cassandraH Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Hei.Jeg er en jente på 24 år som har vært sammen med min samboer nå i nesten 2 år.Vi har det kjempe bra sammen. Han har en datter fra ett tidligereforhold. Jeg møtte henne denne sommeren og hun var veldig herlig og vi gikk bra overens. Så hittil har ikke problemene vært "fysisk", men mere "psykisk" hos meg. Jeg har problemer med tanken på at det er en ANNEN kvinne som har født hans første barn. At ikke barnet vårt blir det første for han. Jeg vet det kanskje høres veldig banalt ut, men det er vonde og slitsomme tanker for meg. Han hadde det IKKE bra i sitt tidligere forhold og har f.eks aldri sagt jeg "elsker deg" til noen utenom meg. Jeg stoler på han når han sier at han har det best med meg, men allikevel går ikke tankene bort. de er vonde..tanken på at en annen en meg føder (har født) hans barn.. og det er også en stadig påminnelse om hans tidligere seksuelle forhold noe som også er litt tungt. Vet jeg bare er 24 år gammel og derfor kanskje slike tanker siden jeg ikke har så stor erfaring bak meg med dette området, men skulle gjerne likt å få noen mere dype svar slik at disse tankene kan komme litt mere på avstand. Vil ikke at det skal ødelegge forholdet til mannen i mitt liv. ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158131-problemer-med-tanker-ang-hans-fortid-grunnet-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
nosense Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Kanskje du bør vurdere å kjøpe boken "andrekoneguiden"? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158131-problemer-med-tanker-ang-hans-fortid-grunnet-barn/#findComment-1019649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Kan vel ikke si annet enn at det går over når du blir voksen. Selv har jeg to barn med min første mann. Min nåværende mann har fire barn, med to koner... Det er meg han elsker selv om jeg aldri vil føde ham noen barn. Det er meg han vil ha, uavhengig om jeg kan/vil gi ham barn eller ikke. Barna er faktisk ikke det vesentligste for kjærlighet mellom to mennesker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158131-problemer-med-tanker-ang-hans-fortid-grunnet-barn/#findComment-1019852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordvik Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Dette er ikke lett, og jeg tror jeg skjønner hvordan du har det. Har selv barn fra før, og var sammen med en jente tidligere som slet med mye av det samme som deg. Dette er naturlige tanker, men de kan ødelegge mye hvis ikke du bearbeider dem. Dessverre så er det ikke alle mennesker som kan klare å akseptere at ens kjære har barn fra før, og med all respekt, vet at det kan være vanskelig. Men prøv å se på det slik; når dere eventuelt får barn, så er det av kjærlighet. Han elsker deg og du elsker også han. Det eller de barna dere får sammen vil knytte dere enda nærmere hverandre. Du må nok bare lære deg å leve med det, men det kan ta tid. Barnet hans er også en del av denne mannen du elsker. Håper det var noe fornuft i det jeg sa... Lykke til! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158131-problemer-med-tanker-ang-hans-fortid-grunnet-barn/#findComment-1020117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassandraH Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Dette er ikke lett, og jeg tror jeg skjønner hvordan du har det. Har selv barn fra før, og var sammen med en jente tidligere som slet med mye av det samme som deg. Dette er naturlige tanker, men de kan ødelegge mye hvis ikke du bearbeider dem. Dessverre så er det ikke alle mennesker som kan klare å akseptere at ens kjære har barn fra før, og med all respekt, vet at det kan være vanskelig. Men prøv å se på det slik; når dere eventuelt får barn, så er det av kjærlighet. Han elsker deg og du elsker også han. Det eller de barna dere får sammen vil knytte dere enda nærmere hverandre. Du må nok bare lære deg å leve med det, men det kan ta tid. Barnet hans er også en del av denne mannen du elsker. Håper det var noe fornuft i det jeg sa... Lykke til! :-) Tusen takk for svaret