Gjest Det stikker! : ( Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Mannen min er veldig snill og hensynsfull, vi lever et godt liv sammen. Samarbeider godt og har det veldig gøy sammen. ... MEN; han har det med å servere meg stikkpiller når vi er sammen med andre. Er ikke fryktiglige ting han kan si eller gjøre, emn når det samler seg opp inni meg blir jeg velig såra og lurer på hvordor han vil være "småslem" mot meg, i stedet for å støtte meg og stå på min side. noen ganger prøver han å heve seg over meg på en måte, eller ikke det heller, vet ikke hvordan jeg skal forklare det. han er f.eks. kjempehygglig mot andre og spør om andre vil ha noe å drikke osv. Spør jeg så har han hendene fulle sier han, eller hent sjøl. han behandler på en måte alle andre mye bedre enn meg, og kan komnme med små kommentarer/drittslenginger til meg som i en annen sammenheng ikke hadde betydd allverden. Ofte så blir jeg veldig irriter/lei meg og tar igjen med samme mynt. Da kan vi hogge litt til hverandre, og det er pinlig. Tok det opp med han i går, og han ble nesten sjokkert. Gjør ejg det? svarte han og ba om unnskylding, og sa han ikke mente noe med det, og at han ikke visste det engang selv. Jeg sa jeg var lei det, og lurte på hvorfor. han hadde ikke noe svar, men lovte bot og bedring. Han sa jeg betyr alt for han og at han ikke vil såre. Men jeg lurer allikevel på hva som kan ligge bak? Jeg er veldig utadvendt, snakker godt med de fleste. Blir fort kjent med mennesker og finner tonen. Kan det være at han har behov for å heve seg over meg? Vise at han kan han og? jeg spurte om dette, men det mente han var tull å si. Hva kan ligge bak? Nå får vi se da til fredag når vi skal ha gjester om han er snill mot meg da sånn som han alltid er når det er vi to. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158399-stikkpiller-fra-mannen-min/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klem til deg Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Nå har du sagt i fra, og han har sagt han skal jobbe med det. La han få en sjanse til å endre seg. Skjer det igjen, kan sikkert et usikkert smil fra deg være vel så effektiv påminning som at du biter tilbake. Kjempefint at du ga beskjed! Og at du kunne ta det opp utenom en krangel, slik at han var mottakelig for det og kunne si at han beklaget! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158399-stikkpiller-fra-mannen-min/#findComment-1021963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klem til deg Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Nå har du sagt i fra, og han har sagt han skal jobbe med det. La han få en sjanse til å endre seg. Skjer det igjen, kan sikkert et usikkert smil fra deg være vel så effektiv påminning som at du biter tilbake. Kjempefint at du ga beskjed! Og at du kunne ta det opp utenom en krangel, slik at han var mottakelig for det og kunne si at han beklaget! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158399-stikkpiller-fra-mannen-min/#findComment-1021964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimallah Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Nå har du sagt i fra, og han har sagt han skal jobbe med det. La han få en sjanse til å endre seg. Skjer det igjen, kan sikkert et usikkert smil fra deg være vel så effektiv påminning som at du biter tilbake. Kjempefint at du ga beskjed! Og at du kunne ta det opp utenom en krangel, slik at han var mottakelig for det og kunne si at han beklaget! Veldig bra at du ga klar beskjed. Par som har lavest aksept for dårlig oppførsel fra den andre parten er de som er de lykkeligste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158399-stikkpiller-fra-mannen-min/#findComment-1022032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ta igjen. Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Sånn har jeg det også.Han har gjort det i flere år,og det hjelper ikke å snakke med han. Men jeg har begynt å "stikke" tilbake når han er slik,noe som har ført til at jeg har fått svigermor på nakken. De er "stikke", baktale og kritisere i den familien, men får det samme tilbake er helvete løs. Ingenting er galt med dem. Jeg tror det er komplekser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158399-stikkpiller-fra-mannen-min/#findComment-1022149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ta igjen. Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Sånn har jeg det også.Han har gjort det i flere år,og det hjelper ikke å snakke med han. Men jeg har begynt å "stikke" tilbake når han er slik,noe som har ført til at jeg har fått svigermor på nakken. De er "stikke", baktale og kritisere i den familien, men får det samme tilbake er helvete løs. Ingenting er galt med dem. Jeg tror det er komplekser. Her manglet det visst noen ord. Gikk litt fort,men håper du forsto hva jeg mente. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158399-stikkpiller-fra-mannen-min/#findComment-1022154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Det stikker! Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Sånn har jeg det også.Han har gjort det i flere år,og det hjelper ikke å snakke med han. Men jeg har begynt å "stikke" tilbake når han er slik,noe som har ført til at jeg har fått svigermor på nakken. De er "stikke", baktale og kritisere i den familien, men får det samme tilbake er helvete løs. Ingenting er galt med dem. Jeg tror det er komplekser. Jeg synes ikke det er ok å ha et forhold der man skal stadig sende hverandre stikkpiller. Synes det bare blir verre av å ta igjen, det ender opp med småkrangler og hogging. Noe jeg ikke trives med. Ønsker egnetlig å høre hva andre tror kan være bakgrunnen, siden han er så snill og omtenksom ellers og vi har det bra sammen. Han blir sånn når vi er med andre, ikke alltid men ofte. Noen ganger er det verre enn andre ganger. Noe av det han slenger hadde jeg sikkert ikke tatt til meg hvis det hadde kommet fra andre, men det sårer når det kommer fra han. jeg er ikke overfølsom heller, og tåler en støyt. Men liker ikke å bli bahndlet på den måten av min livspartner og beste venn. skjønner ikke at du orker å leve i et sånt forhold med stadige slibligheter. Er jo ukoselig og flaut! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158399-stikkpiller-fra-mannen-min/#findComment-1022218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ta igjen. Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg synes ikke det er ok å ha et forhold der man skal stadig sende hverandre stikkpiller. Synes det bare blir verre av å ta igjen, det ender opp med småkrangler og hogging. Noe jeg ikke trives med. Ønsker egnetlig å høre hva andre tror kan være bakgrunnen, siden han er så snill og omtenksom ellers og vi har det bra sammen. Han blir sånn når vi er med andre, ikke alltid men ofte. Noen ganger er det verre enn andre ganger. Noe av det han slenger hadde jeg sikkert ikke tatt til meg hvis det hadde kommet fra andre, men det sårer når det kommer fra han. jeg er ikke overfølsom heller, og tåler en støyt. Men liker ikke å bli bahndlet på den måten av min livspartner og beste venn. skjønner ikke at du orker å leve i et sånt forhold med stadige slibligheter. Er jo ukoselig og flaut! Ja det er ukoselig og flaut,men det ser nå ut som du også velger å fortsette i forholdet. Er ikke så lett når det er barn med i bildet. Jeg har ikke pleid å ta igjen tidligere.Synes det virker barnslig når par blir sittende og krangle sammen med andre. Jeg har tatt det opp i ettertid,sagt hvordan det kan virke på andre. Fortalt at det er han selv han driter mest ut, da det oser klomplekser av han. Han er enig der og da,men glemmer lett. Jeg har vært så fortvilet over dette mange ganger,det er derfor jeg nå prøver en ny metode. Noe som fører til at han får helt bakoversveis. Jeg