Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

P.plasteret er ganske nytt, men foreløbig er det hørt ganske mye positivt om det.

Det skal tilsvare minipillen, slik at man tilfører mindre hormoner enn hva p.pillen gir.

Plasteret er enkelt å bruke.

Det taes et plaster i uka, og det brukes tre uker på rad, så er det et opphold på en uke hvor man kan forvente mensen.

Plasteret settes på på samme ukedag, det følger til og med klisterlapper som du kan sette i syvende sansen din for ikke å glemme.

Man plasserer det på arm, stump, mage osv. etter beskrivelse i bruksanv. Det skal ikke settes på samme plass to ganger på rad.

Det er bivirkninger her...eller kan være da...som i alt ting man tilfører/putter i seg.

Jeg har selv brukt plasteret i vel fire måneder og er veldig fornøyd.

Plasteret kan få en slik "skittenrand" rundt seg pga limet. Om det plasseres riktig så sitter det godt.

Menstruasjonen har blitt redusert i blødning men varer som vanlig eller litt lengre.

Har merket en lett kvalme i begynnelsen, ikke vært dårlig men litt uggen liksom. Mulig kan hodepinen jeg plages litt av for tiden spores tilbake til plasteret da dette står som en bivirkning.

Ikke vektøkning, ikke ruggelser i sexlyst osv.

Det er enkelt å begynne med og enkelt å slutte med, og det henger ikke igjen i kroppen. Så sum summarum så er dette et prev.middel jeg godt kan anbefale å prøve.

Tilbake til spørsmålet ditt om sikkerhet så skal det ha en sikkerhet på samme nivå som piller og annet "godt" prev.middel.

:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158450-prevensjon/#findComment-1023046
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...