ditt... det hjelper virkelig.. Det er som sagt veldig tungt å gå med slike tanker og det nesten hver dag. Har også ganske dårlig samvittighet for det, siden jeg VET at kjæresten min elsker meg og IKKE føler seg noe "knyttet" med barnemoren på noen som helst måte. Jeg er bare veldig glad for at hans datter har nesten blitt min bestevenn, ellers kunne det vært MYE tyngre. Jeg prøver virkelig og bearbeide disse vonde følelsene ang at en annen kvinne har født hans første barn og jeg virkelig håper at jeg med tid og stunder skjønner at det å få barn sammen ikke alltid har noe med kjærlighet å gjøre...Men selv om jeg skriver det så kan jeg ikke få meg selv til å tro det helt mange dumme tanker som gnager unødvendig... men jeg har dem.. takker igjen for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158131-problemer-med-tanker-ang-hans-fortid-grunnet-barn/#findComment-1020250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassandraH Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Kan vel ikke si annet enn at det går over når du blir voksen. Selv har jeg to barn med min første mann. Min nåværende mann har fire barn, med to koner... Det er meg han elsker selv om jeg aldri vil føde ham noen barn. Det er meg han vil ha, uavhengig om jeg kan/vil gi ham barn eller ikke. Barna er faktisk ikke det vesentligste for kjærlighet mellom to mennesker. Hei og takker for svar ! Jeg tror det virkelig når du sier at jeg vil "vokse" fra disse tankene. Jeg skjønner at det at jeg bare er 24 år gammel (og egentlig ikke har noen store erfaringer rundt forhold) påvirker hvordan jeg ser dette. Jeg skulle bare likt å visst HVORFOR det gnager så mye på meg at en annen kvinne har født hans første barn... sjalusi? konkurranse? vet ikke...prøver virkelig å komme til bunns i dette og takker igjen for svaret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158131-problemer-med-tanker-ang-hans-fortid-grunnet-barn/#findComment-1020257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassandraH Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Kanskje du bør vurdere å kjøpe boken "andrekoneguiden"? heisann. Har lest litt i den boken og den har gitt meg mange gode råd. Heldigvis er jeg såpass heldig at min kjæreste og barnemoren absolutt ikke hadde et bra forhold, han aldri elsket henne men ble i forholdet pga barnet, som så mange andre. Det som står i slike bøker er mest hvordan takle eksen og barna..Der har vi ikke enda (bank i bordet)møtt noen store problemer. Det er stort sett mine vonde tanker rundt det at en annen kvinne har født hans første barn som plager meg. Vet det høres litt irrasjonelt ut, men desverre så kommer de tankene HELE tiden. takker for rådet og skal lese mere i den 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158131-problemer-med-tanker-ang-hans-fortid-grunnet-barn/#findComment-1020261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordvik Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Tusen takk for svaret ditt... det hjelper virkelig.. Det er som sagt veldig tungt å gå med slike tanker og det nesten hver dag. Har også ganske dårlig samvittighet for det, siden jeg VET at kjæresten min elsker meg og IKKE føler seg noe "knyttet" med barnemoren på noen som helst måte. Jeg er bare veldig glad for at hans datter har nesten blitt min bestevenn, ellers kunne det vært MYE tyngre. Jeg prøver virkelig og bearbeide disse vonde følelsene ang at en annen kvinne har født hans første barn og jeg virkelig håper at jeg med tid og stunder skjønner at det å få barn sammen ikke alltid har noe med kjærlighet å gjøre...Men selv om jeg skriver det så kan jeg ikke få meg selv til å tro det helt mange dumme tanker som gnager unødvendig... men jeg har dem.. takker igjen for svar Hei igjen, Fint at det hjalp litt. Dumme tanker? Vet ikke helt, men det er klart at det kan ødelegge mye. du er tydeligvis glad i denne gutten og ønsker å føde hans barn. Der er en kjærlighetserklæring i seg selv! Som sagt så prøv å bearbeide dem og tenk positivt. Nå er det deg han er glad i, og forhåpentligvis også vil ha barn med. Tror nok at når du føder ditt eget så vil du se litt anderledes på ting. Vitig at du prøver å ikke tenke for mye, og heller ikke straffer deg selv fordi at du tenker slik. Det er helt naturlig at noen gjør det. Lykke til! