Gå til innhold

ONS og munnsex

Anbefalte innlegg

Du har ikke fornærmet noen, men du leser i mellom linjene som en gal mann.

Jeg har jo ikke engang vært inne på det du svarer her.

Jeg angrep en ting - 1 ting: Du skrev at det ikke fantes flere grader av herpes.

Det finnes 2 grader av herpes. Den ene heter herpes 1, den andre heter herpes 2 (det er mulig det finnes flere, men det er i hvert fall minst 2 grader av herpes).

Alt det andre er sludder fra deg som jeg ikke engang har vært innom.

Skrev JEG at det ikke finnes flere grader av herpes?

Tullball, din tøysekopp! (Var det pent nok for deg?)

Vennligst vis meg hvor det står! Det må rett og slett være en misforståelse.

Jeg vet at det finnes minst to grader av herpes. (munn og kjønn) Det jeg stilte meg tvilende (usikker) til (fordi jeg ikke var 100% sikker) var om munnherpes kunne overføres til kjønnet. (men jeg troode det) En eller annen bekreftet (via en artikkel) at det lot seg gjøre.

Så det så.

Fortsetter under...

• Svar 207
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

37

• ShitDiddelyDo

34

• Dorthe

25

• MannMann

19

Mest aktive i denne tråden

Kanskje på tide å bytte lege? :)

Hehe, selvsagt med forbehold om at du faktisk klager for mye! :)

Der er nok han og jeg helt uenig :o) Jeg vet jeg klager men jeg synes ikke han hører etter og han gjør ingen ting med det. Tror jeg skal forsøke noen vanndrivende selv om jeg egentlig ikke har lov til å ta det. Jeg er sikker på at jeg går ned mange kg.

Der er nok han og jeg helt uenig :o) Jeg vet jeg klager men jeg synes ikke han hører etter og han gjør ingen ting med det. Tror jeg skal forsøke noen vanndrivende selv om jeg egentlig ikke har lov til å ta det. Jeg er sikker på at jeg går ned mange kg.

Du burde ikke begynne å knote med vanndrivende uten at legen har foreskrevet det til deg.

Vanndrivende kan faktisk være svært så farlig ved feil bruk.

Drikke masse vann! Vann er vanndrivende.

Du burde ikke begynne å knote med vanndrivende uten at legen har foreskrevet det til deg.

Vanndrivende kan faktisk være svært så farlig ved feil bruk.

Drikke masse vann! Vann er vanndrivende.

Men jeg gjør det. Flere liter om dagen. Men jeg har vanndrivende fra helsekosten. Stoler ikke på at det er mindre farlig da men de er i hvert fall ikke så virksomme som vanndrivende man får hos legen. Og så drikker jeg masse grønn te.

"Gud og hver man har jo herpes på munnen periodevis"

Hva?? Herpes er en sykdom man får hvis man er uforsiktig med andres safter, for å si det sånn. Munnherpes får man hvis man drikker av samme glas som en person som har utbrudd (spyttsmitte) for eks. Jeg har aldri fått det, og er glad for det, Herpes en sykdom man får kronisk, dvs har resten av livet, så det er ikke bare bare...

Har hørt at herpes via munn kan smitte til kjønnsorganer også, men er ikke sikker på dette. Herpes på kjønnsorganene vil si store sår og mye smerte i lengre eller kortere perioder gjennom hele livet for de som lider av det. (uheldbredelig)

Uansett så er ikke dette noe som "alle" har, nei... Dessuten er det en "for alltid" sykdom, og et jævla stort problem for de som har det...

Du omtalter herpes som EN sykdom - uten å ta i betraktning at det finnes TO grader av herpes.

F.eks. ved å skrive det her:

"Uansett så er ikke dette noe som "alle" har, nei... Dessuten er det en "for alltid" sykdom, og et jævla stort problem for de som har det..."

...et jævla stort problem for de som har det, skrev du.

Altså er det nærliggende å tro at du snakker om den alvorlige graden for herpes, og ikke den som 70-80 % av alle mennesker har.

Den som spretter fram i munnen ved forkjølelse og som populært blir kalt "forkjølelsessår".

Denne er ikke "et jævla stort problem for alle som har den", altså var det nærliggende å tro at du helt utelukket denne formen for herpes når du skrev det første innlegget jeg svarte på.

