Gå til innhold

Ny venn som er enkemann

Anbefalte innlegg

Gjest bøllegirl

Jeg har møtt en mann som jeg trives sammen med. Det eneste som bekymrer meg er at han er enkemann. Ha mistet kona for ett år siden.

Han snakker veldig mye om henne, om dem, om drømmene deres osv. Noen ganger føler jeg at jeg aldri kommer til å kunne måle meg med henne og det de hadde, og lurer på om det er noen vits å fortsette forholdet. Jeg har ikke lyst til å leve resten av livet som nestbest.

Jeg skjønner jo at han har behov for å snakke om det. Er jeg kjempeego som vil at han skal klappe igjen og fokusere mer på oss? Jeg sier det selvsagt ikke til ham på den måten der...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157637-ny-venn-som-er-enkemann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

skorpionfisken

Det er som med en ex som er i live. Han (og du) blir ikke kvitt henne før han er ferdig sørget. Det virker ikke som han har fått sørget fra seg helt ennå.

Han bør få sørge og prate, og prate, og prate til han er ferdig og kan se på henne som et minne. Et godt minne, men et som han ikke trenger dele med deg. Jeg tror kanskje at du ikke er den rette til å være sørgehjelpen hans.

Du kan jo si at du tar en pause til han er klar for deg som kjæreste, ikke som sørgehjelp. Så tar dere pausen da, når han så kommer tilbake og er ferdig med henne så får du se om du ennå er klar for ham. Mye kan jo skje i mellomtiden....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...