Gå til innhold

Seksuell lavalder

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Den seksuelle lavalder er fortsatt 16 år.

Det stemmer. Det har vært arbeidet for å senke lavalderen til 15 år, men Stortinget har sagt nei. Politikerne mener det er viktig å gi unge mennesker solid beskyttelse mot å bli ofre for eldre personers seksuelle utnyttelse.

Hva mener dere? Kunne 15 år være en mer hensiktsmessig grense, bl.a. ut fra det vi vet om unge menneskers seksuelle aktivitet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15779-seksuell-lavalder/#findComment-74172
Del på andre sider

Det stemmer. Det har vært arbeidet for å senke lavalderen til 15 år, men Stortinget har sagt nei. Politikerne mener det er viktig å gi unge mennesker solid beskyttelse mot å bli ofre for eldre personers seksuelle utnyttelse.

Hva mener dere? Kunne 15 år være en mer hensiktsmessig grense, bl.a. ut fra det vi vet om unge menneskers seksuelle aktivitet?

Nei til lavere grense!

Man er ikke moden nok! selv om man føler seg stor. Og det er vanskelig å si nei når man er så ung. Har selv gjort feilen. Etter det hadde jeg ikke sex før jeg var 20..16 er mer enn lavt nok. Man tenker ikke langt nok, og slurver med prevansjon. Og det er jo ikke bra å ha sex for tidlig..var det ikke noe med livmorhalskreft da..? Dessuten..De færreste 16 åringer får orgasme..så hva da med en 15 åring?

Er 22 år ..og vet bedre enn en 16 åring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15779-seksuell-lavalder/#findComment-74468
Del på andre sider

Gjest eroticboy

I danmark har de 14år.Litt tidlig kanskje men det er jo helt vanlig her også at 14 åringer har sex.Debuterte tilig selv,er 23 nå.Kan huske min første gang når jeg var vel 6,7 år men da var det sikkert bare sånn uskyldig nysgjerrighet.Det skjedde et par ganger når jeg var på besøk hos henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15779-seksuell-lavalder/#findComment-74821
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...