Gå til innhold

Rammstein rasister/nasister?

Anbefalte innlegg

Gjest boy wonder
Skrevet

Er det noen som kjenner til om Rammstein står for det rasistiske?

Eller om dette i det hele tatt er typisk for fans`ene?

Jeg vil veldig gjerne dra på konserten, men tror ikke det er lurt om jeg plutselig skulle blitt omringet av masse nasister/rasister...

Skrevet

Jeg skal på konserten, og lover deg at du kan ta det helt med ro. Ca halvparten av alle mennesker jeg kjenner digger rammstein, og de er alle ordentlige, rolige, snille mennesker som ikke har noe som helst til overs for nazisme eller rasisme. De har bare sansen for dyster, tung musikk...

Bandet selv derimot tror jeg heller ikke noe vondt om. De har en tendens til å stappe ting i rompa og sånn under konserter og oppføre seg utrolig barnslig. Men det gjør dem vel ikke til nazister. De kaller selv musikken for tanz-metal (dansemetall) som ikke høres så veldig ondt ut.

Nei så lenge du synes musikken er bra, vil jeg anbefale deg å ta turen :)

Gjest boy wonder
Skrevet

Jeg skal på konserten, og lover deg at du kan ta det helt med ro. Ca halvparten av alle mennesker jeg kjenner digger rammstein, og de er alle ordentlige, rolige, snille mennesker som ikke har noe som helst til overs for nazisme eller rasisme. De har bare sansen for dyster, tung musikk...

Bandet selv derimot tror jeg heller ikke noe vondt om. De har en tendens til å stappe ting i rompa og sånn under konserter og oppføre seg utrolig barnslig. Men det gjør dem vel ikke til nazister. De kaller selv musikken for tanz-metal (dansemetall) som ikke høres så veldig ondt ut.

Nei så lenge du synes musikken er bra, vil jeg anbefale deg å ta turen :)

He.. he..

Takk for koselig svar!

Kommer nok til å dra på konserten, ja.

Kunne egentlig ikke tenke meg at de står for noe rasistisk/nasistisk, men vet aldri hva gale fans kan finne på.

Liker ikke sånn musikk generelt i det hele tatt, men akkurat Rammstein er bare helt utrolig BRA!! :-)

Vi får se frem til en utrolig morsom og kul konsertopplevelse!

Skrevet

He.. he..

Takk for koselig svar!

Kommer nok til å dra på konserten, ja.

Kunne egentlig ikke tenke meg at de står for noe rasistisk/nasistisk, men vet aldri hva gale fans kan finne på.

Liker ikke sånn musikk generelt i det hele tatt, men akkurat Rammstein er bare helt utrolig BRA!! :-)

Vi får se frem til en utrolig morsom og kul konsertopplevelse!

Jeg er en relativt ny rammstein-fan (2 år). Så litt av konserten de hadde på Quart i 2002, men den gang likte jeg bare én sang (Sonne). En mnd eller to etterpå ble flere og flere av sangene dems bra i mine ører. Begynte å angre på at jeg ikke fikk med hele konserten. Nå kommer en ny sjanse heldigvis :) Har allerede skaffet billett!

Gjest boy wonder
Skrevet

Jeg er en relativt ny rammstein-fan (2 år). Så litt av konserten de hadde på Quart i 2002, men den gang likte jeg bare én sang (Sonne). En mnd eller to etterpå ble flere og flere av sangene dems bra i mine ører. Begynte å angre på at jeg ikke fikk med hele konserten. Nå kommer en ny sjanse heldigvis :) Har allerede skaffet billett!

Så bra.

Jeg fikk dilla på dem for ca. 2 år siden jeg også. Da en i bofellesskapet mitt den gangen viste meg DVD`en med live fra Berlin. SÅ utrolig bra, og gleder meg vilt til konserten!

Skrevet

Et rasistisk eller nazistisk band vill vel neppe fått den kommersielle statusen som Rammstein har.

"........................"

Skrevet

Nei, de er ikke rasister, rasister er også imot homser, og vokalisten der er Homo:( dessuten får du oversatt tekstene så synger de om det de fleste band synger om; Krig,Kjærlighet, og fred og sånn:)

RAMMSTEIN er mega musikk, de er flotte komponister og uansett hvor glane de fremstår i media og på senen så er de faktisk ganske så normale

Hilsen den ihuga fan en

Skrevet

De er selvfølgelige ikke nazistiske/rasistiske.

Kjøp deres Live Aus Berlin-dvd, og de kommenterer dette medieskapte spørsmålet i intervjudelen.

Etter at du har sett på dvd'en kommer du for øvrig ikke lenger til å være i tvil om du skal kjøpe billett eller ikke.

En fin konserthøst det her. Først Slayer, så Rammstein.

Og jeg er ikke så veldig nazistisk - bortsett fra når det gjelder bergensere, samer, muslimer, negre og annet pakk.

Skrevet

Så bra.

Jeg fikk dilla på dem for ca. 2 år siden jeg også. Da en i bofellesskapet mitt den gangen viste meg DVD`en med live fra Berlin. SÅ utrolig bra, og gleder meg vilt til konserten!

hei.

hvor og når spiller de?

de er jo kjempe råe ....

Gjest boy wonder
Skrevet

hei.

hvor og når spiller de?

de er jo kjempe råe ....

De spiller på Oslo Spektrum tirsdag 16. november!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...