guts Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Hei. Jeg fikk fjernet spiral (etter 5 års bruk) for 4 uker siden og har siden det blødd mer eller mindre sammenhengende. Jeg fikk mensen 2 dager etter den var fjernet og blødde vanlig en drøy uke, så blødde jeg litt mindre noen dager før det økte igjen, og totalt har jeg altså hatt en menslignende blødning i 4 uker, og er meget lei... Jeg startet rett på Yasmin, og har så langt ikke hadt noen bivirkninger, som jeg har hadt av alle andre p-piller jeg tidligere har prøvd. I løpet av de 5 årene jeg brukte spiral, hadde jeg mye brunaktig utflod. Var avhengig av truseinnlegg hver dag, og jeg håpet at nå ville ting forbedre seg, men så lang, dessverre. Kan det bare være overgangen til p-piller som gjør det? Jeg fikk tatt en celleprøve for kort tid siden, og den så fin ut, så jeg tror ikke det er noe galt. Men det er ikke veldig interessant med sex så lenge dette pågår, og jeg har nå brukt opp mange pakker bind... Dessuten skal jeg snart på ferie til syden, og det frister ikke med bikini og strand hvis jeg må fly på do til stadighet for å skifte. Håper du kan gi meg et svar eller ide vedr hva som gjør det. På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157659-langvarig-mens-etter-fjerning-av-spiral/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Vanligvis skulle det ikke være spesielle problemer etter at spiralen er fjernet. Har du utelukket at du kan ha vært gravid? Noen kan blø uregelmessig med p-piller, men det pleier ikke å være så voldsomt som du beskriver. Hvis du trenger rask ’behandling’ før du skal reise, så forsøk med dobbel Yasmindose fra noen dager før du reiser til ferien er overstått. Hvis det fortsatt ikke hjelper, bør du søke lege etter hjemkomsten for en sjekk. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157659-langvarig-mens-etter-fjerning-av-spiral/#findComment-1018092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.