Gå til innhold

Husarbeid-fordeling...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest true_love

Jeg har 58% stilling mens min sambo har 100%, her i huset blir det da jeg som tar mesteparten av husarbeidet,men min samboer hjelper til når det trengs, ellers så har han tatt seg av bilen og hagen og er kjempeflink til å ta seg av vår datter. Hvis du syns at for mye faller på deg så burde du kanskje ta imot tilbudet om vaskehjelp, da blir det mindre stress på deg og du får mer fritid til å kose deg med sønnen din istedenfor å irritere deg over rot. :))

Å ha en jobb i lederstilling krever sitt...samtidig ha kone/mann og barn krever også sitt...Alt tar tid og krefter for dere begge!

Han kjøper ting dere koser dere med? Hva er problemet? Føler deg "liten" av å ikke bidra økonomisk, men det gjør du jo allerede med at du gjør _alt_ hjemme i tillegg til 50% jobb! Nei, vett du, ta imot vaskehjelp, det vil gjøre din hverdag så mye enklere...mere tid og mindre irritasjon ovenfor mann og barn!

Få tak i en god vaskehjelp, fortell vedkommende hva du ønsker å ha utført! Ikke vær hjemme selv når jobben utføres, da blir de reservert! For deg og de som ikke ønsker å gi vedkommende nøkler til hjemmet, så gjør dere følgende. Installer egen lås for vaskehjelpen, den dagen de skal gjøre rent, så husker dere å låse hjemmet med kun den nøklen vaskehjelpen har fått! Det fungerer så kjekt:-)!

Du er heldig som har det tilbudet, langt i fra alle får det tilbudet fra sin mann/kvinne:)

"Installer egen lås for vaskehjelpen, den dagen de skal gjøre rent, så husker dere å låse hjemmet med kun den nøklen vaskehjelpen har fått!"

Smart!!

Gjest hushjelpen...

Å ha en jobb i lederstilling krever sitt...samtidig ha kone/mann og barn krever også sitt...Alt tar tid og krefter for dere begge!

Han kjøper ting dere koser dere med? Hva er problemet? Føler deg "liten" av å ikke bidra økonomisk, men det gjør du jo allerede med at du gjør _alt_ hjemme i tillegg til 50% jobb! Nei, vett du, ta imot vaskehjelp, det vil gjøre din hverdag så mye enklere...mere tid og mindre irritasjon ovenfor mann og barn!

Få tak i en god vaskehjelp, fortell vedkommende hva du ønsker å ha utført! Ikke vær hjemme selv når jobben utføres, da blir de reservert! For deg og de som ikke ønsker å gi vedkommende nøkler til hjemmet, så gjør dere følgende. Installer egen lås for vaskehjelpen, den dagen de skal gjøre rent, så husker dere å låse hjemmet med kun den nøklen vaskehjelpen har fått! Det fungerer så kjekt:-)!

Du er heldig som har det tilbudet, langt i fra alle får det tilbudet fra sin mann/kvinne:)

Det er ikke de store vaske-oppgavene som er det største problemet, men de små tingene. Som at han legger skittentøyet sitt om kvelden ved siden av senga og jeg må plukke de opp for å legge det i kurven. Eller ta opp håndkleet etter ham når han har dusjet...Forstår du hva jeg mener? Det er de små dritt-tingene som irriterer meg. Kan vel ikke ha en vaske/ryddehjelp hjemme hver dag. Og jeg liker å ha det ryddig. Det gjør vel de fleste kvinner...

Gjest hushjelpen...

Du skal da vel ikke ta imot betaling for å gjøre husarbeid vel???? Få han heller til å gjøre litt huset!!!!

Umulig å få han til å gjøre noe. Da kan jeg vel likesågodt få noen kr jeg kan kjøpe klær for elller bare sløse bort...:)

Ville ikke du hatt det? Men har sagt nei til penger foreløpig, føler det lir litt feil likevel...

Annonse

Gjest Kjekk og grei mann

Jeg synes faktisk at utansett hvor mye man jobber, så må man trå til litt i huset. Det er jo klart at du skal gjøre mesteparten ettersom han jobber mest ute, men noe bør falle på han alikevel.

Kan ikke skjønne hvorfor det skulle være så galt å få noen til gjøre de tingene for seg. Det viktigste er vel at det blir gjort?

Dersom en ikke ønsker andre inn i huset, så kan en jo leie hjelp til hagen?

Tross alt leier en jo folk til mye i det daglige ellers, som; bilmekaniker, snekkere, rørleggere og andre. Hvorfor ikke andre som kan vaske gulvet?