For du tror da ikke for alvor at 70-80 % av oss flyr rundt med "jævla store problemer"?

http://index.glaxowellcome.se/SYSTEM.PLX?code=gw_pages&id=14010&page=start&layout=GWN

Skrev JEG at det ikke finnes flere grader av herpes?

Tullball, din tøysekopp! (Var det pent nok for deg?)

Vennligst vis meg hvor det står! Det må rett og slett være en misforståelse.

Jeg vet at det finnes minst to grader av herpes. (munn og kjønn) Det jeg stilte meg tvilende (usikker) til (fordi jeg ikke var 100% sikker) var om munnherpes kunne overføres til kjønnet. (men jeg troode det) En eller annen bekreftet (via en artikkel) at det lot seg gjøre.

Så det så.

Du omtalter herpes som EN sykdom - uten å ta i betraktning at det finnes TO grader av herpes.

"Uansett så er ikke dette noe som "alle" har, nei... Dessuten er det en "for alltid" sykdom, og et jævla stort problem for de som har det..."

Altså er det nærliggende å tro at du snakker om den alvorlige graden for herpes, og ikke den som 70-80 % av alle mennesker har.

Den som spretter fram i munnen ved forkjølelse og som populært blir kalt "forkjølelsessår".

Denne er ikke "et jævla stort problem for alle som har den", altså var det nærliggende å tro at du helt utelukket denne formen for herpes når du skrev det første innlegget jeg svarte på.

For du tror da ikke for alvor at 70-80 % av oss flyr rundt med "jævla store problemer"?

http://index.glaxowellcome.se/SYSTEM.PLX?code=gw_pages&id=14010&page=start&layout=GWN

Annonse

Men jeg gjør det. Flere liter om dagen. Men jeg har vanndrivende fra helsekosten. Stoler ikke på at det er mindre farlig da men de er i hvert fall ikke så virksomme som vanndrivende man får hos legen. Og så drikker jeg masse grønn te.

Joa, det du kjøper på helsekosten er nok ikke spesielt farlig. Om det funker er dog en annen sak.:)

Joa, det du kjøper på helsekosten er nok ikke spesielt farlig. Om det funker er dog en annen sak.:)

Det er bjørkeblad, kjerringrokk og nesle så jeg overlever nok. Jeg veide 61 kg nå så skal jeg se hvor mye jeg veier i morra kveld etter å ha tatt i kveld og i morgen.

Har aldri veid så mye, bortsett fra når jeg har vært gravid. Og leggene er dobbelt så tykke som normalt enda jeg sover med beina opp om natta. Det er ikke normalt altså.

Det er bjørkeblad, kjerringrokk og nesle så jeg overlever nok. Jeg veide 61 kg nå så skal jeg se hvor mye jeg veier i morra kveld etter å ha tatt i kveld og i morgen.

Har aldri veid så mye, bortsett fra når jeg har vært gravid. Og leggene er dobbelt så tykke som normalt enda jeg sover med beina opp om natta. Det er ikke normalt altså.

Hmmm, nei, det hørtes jo litt rart ut. Ikke går du på noen hormonpreparater heller?

Jeg har lest innlegget mitt en gang til, og jeg ser nå at det kan virke som om jeg omtaler herpes som om det er kun én versjon av det. Dette er imidlertid ikke tilfellet. Jeg er fullt på det rene med at det finnes munn OG kjønns versjoner av dette viruset. Det jeg stilte spmtegn ved var om munnherpes kan overføres til kjønnet, for det har jeg hørt om en eller annen gang.

Men jeg er FULLT KLAR OVER at det finnes i hvert fall to versjoner av herpes.

Men når du snakker om det du kaller forkjølelsessår, så er vi over på noe annet. Det navnet blir nemlig kalt for "munnskål" der jeg kommer fra, nemlig disse små, hvite sårene som du får inne i munnen, (after, på legespråket) og ikke utenpå. Og det er jo igjen noe helt annet.

Men jeg tror rett og slett vi har misforstått hverandre.

Åssen er helga forresten? Har du bra med påfyll?

Jeg har lest innlegget mitt en gang til, og jeg ser nå at det kan virke som om jeg omtaler herpes som om det er kun én versjon av det. Dette er imidlertid ikke tilfellet. Jeg er fullt på det rene med at det finnes munn OG kjønns versjoner av dette viruset. Det jeg stilte spmtegn ved var om munnherpes kan overføres til kjønnet, for det har jeg hørt om en eller annen gang.

