Gjest wondeeeeeer Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hei Jeg fikk en vond magefølelse når det gjaldt min kjæreste i sommer. Jeg spurte hva som plaget henne osv. men hun ville ikke svare. Jeg ble forferdelig mistenksom. Det endte med at jeg gjorde noe som jeg har utrolig dårlig samvittighet for og som strengt tatt er ulovlig. Jeg sjekket mailen hennes en dag hun var borte. Der fant jeg ut at hun hadde hatt et forhold til en annen mann, mens hun var sammen med meg. Jeg vet ikke om de hadde sex, men jeg vet hun var forelska og han var det samme. Jeg turte ikke å si hvordan jeg fant det ut, men jeg sa bare at jeg hadde hørt det fra noen andre. Hun beklaget og sa det er helt over med han nå. Så vi skal prøve igjen. Problemet er at nå sjekker jeg mailen hennes så fort jeg har mulighet. Det samme med mobiltelefonen. Var det forferdelig gjort av meg første gangen? Er det feil å gjøre det nå også? Kan jeg noen gang innrømme hvordan jeg fant det ut? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158548-sjekke-mail-og-mobil/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ja,det syns jeg Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Ja,jeg syns det var forferdelig gjort å lese mailen hennes bak ryggen hennes. Men om du burde si det til henne nå i ettertid, det vet jeg ikke,men du kunne kanskje slutte å lese den i alle fall. Har selv gjort det samme. Leste mailen hans, fant ut at han "flørta" med ei. Det var i grunn ganske så uskyldig. (men hun bodde i et annet land,så de traff hverandre aldri). Men jeg sa det til ham, og han ble ganske sur,men hvorfor holde det mot meg, når han hadde gjort noe galt han også... Men nå har han ingenting å skjule, så jeg leser mailen(e) hans av og til, og det vet han og har ingenting imot det. Vi har ingen hemmeligheter, og mailen og mobilen er ikke noe personlig for oss uansett... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158548-sjekke-mail-og-mobil/#findComment-1023337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest swell Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hvorvidt det var "feil" eller strengt tatt "ulovlig" eller whatever hadde jeg ikke ofret en tanke i denne sammenheng. Jeg gjør det som må gjøres for å få visshet om ting. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158548-sjekke-mail-og-mobil/#findComment-1023343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Du sjekker mail og mobil fordi du ikke stoler på henne. Det er ikke spesielt merkelig at du ikke stoler på henne. Jeg ville heller ikke stolt på en som går bak min rygg og puler andre. For det er klart de har pult. Spørsmålet er egentlig ikke om det du gjør er rett eller galt. Spørsmålet er hvordan du klarer å være sammen med en person du ikke stoler på? Akkurat det der er noe jeg aldri har forstått. Tillit er alfa og omega i et forhold. Det burde være allmenn viten. I dette tilfellet finner jeg det også nærliggende å tro at jenta ser på deg som nest best. Hvis ikke hadde hun ikke forelsket seg i en annen og hatt heftig sex med han. For det er klart hun har hatt det. Det er altså to relevante spørsmål her: 1: Hvordan kan du være sammen med en jente du ikke stoler på? (Dette er jeg oppriktig nysgjerrig på, for du er ikke den første som sliter med sjalusi og mistillit). 2. Hvorfor vil du være sammen med en jente som åpenbart ser på deg som nest best? Meget mulig en mellomplattform fram til hun finner drømmemannen sin? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158548-sjekke-mail-og-mobil/#findComment-1023359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Craven Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Ja,jeg syns det var forferdelig gjort å lese mailen hennes bak ryggen hennes. Men om du burde si det til henne nå i ettertid, det vet jeg ikke,men du kunne kanskje slutte å lese den i alle fall. Har selv gjort det samme. Leste mailen hans, fant ut at han "flørta" med ei. Det var i grunn ganske så uskyldig. (men hun bodde i et annet land,så de traff hverandre aldri). Men jeg sa det til ham, og han ble ganske sur,men hvorfor holde det mot meg, når han hadde gjort noe galt han også... Men nå har han ingenting å skjule, så jeg leser