Gå til innhold

å si opp jobben..

Anbefalte innlegg

Jeg har vært gift med en europeer selv så jeg er helt klar over hvor vanskelig det er å få jobb her dersom man ikke snakker flytende norsk.

ja, men det er vanskelig selv om man er norsk også. jeg ringte til ALLE de greiene som er her i by'n (aetat, manpower, adecco osv osv..) og før jeg fikk sagt at han ikke var norsk hadde de sluppet ut av seg at de hadde "fulle lister" eller "tok ikke inn flere i listene sine nå"

aetat og eures har dødsdømt prosjektet for legne siden, men vi har i det minste forsøkt...:)

Fortsetter under...

Men 12 000 kr i mnd og 3 000 i husleie og gratis barnehage høres veldig bra ut. Dere kommer sikkert til å klare dere bra da. Maten er sikkert endel billigere også.

Det går nok bra skal du se :o)

ja, det tror jeg også. jeg er faktisk veldig entusiastisk... midt inne i allt dette rotet er det det eneste som holder meg oppe.

familietrøbbel, pengemangel, kyssesyken, bihulebetennelse, elendige sjefer og de strømregningene vi er blitt lovet i vinter holder på å ta fullstendig knekken på meg.

det eneste jeg tenker på er når vi har kommet oss herfra og kan starte på noe som vi faktisk har en mulighet til å klare..

ja, men det er vanskelig selv om man er norsk også. jeg ringte til ALLE de greiene som er her i by'n (aetat, manpower, adecco osv osv..) og før jeg fikk sagt at han ikke var norsk hadde de sluppet ut av seg at de hadde "fulle lister" eller "tok ikke inn flere i listene sine nå"

aetat og eures har dødsdømt prosjektet for legne siden, men vi har i det minste forsøkt...:)

OK.

Jeg ser at ungene mine har vanskelig med å finne seg jobb ved siden av studiene men det trodde jeg var delvis latskap. Og at de klarte seg sånn nogenlunde med studielånet. Eldstemann har jobbet ved siden av videregående men datteren min har ingen jobbeerfaring overhode.

ja, det tror jeg også. jeg er faktisk veldig entusiastisk... midt inne i allt dette rotet er det det eneste som holder meg oppe.

familietrøbbel, pengemangel, kyssesyken, bihulebetennelse, elendige sjefer og de strømregningene vi er blitt lovet i vinter holder på å ta fullstendig knekken på meg.

det eneste jeg tenker på er når vi har kommet oss herfra og kan starte på noe som vi faktisk har en mulighet til å klare..

Jeg har en venninne som i fortvilelsen over norske husleier og trygder, flyttet til Sverige og klarer seg bedre der enn her.

Regningene tar knekken på mange her i landet. særlig hvis man bare har en inntekt og unger.

OK.

Jeg ser at ungene mine har vanskelig med å finne seg jobb ved siden av studiene men det trodde jeg var delvis latskap. Og at de klarte seg sånn nogenlunde med studielånet. Eldstemann har jobbet ved siden av videregående men datteren min har ingen jobbeerfaring overhode.

eneste grunnen til at jeg fikk den jobben jeg har er at jeg har bil og kunne møte opp klokken 06.00..

hadde det ikke vert for det hadde jeg vert arbeidsledig og fast inventar på sosialkontoret fremdeles...

eneste grunnen til at jeg fikk den jobben jeg har er at jeg har bil og kunne møte opp klokken 06.00..

hadde det ikke vert for det hadde jeg vert arbeidsledig og fast inventar på sosialkontoret fremdeles...

Jeg vet jo egentlig at det ikke er lett å finne jobb men alle jeg kjenner jobber eller har trygd og dermed ser jeg ikke den problematikken så ofte.

Å gå på sosialkontoret er en dårlig løsning, der får man ikke mye. Det er 10 år siden jeg har fått penger på sosialkontoret og normen der har ikke steget noe særlig. Derimot har prisene steget mye.

Annonse

Jeg har en venninne som i fortvilelsen over norske husleier og trygder, flyttet til Sverige og klarer seg bedre der enn her.