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158131-problemer-med-tanker-ang-hans-fortid-grunnet-barn/#findComment-1020927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hei og takker for svar ! Jeg tror det virkelig når du sier at jeg vil "vokse" fra disse tankene. Jeg skjønner at det at jeg bare er 24 år gammel (og egentlig ikke har noen store erfaringer rundt forhold) påvirker hvordan jeg ser dette. Jeg skulle bare likt å visst HVORFOR det gnager så mye på meg at en annen kvinne har født hans første barn... sjalusi? konkurranse? vet ikke...prøver virkelig å komme til bunns i dette og takker igjen for svaret. Det kan være en sammenheng i det med "den første", dvs. altså det kommer ikke igjen, noen andre har "tatt fra deg" mulighetne til å være den første som "gir han et barn". Dette kan gjøre at du er sjalu på henne som fikk muligheten, og at de har delt en opplevelse dere nnå ikke har delt. Jeg nesten sikker på at når dere får barn sammen tenker du overhodet ikke på det sånn lenger. Du vil nok se annerledes på saken med årene og etter at dere har fått barn. Det vil jeg absolutt tro... Fint å være seg bevisst at du sliter med dette. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158131-problemer-med-tanker-ang-hans-fortid-grunnet-barn/#findComment-1020936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nosense Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 heisann. Har lest litt i den boken og den har gitt meg mange gode råd. Heldigvis er jeg såpass heldig at min kjæreste og barnemoren absolutt ikke hadde et bra forhold, han aldri elsket henne men ble i forholdet pga barnet, som så mange andre. Det som står i slike bøker er mest hvordan takle eksen og barna..Der har vi ikke enda (bank i bordet)møtt noen store problemer. Det er stort sett mine vonde tanker rundt det at en annen kvinne har født hans første barn som plager meg. Vet det høres litt irrasjonelt ut, men desverre så kommer de tankene HELE tiden. takker for rådet og skal lese mere i den Har ingen problemer med å forstå at du plages av slike tanker. Det hadde tross alt vært mer romantisk om dere opplevde å få barn sammen for første gang..., men som for mange andre, handler dette om "irrasjonelle" følelser som du med tiden vil bli flinkere til å kontrollere (håper jeg). For mange er jo også tanken på at de ikke er den første partneren har hatt sex med vanskelig. Det som er viktig nå, er at det er DERE som elsker hverandre. Tenk fremover og ikke tilbake. Fortiden kan du ikke endre så derfor må du forsøke å akseptere den som den er... Lykke til videre :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158131-problemer-med-tanker-ang-hans-fortid-grunnet-barn/#findComment-1021722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
catia Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hei og takker for svar ! Jeg tror det virkelig når du sier at jeg vil "vokse" fra disse tankene. Jeg skjønner at det at jeg bare er 24 år gammel (og egentlig ikke har noen store erfaringer rundt forhold) påvirker hvordan jeg ser dette. Jeg skulle bare likt å visst HVORFOR det gnager så mye på meg at en annen kvinne har født hans første barn... sjalusi? konkurranse? vet ikke...prøver virkelig å komme til bunns i dette og takker igjen for svaret. Hei! Går det bedre? Jeg er 28 år. Jeg har lest i mange forum(hvis du vil snakke med andre i samme situasjon, prøv www.nybaktmamma.com eller www.dinbaby.com, eller www.kvinneguiden.no) og det er ikke bare unge jenter som sliter med å være stemor. Jeg sliter også... det går opp og ned... Men for mange blir det bedre etter man får barn sammen eller gifter seg.. Så du ikke bare tenker (som meg) "jeg er bare kjæreste, men eksen ga han den største gaven..." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158131-problemer-med-tanker-ang-hans-fortid-grunnet-barn/#findComment-1028498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.