mailen(e) hans av og til, og det vet han og har ingenting imot det. Vi har ingen hemmeligheter, og mailen og mobilen er ikke noe personlig for oss uansett... Fatter ikke at du har dårlig samvittighet for å sjekke mail/SMS. Det var jo på den måten dette kom for en dag. Det er jo fanden ikke du som skal ha dårlig samvittighet, men hun. Jeg sjekket aldri slikt før, inntil jeg en dag helt uforvarende kom over en SMS-utboks på internett min samboer ikke visste om - og som brått lå foran meg fordi jeg hadde brukt henne passord for å sende SMS. Da fikk jeg rede på hennes vanvittige og tragiske utroskap. Siden sjekker jeg det som faller meg inn. Det synes hun er helt greit, ettersom det ikke ble brudd. Det er det som betyr noe for henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158548-sjekke-mail-og-mobil/#findComment-1023457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wondeeeeeer Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Fatter ikke at du har dårlig samvittighet for å sjekke mail/SMS. Det var jo på den måten dette kom for en dag. Det er jo fanden ikke du som skal ha dårlig samvittighet, men hun. Jeg sjekket aldri slikt før, inntil jeg en dag helt uforvarende kom over en SMS-utboks på internett min samboer ikke visste om - og som brått lå foran meg fordi jeg hadde brukt henne passord for å sende SMS. Da fikk jeg rede på hennes vanvittige og tragiske utroskap. Siden sjekker jeg det som faller meg inn. Det synes hun er helt greit, ettersom det ikke ble brudd. Det er det som betyr noe for henne. Kjæresten min og jeg har snakket ut om det som skjedde. Hun har lagt kortene på bordet, og de hadde aldri sex. Hun trodde hun var forelska i en annen, men hun fant ut at det var meg hun ville ha likevel. Vi har derfor bestemt oss for å fortsette forholdet. Men det er tungt å gå med en løgn. Jeg merker hun er mistenksom på hvordan jeg fant det ut. Jeg ville blitt 100 kg lettere hvis jeg fortalte henne at jeg sjekket mailen hennes. Men kan jeg gjøre det, eller vil hun kaste meg på dør da? Jeg har en følelse av at jenter ikke aksepterer slike ting. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158548-sjekke-mail-og-mobil/#findComment-1023830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wondeeeeer Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Kjæresten min og jeg har snakket ut om det som skjedde. Hun har lagt kortene på bordet, og de hadde aldri sex. Hun trodde hun var forelska i en annen, men hun fant ut at det var meg hun ville ha likevel. Vi har derfor bestemt oss for å fortsette forholdet. Men det er tungt å gå med en løgn. Jeg merker hun er mistenksom på hvordan jeg fant det ut. Jeg ville blitt 100 kg lettere hvis jeg fortalte henne at jeg sjekket mailen hennes. Men kan jeg gjøre det, eller vil hun kaste meg på dør da? Jeg har en følelse av at jenter ikke aksepterer slike ting. Hvis jeg forteller at jeg sjekket mailen hennes se jeg for meg to alternativer. 1) Hun ser på det som et tillitsbrudd og vil ikke være sammen med meg lenger 2) Hun blir sur, men aksepterer det. Også forstår hun at jeg kanskje vil gjøre det samme igjen og at jeg ikke takler å gå rundt å være bekymret for hva hun gjør. Med andre ord skjønner hun at hun ikke kan være utro eller nesten utro for sjansen er stor for at jeg vil merke det. Da klarer vi kanskje å slappe av bedre begge to ved at vi har fullt innsyn i våre "private" ting... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158548-sjekke-mail-og-mobil/#findComment-1023834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mikronesia Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Kjæresten min og jeg har snakket ut om det som skjedde. Hun har lagt kortene på bordet, og de hadde aldri sex. Hun trodde hun var forelska i en annen, men hun fant ut at det var meg hun ville ha likevel. Vi har derfor bestemt oss for å fortsette forholdet. Men det er tungt å gå med en løgn. Jeg merker hun er mistenksom på hvordan jeg fant det ut. Jeg ville blitt 100 kg lettere hvis jeg fortalte henne at jeg sjekket mailen hennes. Men kan jeg gjøre det, eller vil hun kaste meg på dør da? Jeg har en følelse av at jenter ikke aksepterer slike ting. Ikke fortell det. Tror ikke jeg ville satt pris på om noen hadde gått gjennom mine personlige ting.