Prozak Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 "Æ e spyklein" betyr ihvertfall "jeg er kvalm/må spy". Hvis jeg ikke tar helt feil :-) ".........................." 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 På N-norsk betyr det å være syk. (sjuk) 0 Siter
Lucretia Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 I Stavanger bruker vi ordet som ekkel, vemmelig o.l. 0 Siter
Lurveline Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 I trøndelag er det det samme som syk/dårlig. 0 Siter
serendipity Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Det er tysk og betyr liten ;-0 0 Siter
Åsemor Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Ordbok vettu http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=klein&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j 0 Siter
Gjest fra rogaland Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Ordbok vettu http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=klein&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j Men det kan også bety andre ting.. Man kan f.eks. si "Han e så kleine". Da er det snakk om en fyr man ikke liker.. Man synes han er dust. 0 Siter
Line Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 I Trøndelag betyr det dårlig. Føler man seg klein, føler man seg ikke i form. Tror det er mer utbredt i Nord-Trøndelag enn her, jeg bruker i alle fall ikke det ordet selv. 0 Siter
amber sun Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Klein på tysk betyr liten. Klein generelt på norsk betyr syk/dårlig. Eks "jeg føler meg klein". Klein på stavangersk (kanskje andre steder i rogaland også) betyr ekkel, usympatisk, lite likandes rett og slett. f eks "Likte du typen fra igår?" "Nei, han va kleine". Dvs, han var ikke noe pen, jeg likte ham ikke. 0 Siter
cecily Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Klein på tysk betyr liten. Klein generelt på norsk betyr syk/dårlig. Eks "jeg føler meg klein". Klein på stavangersk (kanskje andre steder i rogaland også) betyr ekkel, usympatisk, lite likandes rett og slett. f eks "Likte du typen fra igår?" "Nei, han va kleine". Dvs, han var ikke noe pen, jeg likte ham ikke. Flink pike! Som jeg skulle sagt det selv. c",) 0 Siter
Zarine Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Vel... på tysk betyr det "liten". Men i norsk betyr det vel at ein er sjuk, eller brukt om ein gjenstand, at den er dårleg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.