Gå til innhold

Knullevenn

Anbefalte innlegg

Gjest utenfor dette jeg

Hvordan er det å ha en knullevenn/venninne?

Er det liksom ingen følelser inne i bildet da?

Hvordan kan man synes det er ok å ha sex med en venn da, om man ikke føler noe mer for h*n? Blir ikke det litt feil liksom?

Kan noen bare beskrive litt, for jeg klarer ikke helt se hvordan noe slikt kan fungere jeg. Noen er jo knullevenner i åresvis, og det synes jeg blir litt rart liksom..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157604-knullevenn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

6

• ShitDiddelyDo

2

• yma

1

• fuji1365380447

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest utenfor dette jeg

Kroppen krever sitt, vet du!

Kjæresteforhold er kompliserte og forpliktende. Å ha en å herje litt med i ny og ne kan være godt. Men selvfølgelig er det fare for at den ene kan bli forelsket, og da bør man kutte.

Men hvordan er det mulig å treffes så mye, ha masse sex sammen og ikke få følelser for hverandre? Høres veldig speiselt ut da. Jeg er litt typen som helst har sex med folk jeg er glad i jeg da..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157604-knullevenn/#findComment-1015245
Del på andre sider

Men hvordan er det mulig å treffes så mye, ha masse sex sammen og ikke få følelser for hverandre? Høres veldig speiselt ut da. Jeg er litt typen som helst har sex med folk jeg er glad i jeg da..

Det er jo ikke sikkert man treffes så ofte. Men dette med følelser er ikke nødvendigvis enten-eller. Man kan ha godhet for hverandre, være glad i hverandre uten at man ønsker å være kjærester. Følelser kan ha mange fasetter og varianter.

Da jeg var student, hadde jeg en elsker en kort periode. Vi var aldri sammen som par. Men vi hadde en viss dragning mot hverandre. Vi gjorde aldri noen avtaler. Vi var naboer på studentbyen, og han kunne komme på besøk seint på kvelden av og til. Passet det ikke, var det ingen stor sak. Og omvendt kunne jeg stikke inn til han når jeg hadde lyst.

Men for all del, det er mange som ikke kan tenke seg sex uten kjærlighet og faste forhold. Vi er forskjellige.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157604-knullevenn/#findComment-1015253
Del på andre sider

Det kan lett bli fare for "uønskede" følelser, ja. Ofte hovedsaklig fra den ene parten.

Jeg tror ikke man kan være knullevenn med hvem som helst. Det må nesten være en person som man ikke i utg.punktet vil kunne forelske seg i, men som man samtidig tenner på. Hvis man treffer en slik person er det jo bra. Men man kan nok aldri være helt sikker på at man ikke utvikler dypere følelser.

Det er mulig det er lettere for oss menn, uten at jeg på noen måte skal påstå noe der. Jeg har ihvertfall opplevd det enkelt fra min side.

"..........................."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157604-knullevenn/#findComment-1015375
Del på andre sider

Det er jo ikke sikkert man treffes så ofte. Men dette med følelser er ikke nødvendigvis enten-eller. Man kan ha godhet for hverandre, være glad i hverandre uten at man ønsker å være kjærester. Følelser kan ha mange fasetter og varianter.

Da jeg var student, hadde jeg en elsker en kort periode. Vi var aldri sammen som par. Men vi hadde en viss dragning mot hverandre. Vi gjorde aldri noen avtaler. Vi var naboer på studentbyen, og han kunne komme på besøk seint på kvelden av og til. Passet det ikke, var det ingen stor sak. Og omvendt kunne jeg stikke inn til han når jeg hadde lyst.

Men for all del, det er mange som ikke kan tenke seg sex uten kjærlighet og faste forhold. Vi er forskjellige.

Hvis den ene blir sjalu for at den andre får seg kjæreste, er det mest sansynlig at det er følelser inne i bildet da?

Eller når det så blir slutt med kjæresten, og forholdet til knullevennen starter opp igjn, er det bare for sexen sin skyld eller er det trolig følelser som har kommet underveis?

Man får vel noen sterkere følelser enn vennskap om man har et fast seksuelt forhold til denne knullevennen over en lang periode?

