Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fjernet hormonspiralen etter nesten 6 år 3. juni fordi jeg ønsker å bli gravid. Har ikke prøvd så veldig aktivt siden min kjære samboer har nølt litt... Vi har en herlig gutt på 6 år som virkelig ønsker seg søsken.

Fikk menstruasjon 7/7 og deretter 5/8 (29 dgr). Nå sist var syklusen på 33 dgr (fikk menstruasjonen 7/9). Før første graviditet var syklusen vanligvis på ca. 29 dgr. og blødningene var passelig rikelig, men ikke ekstreme.

Blødningen er så liten i forhold til hva jeg er vant med! Denne siste gangen spesielt har jeg ingen menssmerter heller.

Jeg er 35 år og er redd for at det skal bli vanskelig for meg å bli gravid nå. Gynekologen sa forøvrig at alt så veldig fint ut da jeg var til kontroll i juni.

Kan disse sparsomme blødningene tyde på at jeg ikke har eggløsning? Jeg leser rimelig mye litteratur om emnet, men blir ikke helt klok av informasjonen jeg finner.

Mvh

Småengstelig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157947-uvanlige-bl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Din syklus er normal (dvs mellom 21 og 35 dager). Reglemessige blødninger tyder på at du har eggløsning. At blødningen er svakere betyr ikke noe (med mindre du har hatt inngrep i livmoren, men det har du vel ikke?)

Jeg synes du skal se det an de ’obligatoriske’12 måneder før du ev. søker legehjelp.

Hvis du vil sjekke eggløsningen, kan det gjøres ved å måle temperatur i en hel måned, den stiger et par streker etter eggløsningen. Du kan også forsøke eggløsningssticks, men de er kostbare i bruk.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...