Gå til innhold

Saksbehandlingstid på pass

Anbefalte innlegg

Gjest lurer på dette her
Skrevet

Leverte inn bestilling av nytt pass i morges og fikk høre at det ville ta cirka 12 virkedager.

Jeg er litt overrasket over at dette skulle gjelde også nå som det er utenfor høysesongen. Noen som har opplved å få passene raskere enn dette?

Og: Regnes lørdag som en virkedag? Regnes dagen i dag med?

Trodde ikke jeg skulle til utlandet før enn i oktober, men så dukker det kanskje opp en mulighet i slutten av måneden, men dersom jeg ikke får passet før 27.-28. september går jo det i vasken, da....

I "gamle" dager tok det da vitterlig bare ca 1 uke å få pass, ihvertfall når det var "off-season".

Skrevet

Da jeg fornyet passet sa de ca. 14 dager.. Virkedager er mandag-fredag. dagen i dag gjelder nok ikke...

Du kan få "nødpass" til å reise med i slutten av mnd. koster litt over 300 tror jeg...

Skrevet

Da jeg fornyet passet sa de ca. 14 dager.. Virkedager er mandag-fredag. dagen i dag gjelder nok ikke...

Du kan få "nødpass" til å reise med i slutten av mnd. koster litt over 300 tror jeg...

nødpass koster 990.-

Skrevet

nødpass koster 990.-

Ja, full pris på nødpass! :-(

Det merket husbonden da han dukket opp på Gardermoen uten passet sitt, gitt! *S*

Men gebyret bør jo ha en viss preventiv virksning også! ;-)

Skrevet

Ja. Vi fikk beskjed om at det ville komme i posten etter 12-14 dager men det kom etter 4.

Gjest lurer på dette her
Skrevet

Ja. Vi fikk beskjed om at det ville komme i posten etter 12-14 dager men det kom etter 4.

*krysser fingrene* Kommer passet så snart så rekker man jo å ombestemme seg mht utenlandstur!!

Skrevet

*krysser fingrene* Kommer passet så snart så rekker man jo å ombestemme seg mht utenlandstur!!

God tur:-) Håper det ordner seg. I værste fall får du ta nødpass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...