Gå til innhold

vonde tanker ang hans fortid grunnet barn fra tidligere forhold

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg er en jente på 24 år som har vært sammen med min samboer nå i nesten 2 år.Vi har det kjempe bra sammen. Han har en datter fra ett tidligereforhold. Jeg møtte henne denne sommeren og hun var veldig herlig og vi gikk bra overens. Så hittil har ikke problemene vært "fysisk", men mere "psykisk" hos meg. Jeg har problemer med tanken på at det er en ANNEN kvinne som har født hans første barn. At ikke barnet vårt blir det første for han. Jeg vet det kanskje høres veldig banalt ut, men det er vonde og slitsomme tanker for meg. Han hadde det IKKE bra i sitt tidligere forhold og har f.eks aldri sagt jeg "elsker deg" til noen utenom meg. Jeg stoler på han når han sier at han har det best med meg, men allikevel går ikke tankene bort. de er vonde..tanken på at en annen en meg føder (har født) hans barn.. og det er også en stadig påminnelse om hans tidligere seksuelle forhold noe som også er litt tungt. Får ofte "bilder" i hodet av de to sammen, siden deres barn er en stadig påminnelse om deres seksuelle historie. Vet jeg bare er 24 år gammel og derfor kanskje slike tanker siden jeg ikke har så stor erfaring bak meg med dette området, men skulle gjerne likt å få noen mere dype svar slik at disse tankene kan komme litt mere på avstand. Vil ikke at det skal ødelegge forholdet til mannen i mitt liv. !

- cassandraH

Fortsetter under...

Putt fingern i jorda og innse at dette får du ikke gjort en dritt med. Masse unødige bekymringer og irritasjoner som kun bidrar til å ødelegge.

Du hadde vel ikke forventet å finne en mann uten seksuell fortid? Knullinga er likedan om det blir barn eller ikke barn av det.

Du bør virkelig gå inn i deg selv og tenke godt igjennom ting, for en slik "sjalusi" kan nok ødelegge en god del for deg og dere etter hvert.

Han har barn fra før, og dette får du ikke gjort noe med.

Men jeg er helt sikker på at gleden over en graviditet og et nytt barn vil være like stor om dere skulle få noen.

Et barn måles ikke i hvilken rekkefølge den kommer, et hvert barn er unikt.

Kanskje gleder han seg litt mer over din evnt. graviditet...for da vet han litt bedre hva som skal skje og trenger ikke ha de helt først nervene for å si det sånn.

Og barna blir nok like verdifulle en som fem...

Det er nok din alder som hjelper til litt i usikkerheten her, men du...om forholdet ditt er så bra så må du få inn i hodet at det ikke kan være verdt å ødelegge pga. et tidligere barn, så lenge alt rundt dette barnet fungerer.

Tro meg, det er svært små sjangser for at han skal synes mindre stas i andre barn eller deg som andre mor.

En hver graviditet og fødsel er unik, et hvert barn er det også...spenningen, gleden og kjærligheten er like stor hver gang.

:)

Gjest spritezero

Jeg synes du skal kreve at han bryter kontakten med ungen sin, og at han går til behandling hos hypnotisør for å glemme at han har ligget med noen før han møtte deg. Såpass bør en være villig til å gjøre for kjæresten sin så hun kan føle seg spesiell, i alle fall hvis det er snakk om ekte kjærlighet.

Nei du, du må nok bare se deg om etter en mann som ikke har barn og ekser hvis du mener at du ikke vil klare å leve med disse tankene.

Gjest en som har det som deg.

Hei!

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg er også 24 år og gift med en mann som har en datter fra et tidligere ekteskap. Enda vi har to barn sammen plager det meg å tenke på at han har vært gift før og har barn med en annen. Vet at det er idiotisk, men kan ikke styre disse følelsene. Hadde jo ikke likt det om han var helt uerfaren, men jeg vil liksom ikke ha noen beviser på at han har vært sammen med andre... Som unger, bilder av ekser osv...

Det hele skyldes dårlig selvtillit, ihvertfall i mitt tilfelle. Sikkert i ditt også. Når vonde tanker kommer ber jeg meg selv skjerpe meg og tenke på noe annet. Vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Elsker mannen min, og jeg føler meg så svak og dum hver gang sjalusien min synes. Jeg vil ikke at han skal vite at jeg har disse følelsene...

