fordi da kunne han ikke ha sex med henne lenger. Da må sexen deres ha vært spesielt god eller han må ha hatt noen form for følelser for henne allikevel??? Vi krangler masse om dette, fordi jeg er svært usikker på dem. Treffer henne av og til på fest, og det er like kjedelig for meg hver gang. Føler at de sender hverandre blikk osv., men kan selvfølgelig tenkes at jeg overdriver siden jeg er så følsom overfor dette. Samboeren min sier så mye rart.Forskjellige ting hver gang ; hvordan forholdet begynte, hvordan det var og hvorfor det ble avsluttet. Blir litt forvirret, og vet snart ikke hva jeg skal tro.For meg virker det mer som om han vil beskytte meg fra sannheten. Det er sikkert vanskelig å si at han var forelsket eller noe i henne den gang, men er ikke det nå.Jeg synes bare det er rart å ha et seksuelt forhold til en over så lang tid bare basert på vennskap, eller hva mener dere som har erfaring med slik? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157300-vansker-med-%C3%A5-takle-samboers-tidligere-pulevenninne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Det tror i hvertfall jeg Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Det høres ut som dem var forelsket i hverandre, for ellers ville man ikke vært sjalu. Jeg ville tatt det som om dem har hatt et forhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157300-vansker-med-%C3%A5-takle-samboers-tidligere-pulevenninne/#findComment-1013625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bård Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Skjønner ikke helt problemet her... La oss anta at din nåværende kjæreste faktisk HAR hatt et lidenskapelig og hett kjærlighetsforhold til en annen person. Er problemet at du har så lav selvtillit at du ikke orker tanken på å være sammen med noen som har hatt et slikt forhold tidligere? Hva om han kjenner til din manglende selvtillit og kanskje tenker at det beste for deg er å ikke vite om andre forhold han har hatt? Jeg tror du sklal passe deg litt her så du ikke ender opp i en situasjon der det blir "feil" uansett hva han gjør og sier om fortiden. Da begynner det hele å likne litt på at du egentlig er på ubevisst jakt etter alle mulige UTENFORLIGGENDE tegn som kan "gjør kål på" hele forholdet deres, men kanskje problemet er INNI DEG - egentlig først og fremst at du selv ikke våger tro på at han faktisk kan være glad i deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157300-vansker-med-%C3%A5-takle-samboers-tidligere-pulevenninne/#findComment-1013732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
siddis73 Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Skjønner ikke helt problemet her... La oss anta at din nåværende kjæreste faktisk HAR hatt et lidenskapelig og hett kjærlighetsforhold til en annen person. Er problemet at du har så lav selvtillit at du ikke orker tanken på å være sammen med noen som har hatt et slikt forhold tidligere? Hva om han kjenner til din manglende selvtillit og kanskje tenker at det beste for deg er å ikke vite om andre forhold han har hatt? Jeg tror du sklal passe deg litt her så du ikke ender opp i en situasjon der det blir "feil" uansett hva han gjør og sier om fortiden. Da begynner det hele å likne litt på at du egentlig er på ubevisst jakt etter alle mulige UTENFORLIGGENDE tegn som kan "gjør kål på" hele forholdet deres, men kanskje problemet er INNI DEG - egentlig først og fremst at du selv ikke våger tro på at han faktisk kan være glad i deg. Hei igjen! Da jeg ble sammen med min samboer var de to venner, og jeg trodde først at det var bare det de var og ingenting mer. I fylla kom det fram at de hadde vært mer enn venner, men de påsto begge to at det bare hadde vært vennesex. Til å begynne med respekterte jeg jo det. Det er klart at jeg kan ikke være sjalu på alle de min samboer har hatt sex med tidligere, men han har sagt så mye rart om dem i ettertid som gjør at jeg så ble usikker. Man ville vel ikke blitt sjalu på sexvennen sin om hun fikk seg kjæreste, ville man vel? Det ble mange krangler mellom meg og ham om dem, og han sluttet helt å være med henne. Vi treffer henne på fest en sjelden gang, og da snakker de ikke sammen. Dette får jeg høre fra min samboer at har blitt sånn pga min sjalusi. Jeg blir litt lei meg da. Hadde det ikke vært noe spesielt mellom dem, men at de ønsket å bevare vennskapet selv om det kom kjærester inn i bildet kunne de vel jobbet for det. Jeg klarer rett og slett ikke å legge dette bak meg. Mye pga at jeg har fått dårlig samvittighet for at de ikke kan være venner mer, og for at jeg ikke tror dem. Alle andre av vennene deres trodde at de hadde vært sammen da forholdet deres pågikk. Uff. Dette ble helt sikkert helt idiotisk, men jeg er altså usikker på hva som er riktig. Derfor sjalu og tenker mye på det, dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157300-vansker-med-%C3%A5-takle-samboers-tidligere-pulevenninne/#findComment-1013748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurer jeg på... Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Hei igjen! Da jeg ble sammen med min samboer var de to venner, og jeg trodde først at det var bare det de var og ingenting mer. I fylla kom det fram at de hadde vært mer enn venner, men de påsto begge to at det bare hadde vært vennesex. Til å begynne med respekterte jeg jo det. Det er klart at jeg kan ikke være sjalu på alle de min samboer har hatt sex med tidligere, men han har sagt så mye rart om dem i ettertid som gjør at jeg så ble usikker. Man ville vel ikke blitt sjalu på sexvennen sin om hun fikk seg kjæreste, ville man vel? Det ble mange krangler mellom meg og ham om dem, og han sluttet helt å være med henne. Vi treffer henne på fest en sjelden gang, og da snakker de ikke sammen. Dette får jeg høre fra min samboer at har blitt sånn pga min sjalusi. Jeg blir litt lei meg da. Hadde det ikke vært noe spesielt mellom dem, men at de ønsket å bevare vennskapet selv om det kom kjærester inn i bildet kunne de vel jobbet for det. Jeg klarer rett og slett ikke å legge dette bak meg. Mye pga at jeg har fått dårlig samvittighet for at de ikke kan være venner mer, og for at jeg ikke tror dem. Alle andre av vennene deres trodde at de hadde vært sammen da forholdet deres pågikk. Uff. Dette ble helt sikkert helt idiotisk, men jeg er altså usikker på hva som er riktig. Derfor sjalu og tenker mye på det, dessverre. Jeg tror jeg skjønner litt av det som skjer i hodet itt jeg... Kan det være sånn at nettopp fordi forhold deres var uavklart at det er derfor det er litt "skummelt" for deg? Ble nok litt knotete skrevet... Men det jeg mener er at hadde de vært SAMMEN, så hadde det også hatt en slutt. Men siden de ikke var sammen, har de heller ikke hatt noen avslutning og naturlig "heling" av følelser og de tingene som skjer når et forhold tar slutt. Et kjærlighetsforhold transformeres til noe annet når det blir slutt og begge har kommet over det. Ofte. Mens et puleforhold kanskje ikke har den klare avslutningen og ikke blir transformert til noe annet, som kan føles trygt for deg? Jeg aner egentlig ikke. Prøver bare å hjelpe deg å sortere tanker her... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157300-vansker-med-%C3%A5-takle-samboers-tidligere-pulevenninne/#findComment-1013763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke tenk mer på det Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Hei! Jeg har en knullekompis som også er en veldig god venn. Vi er venner som har sex, enkelt og greit. Begge syns det er enklere, tryggere og bedre å ha en fast sexpartner. Ingen av oss vil ha et seriøst forhold med hverandre. Rett og slett fordi vi ikke er forelsket. En dag kommer en av oss til å forelske seg. Jeg tror at den andre blir sjalu da. Ikke fordi en selv vil være kjæresten, men fordi man mister en knullekompis. Det er jo en god venn som man har god sex med. Vi har ingen forpliktelser for hverandre. Vi bare nyter hverandre! La fortid være fortid. Han vil være med deg nå! Er ikke det bra nok? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157300-vansker-med-%C3%A5-takle-samboers-tidligere-pulevenninne/#findComment-1013956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda_19 Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Jeg tror jeg vet hvordan du føler.Kjæresten min hadde også ei såkalt "pulevenninne" før vi møttes, det var jeg veldig sjalu på og oppførte meg helt idiotisk mot henne i starten av forholdet vårt. Dette resulterte i at kjæresten min og venninna ikke lenger har noe form for kontakt, og det var jo ikke meninga det skulle bli slik fra min side i hvertfall... Men det er kanskje like greit det er slik, for du vet hva de sier...gammel kjærlighet ruster aldri.... Noe kjærlighet må det jo ha vært inne i bildet, det tror hvertfall jeg.... Mitt råd til deg er å glemme hele greia, og legge det på hylla. Konsentrer deg heller om det dere har sammen, det er jo tross alt det som er det viktige....Ikke ødelegg det som er så fint, det holdt nemlig jeg på å gjøre... Lykke til!