Gå til innhold

vann i kroppen

Anbefalte innlegg

Gjest litt usikker

Blir litt usikker med tanke på vann i kroppen. Jeg går i full jobb, og det blir ganske mye trakking i løpet av en dag. Men jeg har ikke hatt noe særlig problemer med vann i kroppen før den siste uken. Jeg er nå 28 uker på vei. Forrige fredag var vi på en finere middag etter jobb, og jeg gikk med høye heler. Det ble mye sitting i løpet av kvelden. Dagen etterpå var jeg veldig hoven i beina. Har prøvd å ligge høyt med de, og jeg har drukket veldig mye vann, og det har hjelpt litt. Men fortsatt er jeg godt hoven. Merker også at hendene og fingrene er hoven (får ikke ringene på meg lenger) Er dette noe jeg burde fått sjekket? Synst at jeg har lest at det er en sammenheng mellom mye vann i kroppen og svangerskapsforgiftning. Men det er kanskje flere symtomer hvis det skulle være tilfellet???

Jeg fikk et barn for litt over 2 år siden. I det svangerskapet hadde jeg ikke problemer med vann før den siste måneden, og da var det mye mindre enn det jeg har nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15797-vann-i-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Om du har en normal graviditet bakom dig,utan förhöjt blodtryck, så är chansen minimal att du skulle få en havandeskapsförgiftning(svangerskapsforgiftning). I tillägg till ett blodtryck från 140/90 (och uppåt), så skall någon eller några av följande symptom finnas för att man skall kunna betäckna det som en havandeskapsförgiftning; ödem, äggvita i urinen, huvudvärk, flimmer för ögonen, ont i magen(epigastriet) eller allmän sjukdomskänsla. Att vara lite svullen(hoven) under graviditeten är inte ovanligt. Om du för övrigt mår bra, kan du vänta med en undersökning tills nästa kontroll. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15797-vann-i-kroppen/#findComment-74040
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...