Angela1365380318

Uansett hvor mye han jobber så hadde jeg krevd at han gjor noe, om det bare var en fille ting, for symbolets skyld. Feks støvsuge en gang i uken, skifte på sengen når det trengs eller ta søppelet.

Men hvorfor vil ikke du la han betale for noen som vasker hos deg?

Det gir lønn til en som trenger det + fører til mindre stress og krangling for dere.

Det er ikke de store vaske-oppgavene som er det største problemet, men de små tingene. Som at han legger skittentøyet sitt om kvelden ved siden av senga og jeg må plukke de opp for å legge det i kurven. Eller ta opp håndkleet etter ham når han har dusjet...Forstår du hva jeg mener? Det er de små dritt-tingene som irriterer meg. Kan vel ikke ha en vaske/ryddehjelp hjemme hver dag. Og jeg liker å ha det ryddig. Det gjør vel de fleste kvinner...

*Hehe* Eksen min gadd ikke få skittentøyet sitt ned i vaskerommet og en dag satte jeg foten ned. "Alt som skal vaskes må du selv sørge for å få ned i vaskerommet, jeg skal alltids få det inn i vaskemaskina, men har nok med å bære ned mitt eget + ungenes tøy!" Helt greit. Første gangen gikk det 2 mnd (!), han tømte så og si klesskap og skuffer og det gikk nesten ikke an å få opp døra til soverommet (skittentøyet lå bak den)!!! Helt sant. Andre gangen gikk det kanskje en mnd. Etter det tok han poenget og det var sjelden hauger med skittentøy oppe.

Du virker nok litt kravstor, men samtidig skjønner jeg jo at dette tærer på. Men hvorfor tar du ikke i mot hushjelp? Du kan jo selv bestemme hva som skal gjøres, hvis det er ting du ikke liker at de gjør, så kan du gjøre det selv og overlate det andre til hushjelpen.

Forresten får du mannlige hushjelper, som du kan ha i lenke som gjør det meste for deg, hehe..............gratis....

Hmmm?! Hvor får man tak i det?

Uansett hvor mye han jobber så hadde jeg krevd at han gjor noe, om det bare var en fille ting, for symbolets skyld. Feks støvsuge en gang i uken, skifte på sengen når det trengs eller ta søppelet.

Men hvorfor vil ikke du la han betale for noen som vasker hos deg?

Det gir lønn til en som trenger det + fører til mindre stress og krangling for dere.

Så du mener at denne mannen som ugift kunne valgt bort alt av husarbeid (betalt en hushjelp) men nå som han er gift får han vrsågod trå til med støvfilla.

Det er jo like dumt som at kvinner som benytter verksted til dekkskifte mens de er enslig plutselig må begynne å skifte dekke selv etter at de har giftet seg *for likestillinges skyld*-

I det minste skru ut noen muttere eller jekke opp bilen????????????

Annonse

*Hehe* Eksen min gadd ikke få skittentøyet sitt ned i vaskerommet og en dag satte jeg foten ned. "Alt som skal vaskes må du selv sørge for å få ned i vaskerommet, jeg skal alltids få det inn i vaskemaskina, men har nok med å bære ned mitt eget + ungenes tøy!" Helt greit. Første gangen gikk det 2 mnd (!), han tømte så og si klesskap og skuffer og det gikk nesten ikke an å få opp døra til soverommet (skittentøyet lå bak den)!!! Helt sant. Andre gangen gikk det kanskje en mnd. Etter det tok han poenget og det var sjelden hauger med skittentøy oppe.

Stilig...

Så du mener at denne mannen som ugift kunne valgt bort alt av husarbeid (betalt en hushjelp) men nå som han er gift får han vrsågod trå til med støvfilla.

Det er jo like dumt som at kvinner som benytter verksted til dekkskifte mens de er enslig plutselig må begynne å skifte dekke selv etter at de har giftet seg *for likestillinges skyld*-

I det minste skru ut noen muttere eller jekke opp bilen????????????

her var det vel snakk om å legge skittentøyet sitt i skittentøyskurbven fremfor på gulvet etc....

Gjest møkklei ass

Min mann jobber også mye, men ikke mer enn at han godt kunne hjulpet til hjemme. For noen år siden fikk han EN ENKEL oppgave i huset, nemlig å ordne med søppel. (Kildesortering) Det gikk to uker så måtte jeg begynne å mase om det også begynte jeg å gjøre det selv igjen. Like greit som å måtte gå å mase, han er da voksen.

Han gjør ingenting i hage ingenting med bilene utenat jeg maser. Skjønner ikke at jeg ikke eksploderer snart..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...