Gå til innhold

Uteblitt menstrasjon

Anbefalte innlegg

Jeg er en tobarnsmor på 32 år. Jeg bruker ikke prevensjon, det gjør min mann. Jeg har alltid hatt litt uregelmessig menstrasjon, dvs. ca 32 dagers mellomrom, men ca hver tredje menstrasjon har hatt 36-40 dagers mellomrom. (Fra 1 mensdag til neste 1 mensdag.) Jeg har ikke sett på dette som noe annet enn "min" syklus. Men nå har det gått over 50 dager siden forrige menstrasjon, og graviditetstest har jeg tatt 2 negative av. Dette beskymrer meg nå, fordi jeg har også gått med eggløsningssmerter fra og til siden "vanlig eggløsningstid" for meg. Jeg har vært litt kvalm i perioder.

Håper jeg har gitt nok informasjon til at du kan svare meg. På forhånd, tusen takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158269-uteblitt-menstrasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kunne jo lyde som en tidlig graviditet, men da ville testen ha vært positiv. En ev. blodprøve vil muligens kunne gi mer sikkert resultat, men ta en ny urinprøve hvis du ikke har fått blødning innen en uke.

En annen mulighet er at du har en forsinket eggløsning og derfor forsinket menstruasjon.

Hvis du ikke har smerter eller andre problemer, kan du se det an i inntil 3 måneder før du søker lege.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158269-uteblitt-menstrasjon/#findComment-1021719
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...