Gå til innhold

Gifte seg i kirken igjen....

Anbefalte innlegg

Gjest ikke sikker på dette...

Jeg har vært gift før, og er nå samboer. Samboeren vil vi skal gifte oss i kirken når den tid kommer, men jeg føler det blir litt galt siden jeg har gjort det før. Det var ikke jeg som ville skilles den gangen, vet ikke om det unnskylder at jeg gifter meg i kirken igjen. Vet ikke helt hva jeg vil. Vært koselig å sett kjæresten min stå der framme og vente på meg, men føler at andre ser rart på det. Noen tanker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158289-gifte-seg-i-kirken-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette emnet har vi nok mange forskjellige tanker om...

men du spør om våre forskjellige så her er min...

Jeg har ikke vært gift før så skulle det skje så ville jeg giftet meg i kirken. Jeg ville dog ikke kjørt som helt hvit brud da jeg ikke føler jeg "fortjener" det da jeg har barn fra tidligere osv.

Om jeg hadde vært gift før så hadde det kommet ann på forholdet mitt tidligere om jeg ville giftet meg i kirken igjen.

Det heter seg i bibelen noe sånt som at vi "har lov til å skille oss" ved utroskap, vold ol. slik at da er det vel meningen at man skal få gifte seg på nytt uten "grenser".

Om det hadde vært andre ting - mindre alvorlige - som sluttet forholdet hadde jeg kanskje ikke gått til kirken.

Men vi har alle forskjellige motiver for hvor og hvordan vi vil at denne seremonien skal være slik at jeg synes ikke man kan uglese forlk forde de går til kirken to ganger.

Man har sin mening og respekterer at andre har sin helt enkelt.

Om dere vil gifte dere i kirken så la iallfall ikke være forde dere bekymrer dere om hva gjestene skal tenke.

Gjør det som er riktig for dere to, det er dere som gjelder.

Lykke til.

:)

Dette emnet har vi nok mange forskjellige tanker om...

men du spør om våre forskjellige så her er min...

Jeg har ikke vært gift før så skulle det skje så ville jeg giftet meg i kirken. Jeg ville dog ikke kjørt som helt hvit brud da jeg ikke føler jeg "fortjener" det da jeg har barn fra tidligere osv.

Om jeg hadde vært gift før så hadde det kommet ann på forholdet mitt tidligere om jeg ville giftet meg i kirken igjen.

Det heter seg i bibelen noe sånt som at vi "har lov til å skille oss" ved utroskap, vold ol. slik at da er det vel meningen at man skal få gifte seg på nytt uten "grenser".

Om det hadde vært andre ting - mindre alvorlige - som sluttet forholdet hadde jeg kanskje ikke gått til kirken.

Men vi har alle forskjellige motiver for hvor og hvordan vi vil at denne seremonien skal være slik at jeg synes ikke man kan uglese forlk forde de går til kirken to ganger.

Man har sin mening og respekterer at andre har sin helt enkelt.

Om dere vil gifte dere i kirken så la iallfall ikke være forde dere bekymrer dere om hva gjestene skal tenke.

Gjør det som er riktig for dere to, det er dere som gjelder.

Lykke til.

Ikke for å være vanskelig, men jeg skjønner nesten ingenting av det du skriver.

'Jeg ville dog ikke kjørt som helt hvit brud da jeg ikke føler jeg "fortjener" det da jeg har barn fra tidligere osv.'

Hva betyr det?

'Om jeg hadde vært gift før så hadde det kommet ann på forholdet mitt tidligere om jeg ville giftet meg i kirken igjen.'

Hva menes, snakker du om at folk har forskjellige typer forhold og gifter seg/gifter seg ikke?

'Men vi har alle forskjellige motiver for hvor og hvordan vi vil at denne seremonien skal være slik at jeg synes ikke man kan uglese forlk forde de går til kirken to ganger.'

Er det noen som blir uglesett for å gifte seg igjen?

Mulig jeg er helt utenfor som spør, beklager.

jeg synes dere skal gjøre det som passer best for dere! Drit i hva andre måtte mene.. Fortjener ikke mannen din også å gifte seg i kriken med hvit brud og det hele? Mange menn som drømmer om det også (faktisk). Synes det blir litt feil å "ta fra" han den glden fordi du har vært gift tidligere..

Hører folk sier at man bare er hvit brud en gang.. men hvorfor det? Han første man gifter seg med trodde man var den rette, men så var det ikke det. Hva når man finner DEN RETTE? Skal man ikke få den gleden av å gifte seg i kirken hvis det er det man ønsker?

Du kan jo ta en annen lys pen farge på kjolen enn hvit... : ) Gud tilgir deg nok! Gjør det dere ønsker!

PS: Jeg er ikke kristen, men ønsker allikvel å gifte meg i kriken når den tid kommer...

'Jeg ville dog ikke kjørt som helt hvit brud da jeg ikke føler jeg "fortjener" det da jeg har barn fra tidligere osv.'

Hva betyr det?

'Om jeg hadde vært gift før så hadde det kommet ann på forholdet mitt tidligere om jeg ville giftet meg i kirken igjen.'

Hva menes, snakker du om at folk har forskjellige typer forhold og gifter seg/gifter seg ikke?

'Men vi har alle forskjellige motiver for hvor og hvordan vi vil at denne seremonien skal være slik at jeg synes ikke man kan uglese forlk forde de går til kirken to ganger.'

I gamle dager var den hvite kjolen et symbol på at kvinnen var jomfruelig vet du. Så noen synes vel det er galt å ha hvit kjole når man alt har barn da...

Det blir ikke kirkebryllup på meg igjen, med mindre en evt. mann har veldig, veldig sterkt ønske om det.