Men når du snakker om det du kaller forkjølelsessår, så er vi over på noe annet. Det navnet blir nemlig kalt for "munnskål" der jeg kommer fra, nemlig disse små, hvite sårene som du får inne i munnen, (after, på legespråket) og ikke utenpå. Og det er jo igjen noe helt annet.

Jeg vet ikke forskjellen på munnskoll (som jeg også kaller det) og herpes. Men jeg ser at enkelte leger påstår at det er det samme. Andre sier noe annet.

Helgen er helt grei, men det er dårlig med påfyll av annet enn vann og kaffe.

http://www.mozon.no/sex_og_samliv/andre_saker/munnsex_sprer_herpes

Jeg liker linker jeg vet du. Her får du svar på det du lurer på.

Annonse

Jeg gjør det men bare østrogen. Men det har jeg gjort lenge. Spiller det noen rolle?

Ja, det spiller virkelig en rolle, og uten å være noe ekspert på området vet jeg i hvert fall at gutter som av diverse grunner har en del østrogen i kroppen, virkelig blåser opp på grunn av vann.

Det er derfor du ser bolere gå rundt med knallrunde ansikter. Disse ansiktene skyldes vann, vann som igjen skyldes østrogen. :)

http://www.mozon.no/sex_og_samliv/andre_saker/munnsex_sprer_herpes

Jeg liker linker jeg vet du. Her får du svar på det du lurer på.

...og der fikk også jeg og Babette svar på det vi diskuterte i går.

Altså at oralsex har blitt mer vanlig med årene.

For øvrig er herpes den eneste kjønnssykdommen jeg faktisk frykter. Den smitter enkelt, mange har den, og den slemme varianten er jævla alvorlig.

Det meste annet - bortsett fra hiv som sannsynligheten for å få er minimal - kan kureres forholdsvis enkelt.

Sex er en ekstremsport.

Ja, det spiller virkelig en rolle, og uten å være noe ekspert på området vet jeg i hvert fall at gutter som av diverse grunner har en del østrogen i kroppen, virkelig blåser opp på grunn av vann.

Det er derfor du ser bolere gå rundt med knallrunde ansikter. Disse ansiktene skyldes vann, vann som igjen skyldes østrogen. :)

Obs, jeg skal til gynokolog i november, da skal jeg ta det opp, Jeg orker ikke å være så hoven i kroppen. Det er vondt og plagsomt.

Jeg vet ikke forskjellen på munnskoll (som jeg også kaller det) og herpes. Men jeg ser at enkelte leger påstår at det er det samme. Andre sier noe annet.

Helgen er helt grei, men det er dårlig med påfyll av annet enn vann og kaffe.

Vann og kaffe høres da usedvanlig kjedelig ut, hehe.

Her går det i sprit. Men det begynner å røyne på.

Virkelig at munnskål og herpes skulle være det samme? rareste jeg har hørt. Jeg har for eks ofte hatt slike hvite sår i munnen før forkjølelse. Men det er ikke mer enn en gang hvert 3. år eller så hvis du skjønner. Mens kameraten min har munnherpes, og det dreier er seg om slike utenpå, skikkelig kvalme, betente sår som han har stadig vekk. (og KLAGER over) Fatter ikke at DET Skulle være det samme, men de krangler vel nonen år, og så finner de ut et eller annet som alltid. Pleier å være sånn...

Vann og kaffe høres da usedvanlig kjedelig ut, hehe.

Her går det i sprit. Men det begynner å røyne på.

Virkelig at munnskål og herpes skulle være det samme? rareste jeg har hørt. Jeg har for eks ofte hatt slike hvite sår i munnen før forkjølelse. Men det er ikke mer enn en gang hvert 3. år eller så hvis du skjønner. Mens kameraten min har munnherpes, og det dreier er seg om slike utenpå, skikkelig kvalme, betente sår som han har stadig vekk. (og KLAGER over) Fatter ikke at DET Skulle være det samme, men de krangler vel nonen år, og så finner de ut et eller annet som alltid. Pleier å være sånn...

Jupp, de finner nok et nytt svar en eller annen gang.

Men munnherpesen ser også ut til å komme i ulike grader. Det ser i hvert fall sånn ut av artiklene her. Noen rammes omtrent ikke i det hele tatt, mens andre virkelig plages.

Kompisen din er vel av de uheldige på det området.

Får satse på at de finner en kur etter hvert, men innen den tid dukker det vel opp nye sykdommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...