Gå til innhold

Ekstrem tannlegeskrekk

Gjest Kjemperedd tannleger

Anbefalte innlegg

Gjest Kjemperedd tannleger

Er utrolig redd for tannleger. Hadde mye hull når jeg var barn og tok vel kanskje skrekken da. Er i dag 36 år og har ikke vært til tannlege siden jeg var 19,5 år. det sier seg selv at munnen min er et bedrøvelig syn, har mistet en del tenner og det sitter igjen rester som det nå har grodd "kjøtt" over. Har ikke vondt, men for et år siden tygde jeg ibux som drops. Dette går jo utover mitt sosiale liv er egentlig en veldig sosial person, men liker ikke å snakke med noen ansikt til ansikt... Får skikkelig vondt i magen bare jeg tenker på å gå til tannlegen.Mest fordi det gjør vondt, men nå også fordi jeg syns det er flaut å ha slike stygge tenner. Dyrt blir det jo også.... Har seriøst tenkt på at det ville vært lettere å ikke leve mer, men er gift og har barn jeg elsker over alt. Jeg er virkelig lei meg og vet ikke helt hva jeg skal gjøre den dagen jeg får vondt i tennene igjen. Håper noen kan komme med råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158377-ekstrem-tannlegeskrekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Skulle ønske jeg kunne sendt deg ei oppskift på hvordan du skal overvinne angsten, men det kan jeg desverre ikke, detrer du som må ta valget! Men jeg arbeider på et tnl. kontor så jeg kan ihvertfall gi deg noen tips på veien.

Finn deg en tnl som du føler deg trygg på,du skal ikke skjems over munnen din, uansett hvor ille det er-vi er til for å hjelpe DEG. Du kan bestille en time bare for å drøse og bli kjent med tnl og lokalene.Diskuter behandlingsbehovet og kostnadene-kanskje du kan få en grei avbetalingsavt.Kom bare gråtene og fortvila det har du lov til-du kan også diskutere med tnl om beroligende middel kan være et alternativ for å hjelpe deg under behandlingen. Skulle så gjerne ønske du kom over den første terskelen som er den verste, for jeg skal love deg et nytt og bedre liv. IKKE LA TENNENE ØDELEGGE MER FOR DEG,Ikke utsette dette mer prøv å ring imorgon. LYKKE TIL :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...