Gjør det dere føler for! Dersom du _egentlig_ har lyst å gifte deg i kirken, men er redd for hva andre mener om det - gift deg i kirken. Dersom du mener det er feil _for deg_ å gifte deg i kirken, så gift dere hos sorenskriver. Dere kan jo likevel ha en flott bryllupsfest!

mvh

Annonse

I gamle dager var den hvite kjolen et symbol på at kvinnen var jomfruelig vet du. Så noen synes vel det er galt å ha hvit kjole når man alt har barn da...

Det blir ikke kirkebryllup på meg igjen, med mindre en evt. mann har veldig, veldig sterkt ønske om det.

Det blir barn av de færreste ligg. Så jomfruprosenten på menn og kvinner som gifter seg kan umulig avleses i antall barn.

Hva betyr det?

Hva betyr det?

- Jeg henger litt i den gamle skolen om at hvit er for uskyld...Jeg er overveldende stolt av barna jeg har, men at jeg har barn og har vært forlovet en gang gjør at jeg ikke synes at hvit kjole passer på meg.

- Det forklarte jeg i forrige mld. Om jeg er "uskyldig" i at mitt første forhold som gift ryker så skjønner jeg det dit hen at jeg har klar bane til å gifte meg i kirker igjen. Om jeg tar lett på å være gift selv så har jeg vel ikke noe i kirken å gjøre flere enn en gang...

Men vi har alle forskjellige motiver for hvor og hvordan vi vil at denne seremonien skal være slik at jeg synes ikke man kan uglese forlk forde de går til kirken to ganger.'

- Er vel ikke det, men hun som skrev spurte jo om ikke det så rart ut å gifte seg to ganger kirkelig da, og det er det jeg prøver å svare på...

Mulig jeg er helt utenfor som spør, beklager..

- Går greit det, kan ikke forlange at alle kan skjønne hva jeg skriver/mener til enhver tid.

Slike temaer er uansett nesten for vanskelige å diskutere uansett.

Jeg synes du skal gjøre det DU synes er riktig for DEG.

Gubben har vært gift før, og vi valgte derfor borgelig (i USA). Jeg tror ikke på gud, og ville derfor aldri giftet meg i kirken. Men jeg ville aldri synes det var feil at andre gjorde det - selv om det var for 2. gang.

Annonse

Hva betyr det?

- Jeg henger litt i den gamle skolen om at hvit er for uskyld...Jeg er overveldende stolt av barna jeg har, men at jeg har barn og har vært forlovet en gang gjør at jeg ikke synes at hvit kjole passer på meg.

- Det forklarte jeg i forrige mld. Om jeg er "uskyldig" i at mitt første forhold som gift ryker så skjønner jeg det dit hen at jeg har klar bane til å gifte meg i kirker igjen. Om jeg tar lett på å være gift selv så har jeg vel ikke noe i kirken å gjøre flere enn en gang...

Men vi har alle forskjellige motiver for hvor og hvordan vi vil at denne seremonien skal være slik at jeg synes ikke man kan uglese forlk forde de går til kirken to ganger.'

- Er vel ikke det, men hun som skrev spurte jo om ikke det så rart ut å gifte seg to ganger kirkelig da, og det er det jeg prøver å svare på...

Mulig jeg er helt utenfor som spør, beklager..

- Går greit det, kan ikke forlange at alle kan skjønne hva jeg skriver/mener til enhver tid.

Slike temaer er uansett nesten for vanskelige å diskutere uansett.

Hvor mange er det egentlig som er så veldig "uskyldsrene" når de gifter seg idag da? Hva er å være uskyldig? Hvorfor er det mindre uskyldig å ha barn, enn bare ha "pult rundt" _med_ prevensjon i noen år før man finner en å gifte seg med?

Hvor mange er det egentlig som er så veldig "uskyldsrene" når de gifter seg idag da? Hva er å være uskyldig? Hvorfor er det mindre uskyldig å ha barn, enn bare ha "pult rundt" _med_ prevensjon i noen år før man finner en å gifte seg med?

Vet det kjære Gemini :)

De aller, aller færreste er uskyldige foran alteret i dag...

men det er altså slik jeg føler det. Fra gammelt av var det hvit for uskyld...og jeg føler det er riktig da å ikke bruke det...

Yet again...der er nok vi alle rimelig forskjellige så hver en brud får ønske seg hvit kjole for min del :)

Gjest ikke sikker på dette...

jeg synes dere skal gjøre det som passer best for dere! Drit i hva andre måtte mene.. Fortjener ikke mannen din også å gifte seg i kriken med hvit brud og det hele? Mange menn som drømmer om det også (faktisk). Synes det blir litt feil å "ta fra" han den glden fordi du har vært gift tidligere..

Hører folk sier at man bare er hvit brud en gang.. men hvorfor det? Han første man gifter seg med trodde man var den rette, men så var det ikke det. Hva når man finner DEN RETTE? Skal man ikke få den gleden av å gifte seg i kirken hvis det er det man ønsker?

Du kan jo ta en annen lys pen farge på kjolen enn hvit... : ) Gud tilgir deg nok! Gjør det dere ønsker!

PS: Jeg er ikke kristen, men ønsker allikvel å gifte meg i kriken når den tid kommer...

Takk for fint svar. Regnet med at det var delte meninger om dette. Jeg ville ikke bli skilt, for jeg syntes ekteskapet var bra. Men eksmannen min ville og da hadde jeg ikke mye jeg skulle sagt.....Føler derfor jeg er unnskyldt på en måte, når jeg nå gifter meg igjen i kirken...Siden dette vil glede min samboer veldig gjør jeg det nok for ham. Men jeg vil jo selvsagt selv også:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...