Jeg synes også det er rart at man kan ha et seksuelt forhold til noen uten å være forelsket eller ha noen form for sterke følelser for en person. Kan forstå en-natts opplegget. Det skjer jo bare en gang uten forpliktelser og ingen gjentagelser. Fortsetter man og blir sjalu, og stadig tiltrekkes hverandre betyr jo det mer enn vennskap ville jeg tro.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157604-knullevenn/#findComment-1015640
Del på andre sider

Annonse

Hvis den ene blir sjalu for at den andre får seg kjæreste, er det mest sansynlig at det er følelser inne i bildet da?

Eller når det så blir slutt med kjæresten, og forholdet til knullevennen starter opp igjn, er det bare for sexen sin skyld eller er det trolig følelser som har kommet underveis?

Man får vel noen sterkere følelser enn vennskap om man har et fast seksuelt forhold til denne knullevennen over en lang periode?

Jeg synes også det er rart at man kan ha et seksuelt forhold til noen uten å være forelsket eller ha noen form for sterke følelser for en person. Kan forstå en-natts opplegget. Det skjer jo bare en gang uten forpliktelser og ingen gjentagelser. Fortsetter man og blir sjalu, og stadig tiltrekkes hverandre betyr jo det mer enn vennskap ville jeg tro.

Til det første du spør om: sjalu blir man nok på en måte uansett, fordi noen trenger inn på "reviret" ditt. Du kan f. eks. bli sjalu når en eks får seg ny kjæreste - uten at du vil ha tilbake vedkommende.

Ellers synes jeg dette vi diskuterer nå lett kan bli

for mye teori og båstenkning.

Livet mitt som student var slik: Jeg hadde mange venner og var ofte på fest. En kveld havna jeg kanskje sammen med X. Så ble det ikke noe mer. Noen måneder seinere gjentar det samme seg. Vi gjør fortsatt ingen avtaler, men vi havner i samme drosje hver gang vi har vært på samme fest. Vi tiltrekkes av hverandre, men det blir liksom aldri noe mer.

Og den andre jeg fortalte om: Vi var venner. Vi kunne dumpe ned ved samme kantinebord og snakke lenge. Vi kunne havne på samme nachspiel. Vi kunne besøke hverandre uten å ha sex. Vi hadde mange felles venner.

Og for all del: Jeg tenke ikke på ham som noen "knullevenn" den gangen, jeg bare fant fram denne historien for å vise et eksempel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157604-knullevenn/#findComment-1015648
Del på andre sider

Gjest gaudiamus

Jeg vet ikke om jeg skal si at jeg har en knullevenn. Vi treffes ikke ofte, men jeg har følelser for ham og ville blitt sjalu hvis jeg fikk greie på at han hadde flere, og vice versa, det gjelder nok også for ham. Men jeg har aldri presentert han for mine barn, eller noen av mine venner, selvom vi har kjent hverandre i 6- 7 måneder. Jeg har aldri vært hjemme hos ham, han kommer til meg når vi er sammen. Vi kan godt sitte en hel kveld, dele en vinflaske og diskutere forskjellige ting. Noen ganger ønsker jeg meg mer, men jeg synes også at det er greit at han ikke forstyrrer mitt etablerte liv som enslig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157604-knullevenn/#findComment-1015654
Del på andre sider

Det skjønner ikke jeg heller. Det må vel være rart å kysse med vedkommende hvis du ikke har noen følelser for han eller henne? Og man kysser vel vanligvis når man har sex? Nei, jeg ville aldri hatt en sånn "venn"..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157604-knullevenn/#findComment-1015775
Del på andre sider

Før trodde jeg ikke at jeg var typen til å ha knullevenn. Rett før sommeren traff vi hverandre, og ting bare skjedde. Fysisk er vi tiltrukket av hverandre, men ingen av oss har tid eller lyst på et seriøst fohold.

Jeg kan ikke påstå at det ikke er noen følelser i bildet, det ville vært løgn. Vi bryr os masse om hverandre og er nok glad i hverandre. Vi vil bare ikke være kjærester. Når vi er sammen så oppfører vi oss litt som kjærester. Vi kan leie en film, spille spill, kose og ha sex. Som vanlige venner, bare at vi i tillegg har sex... For oss er det viktig at ingen vet noe. Offentlig er vi kun venner. Vi er ikke fysisk når andre er til stede. Det er først når hybeldøra er låst, at vi lever ut "forholdet".

Vi tar hensyn til hverandre. Hvis vi havner på samme uteplass, så roter vi ikke med andre rett foran ansiktet på den andre. Da er det bedre å vike litt unna og gjøre det et anna sted. Hvis man velger å ha sex med andre så sier man i fra i ettertid. Litt respekt må man ha.

