Gå til innhold

Svigermor

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært venner i flere år, har vi endelig blitt sammen, og det er nå på tide å møte foreldrene hans.

Jeg har hørt skrekkhistorier om moren, både fra han, hans søsken og venner siden den dagen vi møttes! Hun er visst ikke lett å leve med, etter hva jeg har blitt fortalt.

Jeg har ett veldig bra forhold til mine egne foreldre, og alle mine andre venners foreldre, men de er av en mer avslappet type enn hans mor. Jeg vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg i hennes selskap. Har jo blitt helt avskremt...

Noen råd, eller erfaringer? Gruer meg slik til høstferien nå..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158581-svigermor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Råd 1:

Ikke la deg farge av historiene. Forsøk å "nullstille" deg før du møter henne, og ikke forhåndsdøm henne. Kanskje hun er ille å leve sammen med - men du skal vel ikke bo hos henne. Kanskje hun er helt OK som svigermor?

2. Vær vennlig og høflig - og dersom hun ikke er det, let etter det du faktisk liker ved dama, heller enn å lete etter noe negativt (noe som er lett å gjøre, når man har hørt mye negativt om dama fra før).

3. Dersom det skulle vise seg at hun er lite hyggelig, så får du heller bare forsøke å smile tappert og lukke ørene :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158581-svigermor/#findComment-1023950
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...