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157300-vansker-med-%C3%A5-takle-samboers-tidligere-pulevenninne/#findComment-1015191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Forholdet deres, enten det var bare for å pule, eller om det var mer enn det var før din tid. Hvorfor bryr du deg om det? Hva om han hadde kjæreste før deg, er du sjalu på henne og. Hva om han hadde vært gift en gang, er du sjalu da også? Det er jo ikke du som skal være sjalu. Det er de som ikke lenger har tilgang på ham som skal være sjalu. OG, selvfølgelig hadde de ekstra deilig sex. Ellers hadde det vel ikke vært noen vits i å ha en knullevenninne. Det er jo deg han vil ha da, og deg han elsker med nå. Hva er problemet da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157300-vansker-med-%C3%A5-takle-samboers-tidligere-pulevenninne/#findComment-1015225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baron blod Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Forholdet deres, enten det var bare for å pule, eller om det var mer enn det var før din tid. Hvorfor bryr du deg om det? Hva om han hadde kjæreste før deg, er du sjalu på henne og. Hva om han hadde vært gift en gang, er du sjalu da også? Det er jo ikke du som skal være sjalu. Det er de som ikke lenger har tilgang på ham som skal være sjalu. OG, selvfølgelig hadde de ekstra deilig sex. Ellers hadde det vel ikke vært noen vits i å ha en knullevenninne. Det er jo deg han vil ha da, og deg han elsker med nå. Hva er problemet da? Hun fikk jo kjærste først da, så kanskje han egentlig ville ha henne? Eller hvertfall sexen med henne? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157300-vansker-med-%C3%A5-takle-samboers-tidligere-pulevenninne/#findComment-1015231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
siddis73 Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Forholdet deres, enten det var bare for å pule, eller om det var mer enn det var før din tid. Hvorfor bryr du deg om det? Hva om han hadde kjæreste før deg, er du sjalu på henne og. Hva om han hadde vært gift en gang, er du sjalu da også? Det er jo ikke du som skal være sjalu. Det er de som ikke lenger har tilgang på ham som skal være sjalu. OG, selvfølgelig hadde de ekstra deilig sex. Ellers hadde det vel ikke vært noen vits i å ha en knullevenninne. Det er jo deg han vil ha da, og deg han elsker med nå. Hva er problemet da? Det er vel det som er problemet mitt, at jeg forstår at de må ha hatt god sex. Ellers ville de vel ikke ha drevet slik de gjorde i nesten 1 år. Jeg har opplevd en del ting i ungdomstiden som gjør at jeg i voksen alder har vært veldig usikker på sex og alltid brukt lang tid på å føle meg trygg. For meg er sex noe man deler med en man er svært glad i. Jge kan kanskje ikke skjønne at noen kan ha et seksuelt forhold sammen uten å innvolvere følelser. Da må man være ganske kald og kynisk eller? Noen følelser må jo komme etter hvert, ellers vil man jo ikke bli sjalu? Har man en avtale om å ikke binde seg eller forvente for mye, har man heller ingen grunn til å bli sjalu om forholdet slutter pga at den ene får seg en kjæreste, eller? Hvis min samboer kan ha et langt forhold til noen uten å være forelsket for å få nærhet, kan han vel egentlig ha det samme med meg uten å egentlig være forelsket. Hvordan skal jeg kunne vite at han virkelig er forelsket i meg og ikke var det i henne? Han ville jo vært sjalu om jeg sluttet forholdet og fant meg en ny å ha sex med. Han bor med meg, det er jo forskjellen. Men han kunne bo hos henne også gjennom en hel helg f.eks. Det ville man jo bare gjort om man var kjærester eller? Jeg er vel rett og slett usikker på hvordan man kan skille følelser fra begjær, derfor tenker jeg mye på dette og gjør meg selv usikker på om han virkelig føler noe mer for meg enn for henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157300-vansker-med-%C3%A5-takle-samboers-tidligere-pulevenninne/#findComment-1015630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Selvfølgelig hadde de god sex, og da hun fikk seg kjæreste skjønte han at det var slutt på denne sexen, kanskje slutt på hele vennskapet. Er det da rart at han blir sjalu? Han mister noe han liker godt. Mange klarer å skille fysiske behov og følelser, selv om det selvfølgelig er en eller annen type følelser inne i bildet. En er i det minste gode venner, kanskje nesten-kjærester. Uansett er det jo over og han er nå sammen med deg. De aller fleste har ulike typer forhold i fortiden, det akn være kjærester, samboere, ektefeller, eller også knullevenner. De er alle et tilbakelagt kapittel, og noe han ikke kan gjøre noe med. Hva er du egentlig redd for? Det du burde være redd for er at du med din oppførsel vil havarere hele forholdet. Har selv hatt en knullevenninne og har ingen følelser for henne nå. Hadde ikke store føleslene for henne da heller, men vi var gode venner, var mye sammen og hadde sex. Men vi hadde ingen forpliktelser. Grunnen til at han ikke tør fortelle deg sannheten (hva nå den er) er at du tydeligvis ikke takler denne. Skjerp deg før forholdet blir ødelagt av din sjalusi. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157300-vansker-med-%C3%A5-takle-samboers-tidligere-pulevenninne/#findComment-1017765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.