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158548-sjekke-mail-og-mobil/#findComment-1023843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PingPongPang Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Du sjekker mail og mobil fordi du ikke stoler på henne. Det er ikke spesielt merkelig at du ikke stoler på henne. Jeg ville heller ikke stolt på en som går bak min rygg og puler andre. For det er klart de har pult. Spørsmålet er egentlig ikke om det du gjør er rett eller galt. Spørsmålet er hvordan du klarer å være sammen med en person du ikke stoler på? Akkurat det der er noe jeg aldri har forstått. Tillit er alfa og omega i et forhold. Det burde være allmenn viten. I dette tilfellet finner jeg det også nærliggende å tro at jenta ser på deg som nest best. Hvis ikke hadde hun ikke forelsket seg i en annen og hatt heftig sex med han. For det er klart hun har hatt det. Det er altså to relevante spørsmål her: 1: Hvordan kan du være sammen med en jente du ikke stoler på? (Dette er jeg oppriktig nysgjerrig på, for du er ikke den første som sliter med sjalusi og mistillit). 2. Hvorfor vil du være sammen med en jente som åpenbart ser på deg som nest best? Meget mulig en mellomplattform fram til hun finner drømmemannen sin? Det ShitDiddelyDo skriver kan være realiteten bak det som dama di gjorde - tenk på det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158548-sjekke-mail-og-mobil/#findComment-1023876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Kanskje grunnen til at folk som har ramsvart samvittighet for å ha sjekket om partneren er utro OG fått bekreftelse på at han/hun er det, rett og slett er at i motsetning til partnerene er de av den bunnhederlige sorten. Hvis partneren sviker og bedrar, vil jeg si at synden som ligger i sjekkingen er marginal. Bedrageren har jo åpenbart tenkt å fortsette med bedraget i og med at han/hun ikke forteller noe. Ikke synd på den som sviker akkurat hvis lommer og mobil får seg en gløtt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158548-sjekke-mail-og-mobil/#findComment-1023893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
@bbbb Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Hvis jeg forteller at jeg sjekket mailen hennes se jeg for meg to alternativer. 1) Hun ser på det som et tillitsbrudd og vil ikke være sammen med meg lenger 2) Hun blir sur, men aksepterer det. Også forstår hun at jeg kanskje vil gjøre det samme igjen og at jeg ikke takler å gå rundt å være bekymret for hva hun gjør. Med andre ord skjønner hun at hun ikke kan være utro eller nesten utro for sjansen er stor for at jeg vil merke det. Da klarer vi kanskje å slappe av bedre begge to ved at vi har fullt innsyn i våre "private" ting... Holder en knapp på det siste alternativet..? Jeg hadde nok blitt litt sur, men samtidig hatt så dårlig samvittighet, at "det hadde nok gått bra", for å si det sånn... Men synes ikke det er greit å lese andres post... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158548-sjekke-mail-og-mobil/#findComment-1023926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Kanskje grunnen til at folk som har ramsvart samvittighet for å ha sjekket om partneren er utro OG fått bekreftelse på at han/hun er det, rett og slett er at i motsetning til partnerene er de av den bunnhederlige sorten. Hvis partneren sviker og bedrar, vil jeg si at synden som ligger i sjekkingen er marginal. Bedrageren har jo åpenbart tenkt å fortsette med bedraget i og med at han/hun ikke forteller noe. Ikke synd på den som sviker akkurat hvis lommer og mobil får seg en gløtt... vel talt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158548-sjekke-mail-og-mobil/#findComment-1024184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Kanskje grunnen til at folk som har ramsvart samvittighet for å ha sjekket om partneren er utro OG fått bekreftelse på at han/hun er det, rett og slett er at i motsetning til partnerene er de av den bunnhederlige sorten. Hvis partneren sviker og bedrar, vil jeg si at synden som ligger i sjekkingen er marginal. Bedrageren har jo åpenbart tenkt å fortsette med bedraget i og med at han/hun ikke forteller noe. Ikke synd på den som sviker akkurat hvis lommer og mobil får seg en gløtt... "Bedrageren har jo åpenbart tenkt å fortsette med bedraget i og med at han/hun ikke forteller noe" DEN er vel litt drøy. Det er da fullt mulig at man angrer og ikke kommer til å gjøre det igjen, selv om man ikke forteller det. Tror ikke det har noen som helst automatisk sammenheng. Ellers er jeg enig :-) "........................" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158548-sjekke-mail-og-mobil/#findComment-1024503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Skjønner deg godt og hadde gjort nøyaktig det samme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158548-sjekke-mail-og-mobil/#findComment-1025725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 "Bedrageren har jo åpenbart tenkt å fortsette med bedraget i og med at han/hun ikke forteller noe" DEN er vel litt drøy. Det er da fullt mulig at man angrer og ikke kommer til å gjøre det igjen, selv om man ikke forteller det. Tror ikke det har noen som helst automatisk sammenheng. Ellers er jeg enig :-) "........................" Den slutningen skønte jeg ikke... Hvis den bedratte avdekker telefoner, sms, e-post, brev etc. til og fra partnerens elsker/elskerinne, hvor stor er sjansen for at den bedratte kom bedrageren et minutt eller to i forkjøpet? Så marginal sannsynlighetskvotient tror jeg ikke noe matematisk system fanger opp 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158548-sjekke-mail-og-mobil/#findComment-1026660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Den slutningen skønte jeg ikke... Hvis den bedratte avdekker telefoner, sms, e-post, brev etc. til og fra partnerens elsker/elskerinne, hvor stor er sjansen for at den bedratte kom bedrageren et minutt eller to i forkjøpet? Så marginal sannsynlighetskvotient tror jeg ikke noe matematisk system fanger opp "Hvis den bedratte avdekker telefoner, sms, e-post, brev etc. til og fra partnerens elsker/elskerinne, hvor stor er sjansen for at den bedratte kom bedrageren et minutt eller to i forkjøpet?" Heh? Nå forstår jeg ikke helt hva du forsøker å argumentere for her - jeg finner ingen kobling til det som har blitt sagt. I forkjøpet til hva? I forkjøpet til å fortsette å være utro? Påstanden her var jo ikke at partneren ikke ville komme til å fortelle det selv, men at partneren "åpenbart hadde planlagt å fortsette å være utro". Du mener altså at hvis noen er utro, og ikke forteller det, så er det helt sikkert at de kommer til å fortsette å være utro - fordi de ikke forteller det? Sorry, den logikken er ikke-eksisterende. Det er fullt mulig å angre på utroskap, og å ikke gjenta det, selv om man ikke forteller det til partneren. De fleste tilfeller av utroskap blir neppe innrømmet på eget initiativ. "............................" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158548-sjekke-mail-og-mobil/#findComment-1026817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 "Hvis den bedratte avdekker telefoner, sms, e-post, brev etc. til og fra partnerens elsker/elskerinne, hvor stor er sjansen for at den bedratte kom bedrageren et minutt eller to i forkjøpet?" Heh? Nå forstår jeg ikke helt hva du forsøker å argumentere for her - jeg finner ingen kobling til det som har blitt sagt. I forkjøpet til hva? I forkjøpet til å fortsette å være utro? Påstanden her var jo ikke at partneren ikke ville komme til å fortelle det selv, men at partneren "åpenbart hadde planlagt å fortsette å være utro". Du mener altså at hvis noen er utro, og ikke forteller det, så er det helt sikkert at de kommer til å fortsette å være utro - fordi de ikke forteller det? Sorry, den logikken er ikke-eksisterende. Det er fullt mulig å angre på utroskap, og å ikke gjenta det, selv om man ikke forteller det til partneren. De fleste tilfeller av utroskap blir neppe innrømmet på eget initiativ. "............................" Selvfølgelig er det fullt mulig å la utroskap opphøre og endog angre på utroskap (som om s.k. 