Regningene tar knekken på mange her i landet. særlig hvis man bare har en inntekt og unger.

ja det er ikke noe gøy.. vi gikk ihele fjord sommer. varmt og godt ute, gå på butikken med en handleliste like streng som hitler.. brød, melk og noe til middag.. billigest mulig. ikke saft, eller brus. og en kjærlighet til lillegutt som lørdagsgodt.. etter en stund sluttet han å spørre etter is, han bare sto og tittet drømmende ned i fryseren der isen var..

det fine med det er han ikke på noen måte er bortskjemt.. før nå:) mena pappa'n er borte er matbudsjettet betydelig mye friere og han får snop og andre småting i ny og ne:)

men jeg får tårer i øynene når jeg tenker på hvor galt det var..

men vi ønsker oss noe enda bedre:)

Jeg vet jo egentlig at det ikke er lett å finne jobb men alle jeg kjenner jobber eller har trygd og dermed ser jeg ikke den problematikken så ofte.

Å gå på sosialkontoret er en dårlig løsning, der får man ikke mye. Det er 10 år siden jeg har fått penger på sosialkontoret og normen der har ikke steget noe særlig. Derimot har prisene steget mye.

jeg gikk 2 mnd fra jeg gikk av trygd til jeg fikk lønn, og da var jeg hod sos-en.. jeg fikk 3000 til husleige og 2000 til mat.. det gikk jo såklart ikke med husleige på 6000. vet fremdeles ikke hvordanvi klarte oss:)

ja det er ikke noe gøy.. vi gikk ihele fjord sommer. varmt og godt ute, gå på butikken med en handleliste like streng som hitler.. brød, melk og noe til middag.. billigest mulig. ikke saft, eller brus. og en kjærlighet til lillegutt som lørdagsgodt.. etter en stund sluttet han å spørre etter is, han bare sto og tittet drømmende ned i fryseren der isen var..

det fine med det er han ikke på noen måte er bortskjemt.. før nå:) mena pappa'n er borte er matbudsjettet betydelig mye friere og han får snop og andre småting i ny og ne:)

men jeg får tårer i øynene når jeg tenker på hvor galt det var..

men vi ønsker oss noe enda bedre:)

Det forstår jeg kjempegodt. De aller fleste ønsker at det skal gå rundt hver måned og er villige til å gjøre mye for å få det til.

jeg gikk 2 mnd fra jeg gikk av trygd til jeg fikk lønn, og da var jeg hod sos-en.. jeg fikk 3000 til husleige og 2000 til mat.. det gikk jo såklart ikke med husleige på 6000. vet fremdeles ikke hvordanvi klarte oss:)

Her er det slik at de første tre mnd på sosialkontoret får man mye lavere norm enn seinere. Dessuten så får man ikke full norm før man er 24 år, tror jeg. Men det er den bydelen jeg bor i. Tror ikke de er like strenge andre steder.

Her er det slik at de første tre mnd på sosialkontoret får man mye lavere norm enn seinere. Dessuten så får man ikke full norm før man er 24 år, tror jeg. Men det er den bydelen jeg bor i. Tror ikke de er like strenge andre steder.

jeg er bare glad jeg er borte derfra..

verden prøver å inbille oss at det ikke er tabu eller flaut å gå på sos-en, men det sitter så godt i alle at det er ingen som liker å gå dit.

jeg er glad jeg er ferdig der:)

tilbake ja:) sjokkerende er det ikke?

jeg velger å tro at vi har lært noe de siste 5 årene og at viskal klare oss denne gangen..

vi skal holde oss lang unna svigers, det er sikkert...

saken er at det kan ikke være så mye verre der enn her..

vi sitter her med 6000 i husleige, jeg jobber 80% og halve lønnen går dermed ut i husleige, på toppen av dette kommer barnehage, forsikring, studielån, billån, stømregninger, telefonregninger osv.. ikke mye igjen til mat der nei.

mannen får seg ikke jobb her, og vi har ikke råd til å holde på slik lenger.

han er i nederland nå og tjener penger så vi har penger til flybilett:)

der nede vil vi har 2-3000 i husleige for noe som er over 2 ganger så stort, barnehage er gratis, begge kan få jobb..

det vil rett og slett bli lettere for oss å bo der:)

og denne gangener jeg ikke 18, han er ikke 21 og vi har hjerne og erfaring:)

*skål*

Ja ein får tru at ein lærer, blir meir moden og sikker på seg sjølv og forholdet sitt. Eg kan berre ønske dykk lykke til :-)

Vi kan iblant lengte "tilbake" til Sverige, vi også (skjønt det er jo berre han som har budd der, da...) men det er ikkje så realistisk for vår del, iallfall ikkje på nokre år enda, og neppe da heller.

Men vi får vel framleis sjå deg her på DOL når du reiser, vel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...