Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg hater å ha mensen!

Jeg har sterke smerter i magen/ryggen og får migrene i 4 dager i strekk. I tillegg kan jeg nevne ca 20 andre ulemper ved mensen. Jeg bruker p-pillen Diane. Jeg lurer på om det er greit å hoppe over den pillefrie uken for på denne måten å unngå mensen f.eks i et halvt år. Hvor mange ganger er det tilrådelig å hoppe over den pillefrie uken, og beskytter p-pillen like godt mot graviditet dersom man tar den uten opphold?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158901-unng%C3%A5-menstruasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Den blødning du har med Diane er bare av psykologisk betydning, så den kan du gjerne kutte ut. Hopp fra brett til brett uten pause, det går bra med Diane. Hvis det kommer litt blødning, kan du stoppe en ukes tid før du starter på nytt. Ellers kan du fortsette ubegrenset. Pillen beskytter faktisk bedre mot graviditet uten enn med opphold.

Husk bare at du mister kontroll på at du kan være gravid, det merker man ellers ved at blødningen ikke kommer i den pillefri uken. Men risikoen er minimal.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Den blødning du har med Diane er bare av psykologisk betydning, så den kan du gjerne kutte ut. Hopp fra brett til brett uten pause, det går bra med Diane. Hvis det kommer litt blødning, kan du stoppe en ukes tid før du starter på nytt. Ellers kan du fortsette ubegrenset. Pillen beskytter faktisk bedre mot graviditet uten enn med opphold.

Husk bare at du mister kontroll på at du kan være gravid, det merker man ellers ved at blødningen ikke kommer i den pillefri uken. Men risikoen er minimal.

Vennlig hilsen Mette H Moen

"Dersom man ikke har blødninger, forsøker man å gi hormoner (Gestagener eller p-piller) slik at man i hvert fall får 4 blødninger pr år. Det er viktig for å beskytte livmorslimhinnen mot celleforandringer."

( http://www.kvinnelegen.no/wip4/detail_list.epl?cat=737 )

Gjelder det bare pcos da?

Selv blir jeg syk av å ikke ha pause fra p-pillene 1 uke i mnd. Får diare, oppblåsthet og sterke magesmerter. Slim fra tarmen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...