Kanskje man kan kalle oss for liksomkjærester? Jeg vet bare at jeg trives veldig godt med denne ordningen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157604-knullevenn/#findComment-1015877
Del på andre sider

Gjest utenfor dette jeg

Før trodde jeg ikke at jeg var typen til å ha knullevenn. Rett før sommeren traff vi hverandre, og ting bare skjedde. Fysisk er vi tiltrukket av hverandre, men ingen av oss har tid eller lyst på et seriøst fohold.

Jeg kan ikke påstå at det ikke er noen følelser i bildet, det ville vært løgn. Vi bryr os masse om hverandre og er nok glad i hverandre. Vi vil bare ikke være kjærester. Når vi er sammen så oppfører vi oss litt som kjærester. Vi kan leie en film, spille spill, kose og ha sex. Som vanlige venner, bare at vi i tillegg har sex... For oss er det viktig at ingen vet noe. Offentlig er vi kun venner. Vi er ikke fysisk når andre er til stede. Det er først når hybeldøra er låst, at vi lever ut "forholdet".

Vi tar hensyn til hverandre. Hvis vi havner på samme uteplass, så roter vi ikke med andre rett foran ansiktet på den andre. Da er det bedre å vike litt unna og gjøre det et anna sted. Hvis man velger å ha sex med andre så sier man i fra i ettertid. Litt respekt må man ha.

Kanskje man kan kalle oss for liksomkjærester? Jeg vet bare at jeg trives veldig godt med denne ordningen!

På meg hørtes dere jo veldig ut som liksom kjærester sa, bare i et veldig hemmelig og åpent forhold.

Så du synes det er greit i en periode hvor du ikke vil ha en kjærest? Du er ikke på utkikk etter kjæreste mens du har knullevennen liksom?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157604-knullevenn/#findComment-1015883
Del på andre sider

På meg hørtes dere jo veldig ut som liksom kjærester sa, bare i et veldig hemmelig og åpent forhold.

Så du synes det er greit i en periode hvor du ikke vil ha en kjærest? Du er ikke på utkikk etter kjæreste mens du har knullevennen liksom?

Jeg er ikke ute etter kjæreste nei. Hvis jeg treffer en jeg forelsker meg i, så kutter jeg knullevennen. Samme gjelder andre vei. Jeg drømmer selvfølgelig om å møte den rette en gang. Men akkurat nå har jeg ikke tid til å pleie et kjærlighetsforhold, og da er det veldig greit å ha en som venn som kan gi meg det lille ekstra ved behov. Klart jeg vil ha fysisk kontakt selv om jeg er singel..

Bedre for meg å ha en fast knullevenn, enn å ha mange. Blir mer trygghet når jeg kjenner fyren.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157604-knullevenn/#findComment-1015900
Del på andre sider

Gjest utenfor dette jeg

Jeg er ikke ute etter kjæreste nei. Hvis jeg treffer en jeg forelsker meg i, så kutter jeg knullevennen. Samme gjelder andre vei. Jeg drømmer selvfølgelig om å møte den rette en gang. Men akkurat nå har jeg ikke tid til å pleie et kjærlighetsforhold, og da er det veldig greit å ha en som venn som kan gi meg det lille ekstra ved behov. Klart jeg vil ha fysisk kontakt selv om jeg er singel..

Bedre for meg å ha en fast knullevenn, enn å ha mange. Blir mer trygghet når jeg kjenner fyren.

Skjønner det litt bedre sånn du har det at du ikke vil ha en kjæreste akkurat nå. Men mange har jo knullevenner også mens de leter etter en kjæreste, altså vil de ha en kjæreste bare ikke denne knullevennen. Da synes jeg det blir litt vanskeligere å forstå..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157604-knullevenn/#findComment-1015905
Del på andre sider

Annonse

Skjønner det litt bedre sånn du har det at du ikke vil ha en kjæreste akkurat nå. Men mange har jo knullevenner også mens de leter etter en kjæreste, altså vil de ha en kjæreste bare ikke denne knullevennen. Da synes jeg det blir litt vanskeligere å forstå..

