mills1365380744 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Har vært sammen med kjæresten min i halvannen måned. Vi er begge i begynnelsen av tyveårene. I begynnelsen hadde vi bare oralsex, men de siste par ukene har vi begynt med "vanlig" sex også. Problemet er at jeg mister ereksjonen svært raskt med kondom - om jeg bruker noen sekunder ekstra på å komme inn i henne etter at hun har "varmet meg opp" kan det være nok til at den blir nokså slapp. Etter et par forsøk (og kondomer) blir man lettere frustrert og prøver uten istedet, noe som går mye bedre. Jeg vet jo at det ikke er lurt å ha ubeskyttet sex, men det er så lett å gi etter... Er rimelig trygg på at hun ikke har kjønnssykdommer, men er absolutt ikke klar for å bli pappa. Vi har diskutert problemet, og hun vurderer å begynne med P-piller (selv om hun misliker å dytte i seg hormoner). Noen med liknende erfaringer eller tips? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157941-funker-ikke-med-kondom-har-sex-uten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jenter som sier at de misliker å "proppe" seg med hormoner, har somregel en annen agenda. Snakker av egen erfaring - og fra hva jeg har hørt fra mine venninner. Det er veldig få som snakker om at de ikke liker å "proppe" seg med hormoner når de er unge, men jo eldre de blir og jo mer klokken tikker, jo mer sannsynlig er det at dette argumentet blir trukket frem. Du kan jo foreslå hormonspiral eller hormonplaster - det inneholder mye mindre hormoner og gir så godt som ingen bivirkingner. Hvis ikke så ville jeg forberede meg på at det kan bli barn av sexènn. Sikre perioder og hoppe av i svingen kan fungere en stund, men de fleste jeg kjenner som har hattt det som eneste prevensjonsmetode, har blitt gravide i løpet av et års tid..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157941-funker-ikke-med-kondom-har-sex-uten/#findComment-1018003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubia Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jeg er ikke gutt og har heller ikke erfaring med partnere som mister ereksjonen med kondom - selv om det sikkert er ganske vanlig - så der kan jeg desverre ikke hjelpe deg/dere. Men når du så klart sier ifra at du ikke er klar for å bli forelder så må jeg bare få si at dere lever ganske riskfullt. Sæd kan komme omtrent fra første stund for å si det sånn...din partner kan altså bli gravid når som helst selv om du skulle trekke deg ut i hva folk kan tro er god tid. Om dere ikke orker å prøve kondom mer så fortsett med munnsex til hun har fått seg et prev.middel. Det er masse på markedet som kan funke bra... Det finnes en slik liten sak...babycomp ? - har forskjellige navn etter om en vil bli gravid eller ei... der måler hun temp.hver morgen og får grønt eller rødt lys etter sikre og usikre dager. Denne koster desverre rundt 5-6000 kr. tror jeg. Men det er kanskje verdt det om hun ikke vil putte i seg noe. Ellers så er det jo femidomer, pessar osv. P.plaster virker som minipillen, men kan være behagelig og grei å bruke for mange. Sum summarum...det er mange muligheter for å finne et godt prev.middel, slik at dere kan være sikre når dere har sex. Slik dere holder på nå så er sjangsen for graviditet så absorlutt til stede så det bør dere være godt klar over. Håper dere finner ut en løsning snart og at du kanskje får noen bedre svar ang.probl.med kondom. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157941-funker-ikke-med-kondom-har-sex-uten/#findComment-1018012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jenter som sier at de misliker å "proppe" seg med hormoner, har somregel en annen agenda. Snakker av egen erfaring - og fra hva jeg har hørt fra mine venninner. Det er veldig få som snakker om at de ikke liker å "proppe" seg med hormoner når de er unge, men jo eldre de blir og jo mer klokken tikker, jo mer sannsynlig er det at dette argumentet blir trukket frem. Du kan jo foreslå hormonspiral eller hormonplaster - det inneholder mye mindre hormoner og gir så godt som ingen bivirkingner. Hvis ikke så ville jeg forberede meg på at det kan bli barn av sexènn. Sikre perioder og hoppe av i svingen kan fungere en stund, men de fleste jeg kjenner som har hattt det som eneste prevensjonsmetode, har blitt gravide i løpet av et års tid..... Skjønner godt at hun ikke vil proppe kroppen sin full av hormoner. Jeg ble frisk da jeg sluttet, men det tok alle de forskjellige typene og mange år. Respekterer fullt ut av folk ikke vil ta ting man ikke kjenner den fulle effekten av, bortsett fra at du sannsynligvis ikke blir gravid. Har plaster mindre hormoner enn piller? Hormonspiral høres lurt ut, men må man ikke ha fått barn, for å bruke det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157941-funker-ikke-med-kondom-har-sex-uten/#findComment-1018018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Pessar? