Gå til innhold

Canesten??

Anbefalte innlegg

Gjest klørklørklør

Nå klør det som bare **** i underlivet, men det er ikke noe mer eller annerledes utflod enn det pleier være.. Er dette et tegn på at jeg må bruke Canesten eller går det over? Hvor ofte kan jeg bruke Canesten? Er det bare ubalanse i bakteriefloraen i underlivet? Hva er forskjellen på symptomene på ubalanse eller sopp? Håper noen kan hjelpe meg!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158281-canesten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Er dette et tegn på at jeg må bruke Canesten eller går det over?"

Canesten er en soppkur,og brukes derfor hvis du mistenker sopp. Symptomer er kløe, av og til rødehet, noen ganger merker man det også på utflod. Det skader ikke at du tar en kur hvis du tror det er sopp. Blir du kvitt det etter en kur, så er det bra, og hvis ikke, så tar du en tur til legen.

"Hvor ofte kan jeg bruke Canesten?"

Jeg vet ikke helt hva du mener med hvor ofte? Man bruker det i de tilfellene man har sopp, men du mener kanskje om det er skadelig? Det er ikke påvist store bivirkninger, men dersom du tar mengder med soppkurer over en lengre periode, så kan kroppen bli resistent så kuren ikke vil funke mot sopp i fremtiden.

"Er det bare ubalanse i bakteriefloraen i underlivet?"

Soppen candida lever naturlig i underlivet, men av og til blir det oppvekst av den, og da kommer symptomer som kløe osv. Jeg kan ikke dette ut og inn, men sopp trive si et søtt miljø. Det vil si at dersom du har et kosthold med for mye sukker for eksempel, så kan soppen spre seg noe jævlig. Sopp er ikke en kjønnssykdom, og kan komme helt plutselig. Den regne sikke som seksuell overførbar, men kan likevel overføres fra mann til kvinne og omvendt.

Hva er forskjellen på symptomene på ubalanse eller sopp?

Så vidt jeg vet er det ingen forskjell. Man kan jo si det slik at sopp ER ubalanse i grunn.

Ta deg en kur, du.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158281-canesten/#findComment-1020840
Del på andre sider

Gjest lykkebaby

Canesten skal ikke brukes i hytt og pine som om det skulle vært håndkrem. Sopp skal ikke underbehandles. Snakk med legen din! Kanskje trenger du kombinasjonsbehandling? Kanskje er det ikke sopp i det hele tatt? Kan være ubalanse i bakteriefloraen. Gå til legen hvis du er usikker!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158281-canesten/#findComment-1020886
Del på andre sider

Gjest klørklørklør

"Er dette et tegn på at jeg må bruke Canesten eller går det over?"

Canesten er en soppkur,og brukes derfor hvis du mistenker sopp. Symptomer er kløe, av og til rødehet, noen ganger merker man det også på utflod. Det skader ikke at du tar en kur hvis du tror det er sopp. Blir du kvitt det etter en kur, så er det bra, og hvis ikke, så tar du en tur til legen.

"Hvor ofte kan jeg bruke Canesten?"

Jeg vet ikke helt hva du mener med hvor ofte? Man bruker det i de tilfellene man har sopp, men du mener kanskje om det er skadelig? Det er ikke påvist store bivirkninger, men dersom du tar mengder med soppkurer over en lengre periode, så kan kroppen bli resistent så kuren ikke vil funke mot sopp i fremtiden.

"Er det bare ubalanse i bakteriefloraen i underlivet?"

Soppen candida lever naturlig i underlivet, men av og til blir det oppvekst av den, og da kommer symptomer som kløe osv. Jeg kan ikke dette ut og inn, men sopp trive si et søtt miljø. Det vil si at dersom du har et kosthold med for mye sukker for eksempel, så kan soppen spre seg noe jævlig. Sopp er ikke en kjønnssykdom, og kan komme helt plutselig. Den regne sikke som seksuell overførbar, men kan likevel overføres fra mann til kvinne og omvendt.

Hva er forskjellen på symptomene på ubalanse eller sopp?

Så vidt jeg vet er det ingen forskjell. Man kan jo si det slik at sopp ER ubalanse i grunn.

Ta deg en kur, du.

Takk for bra svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158281-canesten/#findComment-1021015
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...