har sagt at jeg kommer til å fortsette med dette,helt til han skjønner. Han skal få kjenne hvor det svir. Svigerfamilien min sitter bare og ler når han holder på slik. Synes tydeligvis han er morsom. Men når jeg gjør det samme er det ikke like morsomt nei. Men det får være det samme. Det er han jeg er gift med,og jeg kan da ikke finne meg i dette resten av livet. Da får jeg heller bare være barnslig en periode for å se om det virker på han, når han får speilet seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158399-stikkpiller-fra-mannen-min/#findComment-1022261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Det stikker! Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Ja det er ukoselig og flaut,men det ser nå ut som du også velger å fortsette i forholdet. Er ikke så lett når det er barn med i bildet. Jeg har ikke pleid å ta igjen tidligere.Synes det virker barnslig når par blir sittende og krangle sammen med andre. Jeg har tatt det opp i ettertid,sagt hvordan det kan virke på andre. Fortalt at det er han selv han driter mest ut, da det oser klomplekser av han. Han er enig der og da,men glemmer lett. Jeg har vært så fortvilet over dette mange ganger,det er derfor jeg nå prøver en ny metode. Noe som fører til at han får helt bakoversveis. Jeg har sagt at jeg kommer til å fortsette med dette,helt til han skjønner. Han skal få kjenne hvor det svir. Svigerfamilien min sitter bare og ler når han holder på slik. Synes tydeligvis han er morsom. Men når jeg gjør det samme er det ikke like morsomt nei. Men det får være det samme. Det er han jeg er gift med,og jeg kan da ikke finne meg i dette resten av livet. Da får jeg heller bare være barnslig en periode for å se om det virker på han, når han får speilet seg selv. ja, vi velger alle å håndtere problemer på forskjellige måter. Jeg tror på kommunikasjon og guensidig respekt i forhold, ikke "ta igjen"-metoden. Du begynner med at jeg velger å bli. Å går har ikke engang vært en tanke fra meg. Vi har det flott på alle plan, bortsett fra at jeg i det siste har merket disse stikkpillene. Og de er ikke så alvorlige i seg selv, men bir såret når det blir ofte. Synes det er unødvendig. Og det går å prate med han, og han var ikek oppmerksom på dette. Så blir spennende å se om han klarer å kutte ut da. Dette er ikke noe skillsmisseproblem for meg, men en unødvendighet som kan såre til tider. Høres nesten ut som om det er full krig hos dere. Mannen min har aldri sittet og gjort narr av meg foran svigerfamilien min, og så har de alle ledd av meg. Ærlig talt. Da hadde jeg blitt rasende og sagt hva jeg mente til dem alle der og da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158399-stikkpiller-fra-mannen-min/#findComment-1022278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ta igjen. Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 ja, vi velger alle å håndtere problemer på forskjellige måter. Jeg tror på kommunikasjon og guensidig respekt i forhold, ikke "ta igjen"-metoden. Du begynner med at jeg velger å bli. Å går har ikke engang vært en tanke fra meg. Vi har det flott på alle plan, bortsett fra at jeg i det siste har merket disse stikkpillene. Og de er ikke så alvorlige i seg selv, men bir såret når det blir ofte. Synes det er unødvendig. Og det går å prate med han, og han var ikek oppmerksom på dette. Så blir spennende å se om han klarer å kutte ut da. Dette er ikke noe skillsmisseproblem for meg, men en unødvendighet som kan såre til tider. Høres nesten ut som om det er full krig hos dere. Mannen min har aldri sittet og gjort narr av meg foran svigerfamilien min, og så har de alle ledd av meg. Ærlig talt. Da hadde jeg blitt rasende og sagt hva jeg mente til dem alle der og da. Jeg kan ikke se at din situasjon er noe annerledes enn min. Om det er til svigerfamilien eller til andre, spiller ingen rolle. Det er like uaseptabelt uansett. Og