Gjest becca Skrevet 16. januar 2001 Del Skrevet 16. januar 2001 Var hos gynekologen for halvannen uke siden pga. smerter i underlivet. Fikk beskjed om at det var et egg som satt fast på eggstokken! Kom tilbake etter en uke og egget var der enda. Har gått sykemeldt siden første konsultasjon som var 8/1-00. Spurte om hvor lenge det kunne være der, men det kunne hun ikke svare på. På første ultralydbilde ser du et svart hull som er 2x2 cm. På det andre er det 4,5x3,2 cm. Hun sier at det vil sprekke, og at jeg vil få større smerter og så vil det bli bra. Men er et egg så stort? Og vokser det? Kan det være mulig for at egget er kapslet inn i noe, siden det vil sprekke. Eller pleier egget å sprekke? Kan det være at ho betegner det som egg, men at det ikke er egg som i eggløsningegg? Jeg har nå prøvd å bli gravid i over et år. Jeg er 28 år, og har et barn på 7 1/2 fra før. Hadde ikke problemer den gang med å bli gravid, men å holde på det. hadde 3 spontanaborter, og var til utredning. Grunnen til jeg ikke har blitt gravid er at begge eggstokkene er fulle av cyster. Har fått både Pergotime og Provera. Fikk overstimulering etter tredje hormonkur. Planen nå er å la eggstokkene vile fram til mars, og så begynne på hormonsprøyter. Er litt engstelig for det, da overstimulering er lettere å få da. Må jeg da til lege hver dag å sette sprøyte? Og hvor lenge går man på de? Som du sikkert skjønner sitter jeg med mange spørsmål. Lurer bestandig på noe nytt når jeg går ut fra legekontoret. Jeg syntes det begynner å bli nok nå. Er lei av å gå rundt å ha vondt hele tiden, og at det hele tiden dukker opp noe nytt. Er ganske sliten nå. Både Fysisk og Psykisk. Er redd for at hvist jeg slipper taket nå så vil jeg gå rett på trynet. Tør ikke kjenne for mye på følelsene. Syntes det begynner å bli tøft! Jeg får vel også nevne at jeg er veldig oppblåst og "stinn" i magen. Har hatt feber og er veldig øm i brystene. Må også nevne at mannen min har tatt sædprøve, og den var fin. Jeg trenger sårt noen svar! Håper du vil ta deg tid til å prøve å svare på alle spørsmålene mine så jeg har mulighet å forstå de...... På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15776-egg-som-sitter-fast/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest becca Skrevet 17. januar 2001 Del Skrevet 17. januar 2001 Et lite tilleggspørsmål. Jeg har perneciøs anemi. Tar B12 sprøyter for dette. Fikk det påvist for ca. 3 år siden. Jeg hadde spiseproblemer tidligere, og legen mente derfor jeg hadde ødelagt magesekken. Men vil dette påvirke muligheten for å bli gravid og eventuellt svangerskap? Vil det ha noe å si at jeg tar B12 sprøyter under et svangersap? Bare lurer..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15776-egg-som-sitter-fast/#findComment-73994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. januar 2001 Del Skrevet 18. januar 2001 Egget er mindre enn en millimeter, så det er ikke det man ser, men en liten eggsekk med væske som ligger omkring egget. Når denne sekk blir ca 20 (eller litt mer) millimeter brister den ved eggløsning og egget slynges ut. Man kan altså ikke se egget, bare den sekk den ligger i ( eller der man tror den ligger). Hormonsprøyter må settes av lege og mengden tilpasses hormonforhold og forhold ved eggstokken (ultralydundersøkelse). Man får en type hormon for å få egget til å modne og en annen for å få til eggløsning. Det er forskjellig hvor mange doser man trenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15776-egg-som-sitter-fast/#findComment-74523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.