'anger' er interessant, men det er en annen sak). Mitt poeng igjen - i forhold til det jeg forsto du sa: I og med alle som skriver inn her og forteller om at de har fått bekreftet sine mistanker, hvor sannsynlig er det at bedragerne var på vei til å avslutte bedraget og fortelle den bedratte om utroskap og løgner, og at avsløringen kom bare minutter før de selv fortalte det? Med alminnelig common sense: Ikke så veldig sannsynlig. Uten at jeg har tall og statistikker å støtte meg på, vil jeg tro at de aller fleste utroskapsforhold avsløres av den bedratte, ikke bedrageren. *** Jeg tror for øvrig ikke vi skal blande logikken som disiplin inn i diskusjoner som dette, den har jeg til gode å se noen her som behersker (heller ikke jeg). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158548-sjekke-mail-og-mobil/#findComment-1026916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Selvfølgelig er det fullt mulig å la utroskap opphøre og endog angre på utroskap (som om s.k. 'anger' er interessant, men det er en annen sak). Mitt poeng igjen - i forhold til det jeg forsto du sa: I og med alle som skriver inn her og forteller om at de har fått bekreftet sine mistanker, hvor sannsynlig er det at bedragerne var på vei til å avslutte bedraget og fortelle den bedratte om utroskap og løgner, og at avsløringen kom bare minutter før de selv fortalte det? Med alminnelig common sense: Ikke så veldig sannsynlig. Uten at jeg har tall og statistikker å støtte meg på, vil jeg tro at de aller fleste utroskapsforhold avsløres av den bedratte, ikke bedrageren. *** Jeg tror for øvrig ikke vi skal blande logikken som disiplin inn i diskusjoner som dette, den har jeg til gode å se noen her som behersker (heller ikke jeg). "hvor sannsynlig er det at bedragerne var på vei til å avslutte bedraget og fortelle den bedratte om utroskap og løgner, og at avsløringen kom bare minutter før de selv fortalte det?" Nå blander du. Jeg sa jo nettopp at man godt kan avslutte et utroskap selv om man ikke forteller noe om det til partneren. Det å komme noen i forkjøpet med å fortelle det er jo dermed ikke et alternativ. Hvorvidt den utro forteller det til partneren har ingenting med saken å gjøre. "............................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158548-sjekke-mail-og-mobil/#findComment-1027128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 "hvor sannsynlig er det at bedragerne var på vei til å avslutte bedraget og fortelle den bedratte om utroskap og løgner, og at avsløringen kom bare minutter før de selv fortalte det?" Nå blander du. Jeg sa jo nettopp at man godt kan avslutte et utroskap selv om man ikke forteller noe om det til partneren. Det å komme noen i forkjøpet med å fortelle det er jo dermed ikke et alternativ. Hvorvidt den utro forteller det til partneren har ingenting med saken å gjøre. "............................." Hvis utroskapen sto der, datert i forgårs, i går, i dag eller noe sånt, burde man kanskje i barmhjertighetens navn utstyre bedrageren med verdens største påhengsmotor idet avsløringen framkalte følgende bemerkning: 'Jeg holder på å avslutte, jeg _har_ avsluttet.' Jaja, samma det. Ingenting å kverulere over. En utro fyr hadde gått på hue og ræva ut her, for å si det sånn. Og 'anger' og 'unnskyldninger' hadde påkalt den store gapskratten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158548-sjekke-mail-og-mobil/#findComment-1027140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hedi Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Kjæresten min og jeg har snakket ut om det som skjedde. Hun har lagt kortene på bordet, og de hadde aldri sex. Hun trodde hun var forelska i en annen, men hun fant ut at det var meg hun ville ha likevel. Vi har derfor bestemt oss for å fortsette forholdet. Men det er tungt å gå med en løgn. Jeg merker hun er mistenksom på hvordan jeg fant det ut. Jeg ville blitt 100 kg lettere hvis jeg fortalte henne at jeg sjekket mailen hennes. Men kan jeg gjøre det, eller vil hun kaste meg på dør da? Jeg har en følelse av at jenter ikke aksepterer slike ting. Håper du ikke har fortalt henne det. Hadde mannen min innrømmet noe slikt, hadde han vært på hue og ræva ut herfra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158548-sjekke-mail-og-mobil/#findComment-1032017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.