Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 17 år. For 4 dager siden fikk jeg symptomer på noe jeg tror er soppinnfeksjon i skjeden.Hadde pencillin-kur for 1og1/2 uke siden. Sympt: Kløe og sårhet, hvit tykk utflod (nesten i flak). Men har også noe som føles som små "blemmer" på rad rundt skjedeinngangen.(De har ikke vært der før..) Dette er ettersom jeg har hørt ikke symptom på soppinfeksjon.

Kan det være noe annet likevel?

(Bakteriell vaginose?)(Kjønnsvorter?)(enellerannen lumsk infeksjon?)

Bør jeg gå til lege? Siden det er første gang jeg har evt. sopp..

Kjøpte Canesten-kur igår og har tatt en stikkpille. Men jeg fikk mensen idag, bør jeg avslutte kuren da og begynne igjen etterpå?

Innsiden av skjeden føles veldig skrukkete.. er dette en reaksjon på canestenen tror du, eller noe annet? Det var ikke sånn før..

(Har aldri hatt samleie, så det er sagt)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15868-sopp-div-rare-symptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig å få sopp etter at man har hatt en penicillinkur som fjerner de normale bakterier i skjeden.

Små utvekster ved skjeden kan være kjønnsvorter. Blemme som er vonde kan være herpes. Innsiden av skjeden er av naturen ruglet.

Søk lege for å få det avklart.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15868-sopp-div-rare-symptomer/#findComment-74565
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...