Gå til innhold

Om damer med langt hår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fulgt med fra sidelinjen til hårtråden nedenfor.

Det er ikke første gang jeg leser en tråd der menn beklager seg over at damer klipper av seg det lange håret etter at de f.eks. har blitt gift.

Men samtidig så bombarderes vi (damer) med det at man ikke skal ha langt hår når man ikke er pur ung lenger.

Så da spør jeg DOL'erne: Hva er askeptabel lengde og/eller frisyre på en dame som er ikke pur ung men heller ikk gammel?

Legg gjerne ved bilder! :-)

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• IngenLurerDenneGutten

7

• ShitDiddelyDo

4

• amber sun

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

umulig å svare generelt på det. Kommer jo helt an på (resten av) dama :)

Skrevet

Det kommer veldig an på, og det er umulig å gi helt klare svar.

Unge jenter kan ha langt hår som henger rett ned og ikke nødvendigvis er fønet slik at det ser tykt og flott ut, og allikevel se fine ut. De kan også ha det stramt bakover i en hestehale.

Det krever mer av både stell, frisyre og av anisktsform osv når voksne damer har langt hår, det ser fort slitent ut.

Og alt som ser ut som en voksen dame som febrilsk prøver å se ung ut, er selvsagt patetisk.

Men mange kan ha langt hår hele livet, og være vakre med det.

Man må prøve å få en naturlig men allikevel elegant toutch, førtiåringer (og eldre) kommer ikke unna med lettvinte løsninger som 20-åringene, de ser fort litt slitne og ustelte ut.

Skrevet

Det kommer veldig an på, og det er umulig å gi helt klare svar.

Unge jenter kan ha langt hår som henger rett ned og ikke nødvendigvis er fønet slik at det ser tykt og flott ut, og allikevel se fine ut. De kan også ha det stramt bakover i en hestehale.

Det krever mer av både stell, frisyre og av anisktsform osv når voksne damer har langt hår, det ser fort slitent ut.

Og alt som ser ut som en voksen dame som febrilsk prøver å se ung ut, er selvsagt patetisk.

Men mange kan ha langt hår hele livet, og være vakre med det.

Man må prøve å få en naturlig men allikevel elegant toutch, førtiåringer (og eldre) kommer ikke unna med lettvinte løsninger som 20-åringene, de ser fort litt slitne og ustelte ut.

http://www.nfi.no/english/_nyheter/vis.html?id=179

Et eksempel på en som er meget fint med langt hår, selv i en alder av 60+.

Skrevet

Sånn generelt vil jeg si at hår "nedover" ryggen er mindre pent ved passert 40. Da holder det at det er ca.til skuldrene.. Men dette er slevfølgelig individuelt. Med dette var skissert sånn ca. som jeg ser det..

Nå man er 60 år er det unntaksvis noen som kler det.

Skrevet

umulig å svare generelt på det. Kommer jo helt an på (resten av) dama :)

Et godt eksepel må jo være ho i hotell Cesar. Ho ser forferdelig ut med det lange håret sitt hengende ned,men i serien er ho jo så flott der ho sitter i rullestolen sin med håret satt opp.

Skrevet

Et godt eksepel må jo være ho i hotell Cesar. Ho ser forferdelig ut med det lange håret sitt hengende ned,men i serien er ho jo så flott der ho sitter i rullestolen sin med håret satt opp.

Godt eksempel!

Nå følger ikke jeg med på H.Cæs, men har ikke unngått å legge merke til at hun ser ut som en stilig gammel dame i serien, mens på "private" bilder av henne ser hun ut som ei skikkelig sjuske!! *fnis*

Skrevet

Sånn generelt er hår andre steder enn på hue helvete på jord. Hår på hue er greit nok. Til tider også litt stas.

Nå har jeg ikke lest diskusjonen under, men jeg er enig med deg i at menn ofte krever for mye av sine kvinner. Ganske ufattelig. Akkurat som om hølet blir noe mer verdt om hun beholder håret?

Det blir for dumt, og det får meg til å undres.

Skrevet

Godt eksempel!

Nå følger ikke jeg med på H.Cæs, men har ikke unngått å legge merke til at hun ser ut som en stilig gammel dame i serien, mens på "private" bilder av henne ser hun ut som ei skikkelig sjuske!! *fnis*

Men en sjarmerende sjuske, synes jeg ;-)

Skrevet

Sånn generelt er hår andre steder enn på hue helvete på jord. Hår på hue er greit nok. Til tider også litt stas.

Nå har jeg ikke lest diskusjonen under, men jeg er enig med deg i at menn ofte krever for mye av sine kvinner. Ganske ufattelig. Akkurat som om hølet blir noe mer verdt om hun beholder håret?

Det blir for dumt, og det får meg til å undres.

..men hølet blir tydeligvis mer verdt dersom hun fjerner håret som er UTENFOR, ikke sant? ;-)

Skrevet

Men en sjarmerende sjuske, synes jeg ;-)

Mnja, jo, kan nok være _litt_ sjarmerende, men mest synes jeg hun virker lettere forvirret og fjern.

Skrevet

..men hølet blir tydeligvis mer verdt dersom hun fjerner håret som er UTENFOR, ikke sant? ;-)

Tja. Det kan vel diskuteres.

Men hun blir i det minste morsommere å leke med! :)

Skrevet

Tja. Det kan vel diskuteres.

Men hun blir i det minste morsommere å leke med! :)

Jeg har i mellomtiden vært inne og lest om de glattbarberte svømmerne og syklistene som mener at dette får opp farten.

En nærliggende og interessant teori er da om disse mennene som sverger til glattbarbert underliv derved kommer raskere?

Isåfall neppe noen fordel! ;-)

Skrevet

Jeg har i mellomtiden vært inne og lest om de glattbarberte svømmerne og syklistene som mener at dette får opp farten.

En nærliggende og interessant teori er da om disse mennene som sverger til glattbarbert underliv derved kommer raskere?

Isåfall neppe noen fordel! ;-)

Jeg tror ikke vi kommer raskere. Selv blir jeg stort sett alltid ferdig før dama har rukket å få av seg stringen, se på meg og si "oh baby", og det gjelder både som shavet og når jeg har glemt å shave meg - noe jeg i realiteten aldri glemmer.

Skrevet

Jeg tror ikke vi kommer raskere. Selv blir jeg stort sett alltid ferdig før dama har rukket å få av seg stringen, se på meg og si "oh baby", og det gjelder både som shavet og når jeg har glemt å shave meg - noe jeg i realiteten aldri glemmer.

Men det er vel ikke så farlig ettersom hun allerede har fått sitt ved bare å se på deg, ikke sant?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...