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157941-funker-ikke-med-kondom-har-sex-uten/#findComment-1018020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jenter som sier at de misliker å "proppe" seg med hormoner, har somregel en annen agenda. Snakker av egen erfaring - og fra hva jeg har hørt fra mine venninner. Det er veldig få som snakker om at de ikke liker å "proppe" seg med hormoner når de er unge, men jo eldre de blir og jo mer klokken tikker, jo mer sannsynlig er det at dette argumentet blir trukket frem. Du kan jo foreslå hormonspiral eller hormonplaster - det inneholder mye mindre hormoner og gir så godt som ingen bivirkingner. Hvis ikke så ville jeg forberede meg på at det kan bli barn av sexènn. Sikre perioder og hoppe av i svingen kan fungere en stund, men de fleste jeg kjenner som har hattt det som eneste prevensjonsmetode, har blitt gravide i løpet av et års tid..... "Jenter som sier at de misliker å "proppe" seg med hormoner, har somregel en annen agenda." Ja det er nok en del menn som har blitt fedre av den grunn, ja! ;-) Eller som en av mine venninner sa: "Statistisk sett er p-piller 98% (??) sikkert - for meg er det 100% sikkert, for sexlysten blir jo helt borte." Hvilken mann ville ikke godta at hun ikke bruker piller, da?? *LOL* Og moderskapet var et faktum før det var gått ett år.... ;-) Men det KAN selvsagt være mange kvinner som sier dette uten at de drømmer om barn. Da jeg møtte min mann tenkte og sa jeg dette, nettopp for ikke å ødelegge sexlysten. Men sexlysten ble nokså ødelagt av å engste seg for uønsket graviditet, og jeg slappet derfor bedre av etter at jeg begynte med pillen! *S* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157941-funker-ikke-med-kondom-har-sex-uten/#findComment-1018021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Skjønner godt at hun ikke vil proppe kroppen sin full av hormoner. Jeg ble frisk da jeg sluttet, men det tok alle de forskjellige typene og mange år. Respekterer fullt ut av folk ikke vil ta ting man ikke kjenner den fulle effekten av, bortsett fra at du sannsynligvis ikke blir gravid. Har plaster mindre hormoner enn piller? Hormonspiral høres lurt ut, men må man ikke ha fått barn, for å bruke det? De nye plastikk-hormonspiralene trenger man ikke å ha fått barn for å bruke. De virker lokalt på forholdene i livmoren, og stopper ikke eggløsning slik vanlige p-piller gjør. Jeg har også sluttet å gå på p-piller, men hvis jeg skal være helt ærlig, så er det mest fordi jeg innerst inne har lyst på barn, ikke fordi hormonene er et reelt problem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157941-funker-ikke-med-kondom-har-sex-uten/#findComment-1018036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurulf Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jenter som sier at de misliker å "proppe" seg med hormoner, har somregel en annen agenda. Snakker av egen erfaring - og fra hva jeg har hørt fra mine venninner. Det er veldig få som snakker om at de ikke liker å "proppe" seg med hormoner når de er unge, men jo eldre de blir og jo mer klokken tikker, jo mer sannsynlig er det at dette argumentet blir trukket frem. Du kan jo foreslå hormonspiral eller hormonplaster - det inneholder mye mindre hormoner og gir så godt som ingen bivirkingner. Hvis ikke så ville jeg forberede meg på at det kan bli barn av sexènn. Sikre perioder og hoppe av i svingen kan fungere en stund, men de fleste jeg kjenner som har hattt det som eneste prevensjonsmetode, har blitt gravide i løpet av et års tid..... "Jenter som sier at de misliker å "proppe" seg med hormoner, har somregel en annen agenda" Det er enkelt for en mann å si! Dere slipper alle bivirkningene som kommer med hormoner! Ikke alle kvinner synes det er like morsomt å miste sexlysten, gå opp i vekt, få humørsvingninger og øket kreftfare! Jeg blir så lei av menn som hevder at alle kvinner bare er ute etter å gifte seg og få barn! Ser du rundt deg så oppdager du at gjennomsnittet for førstegangsfødende nå er godt over 30 år - synes du det tyder på "annen agenda"??? Nei, slutt å skulle "tolke" alt kvinner sier og bare hør etter! Det hender vi er ærlige og sier rett ut det vi mener! