Gå til innhold

Hvem har skylda?

Anbefalte innlegg

Denne diskusjonen har vi hatt tusen ganger. En gift mann kan da ikke legge skylda på noen andre enn seg selv fordi at han ikke klarer å holde seg på matta.

OK, jeg styrer banen dersom jeg treffer gifte menn men det er for min egen skyld og ikke for konas. Slike mannfolk er idioter og ikke noe å samle på likevel.

Jada, jeg har også sittet hjemme, høygravid og med en mann som hadde en annen, men jeg kunne da ikke bli forbannet på henne. Det var jo han som var utro. Jeg synes bare synd på henne, 16 år og dum som et brød *den var ikke subjektiv i det hele tatt den* :o)

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

3

• Babette

3

• skorpionfisken

3

• serendipity

2

Nicket ditt er helt rått. Får mange fine assosiasjoner hver gang jeg leser det. Finnes det noe som heter skorpionfisk? Er det noen spesiell grunn til at du bruker det?

Jeg er skorpion og jobber med fisk....

Det finnes en skorpionfisk. Den er uhyre giftig. I Japan er den en delikatesse. Dersom den tilberedes (behandles) riktig er den nydelig mat, som bare de rikeste har råd til. Dersom den tilberedes (behandles) feil er den totalt dødelig....

litt som meg med andre ord c',)

Det finnes en skorpionfisk. Den er uhyre giftig. I Japan er den en delikatesse. Dersom den tilberedes (behandles) riktig er den nydelig mat, som bare de rikeste har råd til. Dersom den tilberedes (behandles) feil er den totalt dødelig....

Aha, det er den fisken, ja!

Har du lest boka til Linn Ullmann?

Der er det nemlig en god beskrivelse av hvordan det kan gå ;)

Gjest You win again

Mannen er min første tanke ...... hvis det ikke er hele ekteskapet til mannen da ..... de kan jo ikke ha det så bra hjemme når han gjør sånt noe ......

Har ingen grunn til å tro at det er problemer i ekteskapet deres. Han mistet rett og slett hodet en stund.

Annonse

Jeg trodde (ganske sikkert) at det var en helt annen fisk.

Husker ikke helt hva den heter, men den kan "blåse seg opp" som forsvar mot andre dyr.

Mulig at skorpionfisken også er farlig å spise hvis den ikke tilberedes ordentlig, men jeg tror som sagt ikke at det er den velkjente og "skumle" delikatessefisken som er så ettertraktet i Japan.....

Jeg trodde (ganske sikkert) at det var en helt annen fisk.

Husker ikke helt hva den heter, men den kan "blåse seg opp" som forsvar mot andre dyr.

Mulig at skorpionfisken også er farlig å spise hvis den ikke tilberedes ordentlig, men jeg tror som sagt ikke at det er den velkjente og "skumle" delikatessefisken som er så ettertraktet i Japan.....

Mulig det, men jeg liker å tro at jeg er så farlig...

Jeg har hørt noen kalle den fisken skorpionfisk på norsk i et tv-program om matretten, men den har selvfølgelig også et internasjonalt navn som er mer offisielt. Mulig den norske som kalte den skorpionfisk ikke var helt oppdatert på navnet?

Når jeg søkte for å finne bilde av meg, så kom det opp at skorpionfisken riktig nok var giftig, selv om den kanskje ikke var helt dødelig.

Men farlig det er jeg c',)

Mulig det, men jeg liker å tro at jeg er så farlig...

Jeg har hørt noen kalle den fisken skorpionfisk på norsk i et tv-program om matretten, men den har selvfølgelig også et internasjonalt navn som er mer offisielt. Mulig den norske som kalte den skorpionfisk ikke var helt oppdatert på navnet?

Når jeg søkte for å finne bilde av meg, så kom det opp at skorpionfisken riktig nok var giftig, selv om den kanskje ikke var helt dødelig.

Men farlig det er jeg c',)

Et raskt søk og jeg fant dette:

Oppblåsfisk (Pufferfish, Toada)

Som navnet sier så kan oppblåsfisken blåse deg opp når den føler seg truet, og på den måten se større og farligere ut. Den blåser seg ikke opp med luft, men med vann. Oppblåsfisken lever på korallrevene og i lagunene og finnes i mange utgaver, i størrelser fra 15 cm til nærmere 1 meter. De aller fleste har giftig kjøtt, eller kjøtt som blir giftig om man ikke renser fisken på hundre prosent riktig måte. Så giftig at det er dødelig. I Japan er rett tilbredt av fisken populær når man skal vise motet sitt, det blir som en slags russisk rullett! Velbekomme! "

Bilde finnes et sted ned på denne siden:

http://www.sydhav.no/fakta/havet/fisker/fisk.htm

Annonse

I forholdet til mannens kone er han den eneste som bærer skyld. Det er han som har sviktet sin kone og det løftet han har gitt henne.

Men selv om forførersken ikke hadde brutt et løfte hun har gitt, så har hun så absolutt opptrådt umoralsk, og bærer derfor også en del av skylden i det som har skjedd, om enn ikke overfor den forsmådde hustru.

Kvinne er ugift og har ingen å stå til rette for.

En samvittighetsfull kvinne,vil vel tenke litt på barna ihvertfall,om det er barn med i bildet da.

Jeg ville ihvertfall ha følt et ansvar for å ikke ødelegge et barns oppvekst.

Hjerterått synes jeg det er.

Gjest You win again

En samvittighetsfull kvinne,vil vel tenke litt på barna ihvertfall,om det er barn med i bildet da.

Jeg ville ihvertfall ha følt et ansvar for å ikke ødelegge et barns oppvekst.

Hjerterått synes jeg det er.

Mann har en voksen datter, altså ingen små barn med i bildet.

Det må hun ha. Hvor spennende er det å rappe godis fra småunger ;-)

skyld og skyld!

Dette har jeg opplevd på huden! Menn er menn, kåte på de som vifter med gotteriene, uansett hvor glad de er i kjæresten eller kona si(tenker da kunn med pikken). Kvinner "suger" til seg den mannen de vil, når de ikke har det så greit i sitt eget forhold!

(alle er nok ikke sånn, men skremmende mange!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...