Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 30 år som planlegger å bli gravid. Jeg behandles fortiden med Dalacin liniment, Skinoren krem og Differin gel mot acne. Har hørt at noen medisiner/kremer som brukes i behandling av acne kan være skadelig for fosteret. Gjelder det noen av disse? Jeg har også ved et pr anledninger fått Botox-behandlet en rynke mellom øyenbrynene. Kan botox være skadelig for et foster?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157926-botox-acne-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er særlig roaccutane av aknemedisin som ikke er forenelig med å bli gravid, både menn og kvinner skal ha stoppet med roaccutane-behandling i ganske mange måneder før de skal lage barn.

Botox skal man ikke ta hvis man tror man kan være gravid. Jeg vet ikke om det er noen "karenstid" mellom botoxsprøyter og når man skal prøve å bli gravid, jeg har ikke hørt om det, men man skal ihvertfall ikke ta en slik injeksjon hvis det er det minste sjanse for svangerskap.

Jeg brukte dalacin under svangerskapet og fikk beskjed av flere leger at det var ok.

Du kan søke på hvert enkelt legemiddel i felleskatalogen eller medisinhåndboken på nett, og se om det kan brukes av grevide og ammende!

Mette Moen, Gynekolog

Dalacin og Skioren kan brukes, men Differin bør ikke brukes da man ikke har klarlagt ev. virkning på menneskefoster. På dyr har vært observert fosterskade.

Botox bør heller ikke brukes under graviditet da virkning på foster ikke er undersøkt.

Vennlig hilsen Mette H Moen

PS noen kvinner får penere hud når de er gravide!

Dalacin og Skioren kan brukes, men Differin bør ikke brukes da man ikke har klarlagt ev. virkning på menneskefoster. På dyr har vært observert fosterskade.

Botox bør heller ikke brukes under graviditet da virkning på foster ikke er undersøkt.

Vennlig hilsen Mette H Moen

PS noen kvinner får penere hud når de er gravide!

Jeg tok siste botox injeksjon for ca 2 uker siden. Hvor lang tid tar det før denne dosen er ute av kroppen og det er trygt å prøve å bli gravid?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...