Jeg har så lyst til å kunne glede meg over at han f.eks. er ute på byen med venner. Men i steden sitter jeg som en nervebunt og bekymrer meg over hva han driver med. Det er slitsomt å ha det slik! Prøv å finn på noe som gjør at du klarer å kvitte deg med de vonde tankene. Hver gang tankene kommer, knip den av før "snøballen" begynner å rulle. Si til deg selv "nei nå er jeg igang igjen" og så tenk på noe annet.

Hvis det plager deg altfor mye og du plages av dårlig selvtillit på flere områder, kan du jo kontakte en psykolog. Sjalusi kan ødelegge veldig i et forhold...så det viktig at du blir kvitt dette problemet!

Ønsker deg masse lykke til!

Klemmer fra

Hei!

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg er også 24 år og gift med en mann som har en datter fra et tidligere ekteskap. Enda vi har to barn sammen plager det meg å tenke på at han har vært gift før og har barn med en annen. Vet at det er idiotisk, men kan ikke styre disse følelsene. Hadde jo ikke likt det om han var helt uerfaren, men jeg vil liksom ikke ha noen beviser på at han har vært sammen med andre... Som unger, bilder av ekser osv...

Det hele skyldes dårlig selvtillit, ihvertfall i mitt tilfelle. Sikkert i ditt også. Når vonde tanker kommer ber jeg meg selv skjerpe meg og tenke på noe annet. Vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Elsker mannen min, og jeg føler meg så svak og dum hver gang sjalusien min synes. Jeg vil ikke at han skal vite at jeg har disse følelsene...

Jeg har så lyst til å kunne glede meg over at han f.eks. er ute på byen med venner. Men i steden sitter jeg som en nervebunt og bekymrer meg over hva han driver med. Det er slitsomt å ha det slik! Prøv å finn på noe som gjør at du klarer å kvitte deg med de vonde tankene. Hver gang tankene kommer, knip den av før "snøballen" begynner å rulle. Si til deg selv "nei nå er jeg igang igjen" og så tenk på noe annet.

Hvis det plager deg altfor mye og du plages av dårlig selvtillit på flere områder, kan du jo kontakte en psykolog. Sjalusi kan ødelegge veldig i et forhold...så det viktig at du blir kvitt dette problemet!

Ønsker deg masse lykke til!

Klemmer fra

det var så utrolig godt å høre at endelig noen hadde noe av de samme følelsene som meg!

Jeg har den siste uken jobbet veldig med meg selv for å få de bort,tankene, men de dukker opp titt og ofte desverre.

Min kjæreste, i forhold til din mann, var aldri gift med barnemoren, og han elsket henne aldri. De hadde et one night stand og grunnet mye så beholdt de barnet.Han ble der i 4 år pga at han selv har hatt dårlige familie forhold og derfor ville prøve..Men i dag sier han at han glad for at det ble slutt fordi han adri hadde noen følelser for barnemoren. Han sier at han elsker meg mer enn noe annet, og jeg tror han. Men allikevel så er jeg så irrasjonell at det med at en annen kvinne har født hans første barn sliter og river i meg! Syns det er en tung tanke at jeg ikke kan gi han hans aller første barn, men at en annen kvinne har gjort det. Han sier at denne gangen blir det annerledes, siden det blir et kjærlighetsbarn, og jeg skjønner det..men allikevel tungt.. Ville så gjerne at jeg og min mann skulle dele den første opplevelsen med å skape et barn sammen.

Og som du sier: det er til stadig en påminnelse om hans tidligere forhold og seksualliv. Jeg forventer ikke, som andre har hentydet her, at jeg skal finne meg en "urørt" mann..men jeg vil heller helst ikke bli påmindt på det vær eneste dag.

Datteren hans er veldig flott, og jeg ble fort glad i henne.Hun liker visst også meg utrolig mye, noe som gjør godt.Jeg gleder meg til å ha henne i livet vårt.

Men..hvordan har du taklet det? med at han var faktisk gift med en annen før deg? er det tanken på at han elsker deg høyere som gjør utslaget?

Vil gjerne dele informasjon og råd med deg, jeg trenger det :)

takk for innlegget

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...