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157941-funker-ikke-med-kondom-har-sex-uten/#findComment-1018041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 "Jenter som sier at de misliker å "proppe" seg med hormoner, har somregel en annen agenda" Det er enkelt for en mann å si! Dere slipper alle bivirkningene som kommer med hormoner! Ikke alle kvinner synes det er like morsomt å miste sexlysten, gå opp i vekt, få humørsvingninger og øket kreftfare! Jeg blir så lei av menn som hevder at alle kvinner bare er ute etter å gifte seg og få barn! Ser du rundt deg så oppdager du at gjennomsnittet for førstegangsfødende nå er godt over 30 år - synes du det tyder på "annen agenda"??? Nei, slutt å skulle "tolke" alt kvinner sier og bare hør etter! Det hender vi er ærlige og sier rett ut det vi mener! Eh.. Jeg er jente! Og jeg kjenner mange som mener at argumentet om å slutte på p-piller er den letteste måten å bli litt "tilfeldig" gravid på. Men selvsagt så finnes det dem som har problemer. Ville bare advare en ung gutt, som IKKE ville bli far... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157941-funker-ikke-med-kondom-har-sex-uten/#findComment-1018047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurulf Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Eh.. Jeg er jente! Og jeg kjenner mange som mener at argumentet om å slutte på p-piller er den letteste måten å bli litt "tilfeldig" gravid på. Men selvsagt så finnes det dem som har problemer. Ville bare advare en ung gutt, som IKKE ville bli far... :-) Synd det ikke er med bilde her! Det var vist den gamle rødstrømpa i dvale som plutselig slo ut i full blomst! Jeg har hatt et par lunsj-diskusjoner med en manns-sjovnist i lunsjen i dag og avreagerte på deg! Sorry! Men jeg må gjenta at jeg aldri har hørt noen av mine veninner skylde på hormoner for å bli gravide... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157941-funker-ikke-med-kondom-har-sex-uten/#findComment-1018059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 De nye plastikk-hormonspiralene trenger man ikke å ha fått barn for å bruke. De virker lokalt på forholdene i livmoren, og stopper ikke eggløsning slik vanlige p-piller gjør. Jeg har også sluttet å gå på p-piller, men hvis jeg skal være helt ærlig, så er det mest fordi jeg innerst inne har lyst på barn, ikke fordi hormonene er et reelt problem. Minipiller er svakere enn p-piller, og stopper heller ikke eggløsning. Men dårlig var jeg, åkke som. Vet du om spiralen tilfører mindre hormoner enn mini-piller? Ikke at jeg skal prøve. Vil ikke ha den dritten inn i kroppen igjen, bare nysgjerrig :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157941-funker-ikke-med-kondom-har-sex-uten/#findComment-1018070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Jenter som sier at de misliker å "proppe" seg med hormoner, har somregel en annen agenda. Snakker av egen erfaring - og fra hva jeg har hørt fra mine venninner. Det er veldig få som snakker om at de ikke liker å "proppe" seg med hormoner når de er unge, men jo eldre de blir og jo mer klokken tikker, jo mer sannsynlig er det at dette argumentet blir trukket frem. Du kan jo foreslå hormonspiral eller hormonplaster - det inneholder mye mindre hormoner og gir så godt som ingen bivirkingner. Hvis ikke så ville jeg forberede meg på at det kan bli barn av sexènn. Sikre perioder og hoppe av i svingen kan fungere en stund, men de fleste jeg kjenner som har hattt det som eneste prevensjonsmetode, har blitt gravide i løpet av et års tid..... Hormonspiral får man ikke før man har fått minst ett barn. Tror jeg i alle fall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157941-funker-ikke-med-kondom-har-sex-uten/#findComment-1018587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hot diggity Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 det fines alternativer for deg og,,trenger ikke nødvendivis være jenta som skal bruke midler hele tiden,,finnes en slags strikk for men som festes ved sædlederne,denne kan tas av siden,dette er veldig nytt så jeg foreslår du tar en tur til legen, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157941-funker-ikke-med-kondom-har-sex-uten/#findComment-1019337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.