lovl Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 hei jeg er en jente på 26 år, med fast forhold, har hatt fast forhold de siste 5 årene, med opphold på 2 mnd... Jeg har aldri hatt regelmessig menssyklus, fikk mens da jeg var 13 år, hadde da en syklus på ca 35-45 dager, begynte på p-piller da jeg var 19, pga jeg ville ha regelmessig mens og som prevensjon.... Har gått på to forskjellig p-piller trinordiol og jasmin, i denne tiden fikk jeg mens på klokkeslettet.... sluttet på p-pillen i fjor sommer, pga stor vektøkning over tid og ønske om og bli gravid.... Månedene har gått og ingen regelmessig mens enda, jeg oppsøkte lege, ble så henvist til gynekolog, han fant ut at den ene eggstokken er litt større enn den andre, ellers var alt annet normalt i underlivet, jeg har litt for mye mannlige hormoner kunne han fortelle,og jeg måtte slanke meg, men det har jeg ikke klart, veier nå 76 kg og er 160 høy, og jeg har ikke eggløsning, han skrev ut en resept på perlutex, jeg begynte på de og fikk mens, blødde i 8 dager, jeg fikk en følelse om at disse tablettene ville bare hjelpe meg når jeg tok dem, og så var det slutt, så jeg bestemte meg for og ikke ta dem mer. jeg oppsøkte så en refleksolog som jeg hadde hørt kunne dette med mine plager... Hun kunne kjenne at det lå mye spenninger i kroppen og at det var noe som sperret på en måte... men har nå gått der ca 8 ganger og ikke merket noe til mens, har nå ventet i 64 dager på mens, men ikke kommet noe, har aldri gått så lenge....Så hva kan være galt?? Vil jeg noen gang få normal syklus? eller kortere sykluser? Vil jeg noen gang få eggløsning? kan jeg bli gravid noen gang? Skulle jeg ha fortsatt på perlutex ? er blitt veldig oppblåst i magen den seinerre tid, ser ut som jeg er gravid, men det kan jeg umulig være, har tatt test, men den var negativ... har time hos lege om 14 dager , men nå er jeg ganske nedbrutt på grunn av dette.... håper du kan hjelpe meg litt før jeg skal til legen, så jeg kan roe meg litt ned, vet at det ikke hjelper og stresse med det, men ikke så lett med så mange ubesvarte spørsmål.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158505-uregelmessig-mens-over-lengre-tid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Du har sannsynligvis manglende eggløsning, ev. tilstanden PCOS (se i helseleksikon) utfra din overvekt og det at du har for mye mannlig hormon. Det beste ville være å redusere din vekt til under 64 kg. Perlutex kan gi deg regelmessig blødning, men det setter ikke eggløsning i gang, da må man bruke tabletter som Pergotime. Ofe vil man starte med Perlutex for å få slimhinnen bort for at en ny og friskere kan vokse ut, og så stimulere med Pergotime. Du må stå på, for uten behandling er det nok lite sannsynlighet for at du kan bli gravid. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158505-uregelmessig-mens-over-lengre-tid/#findComment-1023791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovl Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Du har sannsynligvis manglende eggløsning, ev. tilstanden PCOS (se i helseleksikon) utfra din overvekt og det at du har for mye mannlig hormon. Det beste ville være å redusere din vekt til under 64 kg. Perlutex kan gi deg regelmessig blødning, men det setter ikke eggløsning i gang, da må man bruke tabletter som Pergotime. Ofe vil man starte med Perlutex for å få slimhinnen bort for at en ny og friskere kan vokse ut, og så stimulere med Pergotime. Du må stå på, for uten behandling er det nok lite sannsynlighet for at du kan bli gravid. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen takk for svar, fikk forresten mens igår like etter jeg skrev innlegget.....og blør som bare det, herlig følelse.... Så det vil si at jeg bør spørre min lege om de tablettene som setter igang eggløsningen? eller? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158505-uregelmessig-mens-over-lengre-tid/#findComment-1024387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.