Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jeg har lang erfaring med IVF. Ble gravid på første forsøk i Tr.heim i år 2000 og fikk en gutt som nå er 3,5 år.

For ett år siden startet vi søskenforsøk ved RH i oslo og har altså i løpet av det siste året hatt tre forsøk som i og for seg har vært greie (alltid satt inn egg med type II kvalitet), men ingen egg har festet seg. Nå har jeg lyst å prøve på nytt selv om lege ved RH snakket om at det samme sikkert vil skje igjen, fordi når man er 33 år (jeg er snart 34) daler egg kvaliteten osv.. Jeg vurderer ett privat forsøk men hvor skal jeg velge her i Oslo??? Hva anbefaler dere som har erfaringer rundt omkring. Hvor mange forsøk har dere utført før dere gir dere, enten dere har barn eller ikke??? Huff jeg er så usikker. Syns RH var et merkelig sted og synes det er rart at vi ikke klarte det.Jeg har bare en eggleder ellers har man ikke funnet noen annen grunn til vansker med å bli gravid. Dette ble langt men håper noen orker å lese dette, og gjerne dele erfaringer. Er Volvat å foretrekke fremfor Røde kors, eller omvendt???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157774-hva-anbefaler-dere-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikkemorennå

Jeg har vært igjennom 7 forsøk totalt, og er nå endelig gravid ( skal ha barn i desember) Jeg er 34 år, og har hatt alle forsøkene i Norge bortsett fra det siste hvor jeg ble gravid. Jeg har hatt 1 fosøk på Røde Kors også, men synes ikke det var noe bedre service der enn på det offentlige her i Norge. Var veldig samlebånd (det er min erfaring) Så pga av at vi har hatt det samme problemet som deg, nemlig at egget ikke festet seg, valgte vi å reise til Danmark og fikk foretatt hatching ( sjekk på www.maigaard.dk) For når man blir eldre har man ofte hardt/seigt skall på egget, og da kan hatching hjelpe! Dette er det ikke lov til i Norge, desverre.... Både min mann og jeg synes de var helt fantastiske i Danmark, vi ble varmt mottatt på Maigaard og man følte seg forstått og de tok seg god tid. Altså en fantastisk service. Jeg kommer ALDRI til å ta flere forsøk i Norge hvis vi skal i gang med søsken senere. Da blir det garantert Danmark.

Ønsker deg uansett lykke til videre, og håper du lykkes med søskenforsøk!

hei

jeg kan ikke svare på alle spørsmålene dine, men jeg synes du skal prøve så lenge dere har lyst og ork. Det er trist å angre om noen år og en kanskje en føler seg for gammel. Jeg er 34 selv, og vi skal i gang med 2.søskenforsøk. Vi har en jente på snart 3 og hadde et mislykket forsøk i mars. Har så lyst på en baby igjen... Men det må jo ikke bli et stort press og for stor påkjenning. Lykke til uansett hva dere bestemmer dere for.

Vi står på og skal klare det igjen:-) Vi er på Riksen og er veldig fornøyd.

klem zabo

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...