siden du skriver et innlegg her,så regner jeg med at dette er et problem for deg på samme måte som det er det for meg. Synes det virker som du prøver å forsvare han nå i ettertid. Her er det ingen krig, men jeg har som deg tatt det opp med han. Til og med opp til flere ganger. Han er så forståelsesfull akkurat der og da, blir flau av seg selv og lover skjerpe seg. Det er mulig at jeg har et lengre forhold bak meg enn det du har,og at jeg derfor har mistet litt troen på at det går an å forandre noen. Derfor prøver jeg en ny metode. Jeg er sikker på at jeg er like glad i mannen min som deg,og vi har 3 barn sammen. Skilsmisse er ikke i mine tanker heller. Han har mange gode sider. Det skal verre ting til før jeg skiller meg. Blir bare litt provosert av at du sier at du ikke hadde holdt ut i min situasjon. Det er akkurat det du gjør. Du har ikke gjort det slutt og dermed holder du ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158399-stikkpiller-fra-mannen-min/#findComment-1022298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Det stikker! Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg kan ikke se at din situasjon er noe annerledes enn min. Om det er til svigerfamilien eller til andre, spiller ingen rolle. Det er like uaseptabelt uansett. Og siden du skriver et innlegg her,så regner jeg med at dette er et problem for deg på samme måte som det er det for meg. Synes det virker som du prøver å forsvare han nå i ettertid. Her er det ingen krig, men jeg har som deg tatt det opp med han. Til og med opp til flere ganger. Han er så forståelsesfull akkurat der og da, blir flau av seg selv og lover skjerpe seg. Det er mulig at jeg har et lengre forhold bak meg enn det du har,og at jeg derfor har mistet litt troen på at det går an å forandre noen. Derfor prøver jeg en ny metode. Jeg er sikker på at jeg er like glad i mannen min som deg,og vi har 3 barn sammen. Skilsmisse er ikke i mine tanker heller. Han har mange gode sider. Det skal verre ting til før jeg skiller meg. Blir bare litt provosert av at du sier at du ikke hadde holdt ut i min situasjon. Det er akkurat det du gjør. Du har ikke gjort det slutt og dermed holder du ut. beklager, men da har jeg misforstått deg. Etter det du skriver kan jeg ikke si at vi har det så ille som jeg oppfattet ditt innlegg. Tror ikke at du ikke elsker mannen din heller. Vi har vært sammen i 6 år. Personlig synes jeg det er verre å kritisere og gjøre narr av foran familie enn venner. Jeg sier ikke at mannen min gjør narr av meg, men han kan slenge litt med leppa, og er mye hyggilgere mot andre enn meg. Men er ikke sånn hele kvelden. jeg beskytter han ikke, synes han er en dust når han er sånn. Men det er ikke et så stort problem som jeg trodde at du oppfattet det som. Men vi har tydligvis forskjellige måter å håndtere problemer på. Hvor lenge man har vært sammen tror jeg ikke har så stor betydning, i hvert fall ikke når man har vært sammen i flere år. man skal ha respekt for hverandre om man har vært sammen i 1 år som i 20 år. Dette plager meg litt så klart. Men når du skriver "du velger å bli" så virker det jo som om du har det litt verre enn meg på området, for så ille er det ikke for meg. Men litt slitsomt, og sårt av og til. ha en fin kveld. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158399-stikkpiller-fra-mannen-min/#findComment-1022326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gestaltterapi? Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg synes at du fikk en veldig positiv reaksjon fra mannen din da du tok det opp. Han var tydligvis ikke klar over det og gjør det kanskje ubevisst. Kan du ikke bli enig med han i at du skal gi ham et tegn neste gang han gjør det slik at han blir oppmerksom på det, og du slipper å lage en scene ut av det? Jeg og mannen min går i terapi hos en gestaltterapeut for tiden for å jobbe med stadig småkrangling. Vi krangler på en sivilisert måte, dvs vi hever sjelden stemmen, hiver ikke ting veggimellom osv, men vi kan bombadere hverandre med "stikk" mens vi holder på. Og det fører jo til at vi blir enda mer irritert på hverandre. I det siste har vi også gitt hverandre stikk mens vi er sammen med andre, men vi er like ille begge to da... Hos oss så bunner dette helt klart i andre ting som vi må jobbe med i forholdet, men ting blir jo ikke bedre av trettinga. Vi har derfor begynt i terapi, og selv om vi ikke har holdt på så lenge så synes jeg allerde at det hjelper. Og jeg tror at vi til slutt vil bli flinkere til å kommunisere med hverandre. Utifra de erfarigene jeg hittil har gjort i terapien, så virker det som om dere har et godt utgangspunkt for å endre på det som plager deg. Særlig fordi han var såpass imøtekommende når du tok opp problemet, selv om han ikke ser det selv. Neste steg bør da være å få han til å se det selv. For det må han gjøre før han kan klare å endre på det. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158399-stikkpiller-fra-mannen-min/#findComment-1022343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ta igjen Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 beklager, men da har jeg misforstått deg. Etter det du skriver kan jeg ikke si at vi har det så ille som jeg oppfattet ditt innlegg. Tror ikke at du ikke elsker mannen din heller. Vi har vært sammen i 6 år. Personlig synes jeg det er verre å kritisere og gjøre narr av foran familie enn venner. Jeg sier ikke at mannen min gjør narr av meg, men han kan slenge litt med leppa, og er mye hyggilgere mot andre enn meg. Men er ikke sånn hele kvelden. jeg beskytter han ikke, synes han er en dust når han er sånn. Men det er ikke et så stort problem som jeg trodde at du oppfattet det som. Men vi har tydligvis forskjellige måter å håndtere problemer på. Hvor lenge man har vært sammen tror jeg ikke har så stor betydning, i hvert fall ikke når man har vært sammen i flere år. man skal ha respekt for hverandre om man har vært sammen i 1 år som i 20 år. Dette plager meg litt så klart. Men når du skriver "du velger å bli" så virker det jo som om du har det litt verre enn meg på området, for så ille er det ikke for meg. Men litt slitsomt, og sårt av og til. ha en fin kveld. Når jeg sier at jeg velger å bli,så er det av samme årsak som deg vil jeg tro. Jeg er glad i han,og han er far til mine barn. Vi har forøvrig vært sammen i 14 og et halvt år. Du sier at vi takler ting på forskjellig måte. Når jeg leser innlegget ditt en gang til ser jeg at jeg overså noe. Du skriver: " Jeg tar igjen med samme mynt" Det var jo det jeg rådet deg til, men som du sier er feil måte å gjøre det på. Jeg har ikke tatt igjen med samme mynt jeg, fordi synes egentlig det er barnslig. Det er først nå etter 14 år jeg har begynt å bruke den metoden. Har bare gjort det en gang faktisk,og tror både han og svigermor fikk et sjokk. Det beste er at jeg tror at det var helt nødvendig og at det har hatt sin virkning. Svigermor tørna fullstendig. Det ga meg et sjokk også, men ettertid er jeg likevel glad for det. Mannen min ser nå at svigermor og jeg ikke snakker sammen, og jeg er ikke med dit på middager. Ikke noen hyggelig situasjon for han,og ikke for svigermor tror jeg. Men de er begge fæle til å komme med slike stikk, så jeg mener at både han og svigermor får tåle at man tar igjen. Svigermor er veldig stolt når det gjelder seg selv og sine, så en unnskyldning har ikke kommet fra den kanten etter at hun gikk fullstendig bananas her. Vel, for meg kan hun få så lang tenkepause hun trenger, men jeg tror det er hun som har det værst nå. Å gjøre "narr av" og komme med slike "stikk" er en og samme sak føler jeg. Du blir jo såret. Det kan godt hende det hjelper å bare snakke fornuft med mannen din. Men jeg synes det er rart at du gjør det først nå etter 6 år. I mitt tilfelle hjalp det