Gå til innhold

Å fortelle han at du ikke kan få barn

Anbefalte innlegg

Gjest redd og fortvila

Jeg er ei jente på 30 år, og har nylig truffet en kjekk mann på 38 og er veldig forelsket. Han har ikke barn selv.

Nå vet jeg at jeg dessverre ikke kan bære frem barn.Har ikke fortalt enda, men tiden er inne. Jeg gruer meg voldsomt.

Har noen av dere opplevd det samme: å vite at du ikke kan få barn/vanskelig for å få barn på naturlig måte som singel og så innlede et forhold til en mann der du må fortelle..?

Håper på noen positive historier som kan muntre meg opp...

Fortsetter under...

Gjest Ikke i dag tror jeg

Jeg var single, erklært infertil og 29 år. Jeg møtte en mann som var noen år eldre enn meg, jeg sa dette til han ganske tidlig i forholdet.

Jeg sa også at dette gjorde meg veldig vondt og at jeg ønsket meg barn med tiden, og alternativet ville være adopsjon. Adopsjon krever jo både stabilt forhold over tid og ekteskap. Jeg hoppet rett og slett uti det, og sa det som det var før vi hadde rukket å være for lenge sammen...så kunne han dumpe meg om han ville...Det gjorde han så absolutt ikke.

Underenes tid var ikke forbi, for noen uker senere var jeg gravid. Det skulle være umulig, men resultatet løper rundt oss her og er i full vigør.

En solskinnshistorie med andre ord.

Gjest Have been there!

Jeg visste at jeg ikke kunne få barn da jeg traff mannen i mitt liv.

Før forholdet ble alt for alvorlig sa jeg det til ham - først og fremst for at han skulle vite om det - og dernest for at han også skulle få vite at jeg ønsket meg barn via adopsjon.

Han ville ha meg!! Vi er nå godt gift og har et barn vi har adoptert.

Mitt råd er; snakk ut om dette før det går for langt. Det blir ikke lettere med tiden!

LYKKE TIL!

fra

• 2 måneder senere...
Gjest Happy ending

Min mann og jeg hadde vært gift et par år da vi begynte å ønske oss barn.

Først fikk vi vite at han ikke kunne bli far pga dårlig sædkvalitet. Jeg syntest det var synd, men var aldri inne på tanken om å gå fra han! Men vi begynte å vurdere sæddonor.

Et halvt år etterpå fikk jeg også beskjed om at jeg ikke kunne bli mor pga endometriose og tette eggledere.

Dermed slo galgenhumoren til, vi fannt ut at vi passet godt sammen siden ingen av oss kunne få barn - vi ødela ikke for noen andre.

Men nå har jeg utrolig nok to (egenproduserte) barn :-) Og jada, det er mannen min som er faren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...