caja89 Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 hei. jeg tenker på og begynne på p-piller eller lignende. så har jeg hørt om p-plaster for jenter. jeg tenkte at det hørtes litt usikkert ut. er det noen her som kan informere meg om det?? vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158450-prevensjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubia Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hei. P.plasteret er ganske nytt, men foreløbig er det hørt ganske mye positivt om det. Det skal tilsvare minipillen, slik at man tilfører mindre hormoner enn hva p.pillen gir. Plasteret er enkelt å bruke. Det taes et plaster i uka, og det brukes tre uker på rad, så er det et opphold på en uke hvor man kan forvente mensen. Plasteret settes på på samme ukedag, det følger til og med klisterlapper som du kan sette i syvende sansen din for ikke å glemme. Man plasserer det på arm, stump, mage osv. etter beskrivelse i bruksanv. Det skal ikke settes på samme plass to ganger på rad. Det er bivirkninger her...eller kan være da...som i alt ting man tilfører/putter i seg. Jeg har selv brukt plasteret i vel fire måneder og er veldig fornøyd. Plasteret kan få en slik "skittenrand" rundt seg pga limet. Om det plasseres riktig så sitter det godt. Menstruasjonen har blitt redusert i blødning men varer som vanlig eller litt lengre. Har merket en lett kvalme i begynnelsen, ikke vært dårlig men litt uggen liksom. Mulig kan hodepinen jeg plages litt av for tiden spores tilbake til plasteret da dette står som en bivirkning. Ikke vektøkning, ikke ruggelser i sexlyst osv. Det er enkelt å begynne med og enkelt å slutte med, og det henger ikke igjen i kroppen. Så sum summarum så er dette et prev.middel jeg godt kan anbefale å prøve. Tilbake til spørsmålet ditt om sikkerhet så skal det ha en sikkerhet på samme nivå som piller og annet "godt" prev.middel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158450-prevensjon/#findComment-1023046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.