ikke. Derfor litt mer drastiske metoder fra min side nå. Man kan ikke bare ta i mot og ta i mot i årevis. Da samler det seg opp til slutt. Det kan jo hende du også merker det etter hvert, hvis du gjentatte ganger må prate fornuft. Vel, lykke til. Håper det hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158399-stikkpiller-fra-mannen-min/#findComment-1022451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MannMann Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Når jeg sier at jeg velger å bli,så er det av samme årsak som deg vil jeg tro. Jeg er glad i han,og han er far til mine barn. Vi har forøvrig vært sammen i 14 og et halvt år. Du sier at vi takler ting på forskjellig måte. Når jeg leser innlegget ditt en gang til ser jeg at jeg overså noe. Du skriver: " Jeg tar igjen med samme mynt" Det var jo det jeg rådet deg til, men som du sier er feil måte å gjøre det på. Jeg har ikke tatt igjen med samme mynt jeg, fordi synes egentlig det er barnslig. Det er først nå etter 14 år jeg har begynt å bruke den metoden. Har bare gjort det en gang faktisk,og tror både han og svigermor fikk et sjokk. Det beste er at jeg tror at det var helt nødvendig og at det har hatt sin virkning. Svigermor tørna fullstendig. Det ga meg et sjokk også, men ettertid er jeg likevel glad for det. Mannen min ser nå at svigermor og jeg ikke snakker sammen, og jeg er ikke med dit på middager. Ikke noen hyggelig situasjon for han,og ikke for svigermor tror jeg. Men de er begge fæle til å komme med slike stikk, så jeg mener at både han og svigermor får tåle at man tar igjen. Svigermor er veldig stolt når det gjelder seg selv og sine, så en unnskyldning har ikke kommet fra den kanten etter at hun gikk fullstendig bananas her. Vel, for meg kan hun få så lang tenkepause hun trenger, men jeg tror det er hun som har det værst nå. Å gjøre "narr av" og komme med slike "stikk" er en og samme sak føler jeg. Du blir jo såret. Det kan godt hende det hjelper å bare snakke fornuft med mannen din. Men jeg synes det er rart at du gjør det først nå etter 6 år. I mitt tilfelle hjalp det ikke. Derfor litt mer drastiske metoder fra min side nå. Man kan ikke bare ta i mot og ta i mot i årevis. Da samler det seg opp til slutt. Det kan jo hende du også merker det etter hvert, hvis du gjentatte ganger må prate fornuft. Vel, lykke til. Håper det hjelper. Jeg og dama var en del sammen med et par som hadde det på den måten. Det vil si mannen i forholdet begynte i de sene timer å slenge dritt til dama si. (etter noen glass for å være helt ærlig) Det var ganske ekstreme greier. Vi trodde først at han tullet, men det var så ille at da han gikk på do, så unnskyldte dama hans oppførelsen hans overfor oss. Vi var rimelig sjokkerte, og syntes at det ble skikkelig dårlig stemning når de var på besøk (selv om andre lo av det fordi han var så "underholdende" om du skjønner) for vi så jo at dama hans ble lei seg. Men hva i all verden var det du svarte som fikk svigermor til å tørne? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158399-stikkpiller-fra-mannen-min/#findComment-1022458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ta igjen. Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg og dama var en del sammen med et par som hadde det på den måten. Det vil si mannen i forholdet begynte i de sene timer å slenge dritt til dama si. (etter noen glass for å være helt ærlig) Det var ganske ekstreme greier. Vi trodde først at han tullet, men det var så ille at da han gikk på do, så unnskyldte dama hans oppførelsen hans overfor oss. Vi var rimelig sjokkerte, og syntes at det ble skikkelig dårlig stemning når de var på besøk (selv om andre lo av det fordi han var så "underholdende" om du skjønner) for vi så jo at dama hans ble lei seg. Men hva i all verden var det du svarte som fikk svigermor til å tørne? "Men hva i all verden var det du svarte som fikk