Gå til innhold

Hjelp! Mannen min har bestemt seg for å kjøpe ny bil.

Anbefalte innlegg

Gjest trenger svar i kveld!
Skrevet

Bytte inn den vi har, vår første bil som vi fikk for et år siden. Jeg føler jeg blir "overkjørt", og at jeg ikke har noe å jeg skulle ha sagt. Jeg sier at selv om vi leverer bilen i innbytte og lånet ikke er så stort så er det en utgift jeg mener vi ikke har råd til! Men han skal ha ny (brukt) bil NÅ. Nevnte det for meg for noen få dager siden, og vil ordne kjøpet i morgen. Hjelp! Vi får ikke snakket sammen, han drar så tidlig på jobb. Jeg er så stresset. Mener vi skal være to om så store kjøp. Hva med meg? (Har ikke lappen, forresten.) Hva skal jeg si??

Skrevet

Hvis dere har felles økonomi så skal du selvsakt ha et ord med i laget.

Dette hadde jeg aldri funnet meg i.

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Kan han ta opp felles lån uten ditt samtykke?

Jeg synes det er helt uakseptabelt å overkjøre deg slik når det vil angå begge to,

Ville han akseptert at du satte igang og leide inn håndverkere til å pusse opp stua uten å konferer med ham?

Når du er mot det kan han ikke sette igang og kjøpe bil på 1 dags varsel.

Gjest med samme mynt
Skrevet

Jeg foreslår at du, neste gang dere spiser middag sammen, sier til ham blid og rolig at du har nå kontaktet en eiendomsmegler for å selge huset deres. Når han reagerer, svarer du bare like rolig at du har bestemt deg for at du har lyst på et nytt hus. Og når han selger bilen uten ditt samtykke, så kan du vel selge huset uten hans samtykke.

Kanskje han fatter poenget da?

Skrevet

Kan han ta opp felles lån uten ditt samtykke?

Jeg synes det er helt uakseptabelt å overkjøre deg slik når det vil angå begge to,

Ville han akseptert at du satte igang og leide inn håndverkere til å pusse opp stua uten å konferer med ham?

Når du er mot det kan han ikke sette igang og kjøpe bil på 1 dags varsel.

Takk for svar. Vi har nesten ikke fått snakket sammen, og han sto opp før meg i morges. Jeg skrev en lapp før jeg la meg, der jeg skrev at han ikke skulle kjøpe bilen. Bare det skulle være unødvendig.. (skrive lapp.) Han kan ikke bare gjøre slike ting. Vi har ikke råd heller. Nervøs i dag; tenk om han "trosser" meg og kommer hjem med den andre bilen? Tviler på det.. Men ellers har vi en krise her. Huff, det er så vanskelig.

Skrevet

Jeg foreslår at du, neste gang dere spiser middag sammen, sier til ham blid og rolig at du har nå kontaktet en eiendomsmegler for å selge huset deres. Når han reagerer, svarer du bare like rolig at du har bestemt deg for at du har lyst på et nytt hus. Og når han selger bilen uten ditt samtykke, så kan du vel selge huset uten hans samtykke.

Kanskje han fatter poenget da?

Takk for tips, men vi eier ikke huset.. Tror aldri han hadde godtatt om jeg hadde funnet ut at jeg ville gjøre noe slikt.

Skrevet

Helt utrolig at du ikke kan snakke med mannen din og ikke være med å bestemme sånt. Har dere et like dårlig forhold på andre områder?

Skrevet

Helt utrolig at du ikke kan snakke med mannen din og ikke være med å bestemme sånt. Har dere et like dårlig forhold på andre områder?

Jo vi kan snakke sammen, men pga arbeidstiden har vi ikke så mye tid sammen. Og siden han vil at alt skal skje så fort så får vi ikke snakket så mye..

Skrevet

Takk for svar. Vi har nesten ikke fått snakket sammen, og han sto opp før meg i morges. Jeg skrev en lapp før jeg la meg, der jeg skrev at han ikke skulle kjøpe bilen. Bare det skulle være unødvendig.. (skrive lapp.) Han kan ikke bare gjøre slike ting. Vi har ikke råd heller. Nervøs i dag; tenk om han "trosser" meg og kommer hjem med den andre bilen? Tviler på det.. Men ellers har vi en krise her. Huff, det er så vanskelig.

Skrive lapp før du la deg? Han sto opp og dro før deg?

For en sånn stor sak, hadde jeg holdt meg våken til han kom, evt vekt ham når jeg kom, evt stått opp like tidlig og tatt opp saken da.

Litt søvn kan man ofre for en slik viktig sak, om ikke dagen rekker til. Så får du heller sove ut i helga.

Det minner meg litt om da jeg var gift. Vi møttes i døra og hadde aldri tid til hverandre. Han kjøpte også ting plutselig uten mye diskusjon. Ikke bil riktignok, for jeg måtte være med på lån, men andre store ting så som forsterker til stereoen til 10.000,-. Det måtte jo ende med skilsmisse....

Min samboer står opp før meg, og går på jobb før jeg står opp. Men han går aldri ut av døra uten å komme inn på soverommet og kysse meg og si at jeg må ha en god dag. En deilig måte å våkne til en ny dag på c',)

Skrevet

Skrive lapp før du la deg? Han sto opp og dro før deg?

For en sånn stor sak, hadde jeg holdt meg våken til han kom, evt vekt ham når jeg kom, evt stått opp like tidlig og tatt opp saken da.

Litt søvn kan man ofre for en slik viktig sak, om ikke dagen rekker til. Så får du heller sove ut i helga.

Det minner meg litt om da jeg var gift. Vi møttes i døra og hadde aldri tid til hverandre. Han kjøpte også ting plutselig uten mye diskusjon. Ikke bil riktignok, for jeg måtte være med på lån, men andre store ting så som forsterker til stereoen til 10.000,-. Det måtte jo ende med skilsmisse....

Min samboer står opp før meg, og går på jobb før jeg står opp. Men han går aldri ut av døra uten å komme inn på soverommet og kysse meg og si at jeg må ha en god dag. En deilig måte å våkne til en ny dag på c',)

Takk for svar! Han la seg klokken 19 om kvelden, og sto opp kl. 02. Nattarbeid. Han kysser meg før han går.. Og i natt husker jeg at jeg sa: "ikke kjøp bilen!" Han svarte surt at den vi har faller fra hverandre (det er ikke sant, han bare VIL ha en annen bil).

Skrevet

Hvis dere har felles økonomi så skal du selvsakt ha et ord med i laget.

Dette hadde jeg aldri funnet meg i.

Han er mann, han vet mest om biler, mener han at bilen er i dårlig stand, tar han ansvar som en mann skal og kjøper ny bil. Sånn at han kan kjøre dama si til ikea,cafer, osv. på trygg måte.

Skrevet

La nå mannen bestemme dette selv da, for all del. Så lenge det ikke går ut over noe annet økonomisk så kan da vel ikke dette spille noen rolle. Mannen min og jeg kjøper de tingene vi selv vil, så fremt vi har råd til det...uten å måtte "spørre" den andre først.

Gjest trengte svar
Skrevet

La nå mannen bestemme dette selv da, for all del. Så lenge det ikke går ut over noe annet økonomisk så kan da vel ikke dette spille noen rolle. Mannen min og jeg kjøper de tingene vi selv vil, så fremt vi har råd til det...uten å måtte "spørre" den andre først.

Men det er bare det at vi har det stramt økonomisk!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...