Jeg syns egentlig ikke det er så vanskelig å forstå dem heller. Vi har fysiske behov, både kos og sex. Selv om man vil ha kjæreste så er det ikke alltid så lett å finne en. Knullevenn er bare midlertidig uansett. Det er bedre å ha en knullevenn enn å rote rundt og ha mange ons, for mange av oss i hvertfall...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157604-knullevenn/#findComment-1015939
Del på andre sider

Gjest utenfor dette jeg

Jeg syns egentlig ikke det er så vanskelig å forstå dem heller. Vi har fysiske behov, både kos og sex. Selv om man vil ha kjæreste så er det ikke alltid så lett å finne en. Knullevenn er bare midlertidig uansett. Det er bedre å ha en knullevenn enn å rote rundt og ha mange ons, for mange av oss i hvertfall...

Joda, men for mange så er ikke singel periodene i livene våre lenger enn at man fint greier seg uten å ha så mye sex da.

Hadde jeg funnet en jeg ville ha sex med ville han jo vært en jeg ville være sammen med også..

Men skjønner at mange tydeligvis tenker veldig annerledes på forhold og sex og sånt. Vanskelig å forstå..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157604-knullevenn/#findComment-1015960
Del på andre sider

Joda, men for mange så er ikke singel periodene i livene våre lenger enn at man fint greier seg uten å ha så mye sex da.

Hadde jeg funnet en jeg ville ha sex med ville han jo vært en jeg ville være sammen med også..

Men skjønner at mange tydeligvis tenker veldig annerledes på forhold og sex og sånt. Vanskelig å forstå..

Singelperiodene kan være laaaange og ensomme.. Da er det bare å skille mellom sex og kjærlighet.

Jeg har full forståelse for at alle(de fleste?) ikke kan skille mellom de to.

Har jeg sex med en kjæreste så legger jeg mer i det enn om jeg har det med en knullevenn. Når jeg har sex med en knullevenn er det sex, og kun sex. Jeg vil bli tilfredsstilt og gjerne tilfredstille...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157604-knullevenn/#findComment-1015987
Del på andre sider

Gjest utenfor dette jeg

Singelperiodene kan være laaaange og ensomme.. Da er det bare å skille mellom sex og kjærlighet.

Jeg har full forståelse for at alle(de fleste?) ikke kan skille mellom de to.

Har jeg sex med en kjæreste så legger jeg mer i det enn om jeg har det med en knullevenn. Når jeg har sex med en knullevenn er det sex, og kun sex. Jeg vil bli tilfredsstilt og gjerne tilfredstille...

Jeg kunne vel til nød hatt en ONS om jeg var singel lenge, men for meg hadde det nok vært umulig å ville fortsette å treffe personen for sex og oppføre seg som kjærester som dere gjør, uten å ville ha ham som kjæreste også.

ONS kan jeg skjønne, knullevenn ikke.

Klarer ikke se overgangen knullevenn / kjæreste jeg.

Jeg vet en som har ei knullevennine som han har hatt i 7 mnd. De er ute og spiser, kino, leier film sammen, bor delvis sammen osv. Men er ikke kjærester.. Syners det høres rart ut jeg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157604-knullevenn/#findComment-1015989
Del på andre sider

Jeg kunne vel til nød hatt en ONS om jeg var singel lenge, men for meg hadde det nok vært umulig å ville fortsette å treffe personen for sex og oppføre seg som kjærester som dere gjør, uten å ville ha ham som kjæreste også.

ONS kan jeg skjønne, knullevenn ikke.

Klarer ikke se overgangen knullevenn / kjæreste jeg.

Jeg vet en som har ei knullevennine som han har hatt i 7 mnd. De er ute og spiser, kino, leier film sammen, bor delvis sammen osv. Men er ikke kjærester.. Syners det høres rart ut jeg..

Vi er jo forskjellig alle sammen. Er ikke noe rart det vel. Vi tenker forskjellig, takler forskjllige følelser, ser forskjellig på sex og lever forskjellig.

Du kunne tenkt deg ons. For meg hadde ikke det vært et alternativ. Jeg kunne aldri i havet tenkt meg å bli med en fremmed fyr hjem for sex. Jeg vil ha trygg sex med en jeg stoler på.

Når man har en fast knullevenn så lærer man seg hva den andre liker og ting blir så mye enklere. Det er trygt, kjapt og deilig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157604-knullevenn/#findComment-1015993
Del på andre sider

En sånn en hadde jeg også i studietiden. Fungerte finfint da!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157604-knullevenn/#findComment-1015997
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...