svigermor til å tørne ?" He he, skal ikke si det her,men egentlig var det ikke så ille. Jeg fikk selv fullstendig sjokk av reaksjonen hennes. Hun fikk vel egentlig speilet seg selv bare, og det var nok det som gjorde vondt. Hun er det stolteste mennesket jeg kjenner. I ettertid var det litt deilig faktisk. Håper hun fikk noe å tenke på når det verste sinnet hadde lagt seg. Det er ikke i alkoholpåvirket tilstand mannen min er sånn. Han drikker svært lite. Venner ser lettere dette enn familien gjør ser det ut til. Det er først når metoden blir brukt på dem selv, at det reageres, og det til gangs. Noen er feilfri i egne øyne,vet du. Eller så er det en slags forsvarsmekanisme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158399-stikkpiller-fra-mannen-min/#findComment-1022471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Vil ikke vise "sårbarhet" overfor andre ved å vise omsorg overfor deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158399-stikkpiller-fra-mannen-min/#findComment-1022476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Det stikker! Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Når jeg sier at jeg velger å bli,så er det av samme årsak som deg vil jeg tro. Jeg er glad i han,og han er far til mine barn. Vi har forøvrig vært sammen i 14 og et halvt år. Du sier at vi takler ting på forskjellig måte. Når jeg leser innlegget ditt en gang til ser jeg at jeg overså noe. Du skriver: " Jeg tar igjen med samme mynt" Det var jo det jeg rådet deg til, men som du sier er feil måte å gjøre det på. Jeg har ikke tatt igjen med samme mynt jeg, fordi synes egentlig det er barnslig. Det er først nå etter 14 år jeg har begynt å bruke den metoden. Har bare gjort det en gang faktisk,og tror både han og svigermor fikk et sjokk. Det beste er at jeg tror at det var helt nødvendig og at det har hatt sin virkning. Svigermor tørna fullstendig. Det ga meg et sjokk også, men ettertid er jeg likevel glad for det. Mannen min ser nå at svigermor og jeg ikke snakker sammen, og jeg er ikke med dit på middager. Ikke noen hyggelig situasjon for han,og ikke for svigermor tror jeg. Men de er begge fæle til å komme med slike stikk, så jeg mener at både han og svigermor får tåle at man tar igjen. Svigermor er veldig stolt når det gjelder seg selv og sine, så en unnskyldning har ikke kommet fra den kanten etter at hun gikk fullstendig bananas her. Vel, for meg kan hun få så lang tenkepause hun trenger, men jeg tror det er hun som har det værst nå. Å gjøre "narr av" og komme med slike "stikk" er en og samme sak føler jeg. Du blir jo såret. Det kan godt hende det hjelper å bare snakke fornuft med mannen din. Men jeg synes det er rart at du gjør det først nå etter 6 år. I mitt tilfelle hjalp det ikke. Derfor litt mer drastiske metoder fra min side nå. Man kan ikke bare ta i mot og ta i mot i årevis. Da samler det seg opp til slutt. Det kan jo hende du også merker det etter hvert, hvis du gjentatte ganger må prate fornuft. Vel, lykke til. Håper det hjelper. Når jeg sier jeg tror på respekt i forholdet så mener jeg at det er sånn vi har det ellers. Han har ikke vært sånn tidligere. Det hadde jeg ikke akseptert. Når han sier en ting til meg, lukker jeg ørene, to ting sier jeg fortsatt ikke noe, men tredje gangen sier jeg i fra. Og da er jeg en smule irritert og kan ta igjen. Er måte på hva jeg gidder å ta i mot. : ) Håper han gir seg nå. Vi får se. Lykke til med svigermor. Hun hørtes litt sær ut. Der har vi i hvert fall noe felles. Hehe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158399-stikkpiller-fra-mannen-min/#findComment-1022513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Neste gang blir du forbauset. Mener du virkelig det du sa nå? Det virker. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158399-stikkpiller-fra-mannen-min/#findComment-1023770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.