Gå til innhold

Sluttet med p plaster

Anbefalte innlegg

Gjest P-plaster

Hei Mette!

Jeg har brukt Tronetta28 i mange år. Bestemte meg for å prøve p plaster pga humørsvingninger. Og var dessuten bare nyskerrig.

Skulle tatt første pille på brettet (Trionetta) i går, var altså ferdig med de 7 sukker pillene.

Men i stedet for å ta pillen satte jeg på plaster, som jeg hadde fått beskjed om.

Men så fikk jeg meget vondt i hodet, og ble svimmel. Leste også og hørte om de 17 som hadde død i USA. Så jeg ble redd og tok det av ca kl 16. Satte det på ca kl 6 om morgenen.

Er dette farlig? Å slutte bare etter en dag?

Så nå har jeg bestemt meg for å ta en pause i hormonell prevansjon.

Så det jeg lurte på altså, er

Er det farlig at jeg sluttet bare etter noen timer?

Jeg hadde samleie Søndag kveld. Tok altså av plaster i går Mandag. (Uten å begynne på pillene igjen.) Kan jeg ha blitt gravid?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159031-sluttet-med-p-plaster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke noe problem å slutte med hormonell prevensjon når man ønsker det. Du hadde samleie søndag kveld og sluttet med prevensjon mandag. Det burde gå bra.

Md hensyn til dødsfall med p-plaster, så er det det man ser med mange nye prevensjonsmetoder; at risiko for bivirkninger er størst i starten hvor man nye bruker en metode. De som bruker de gamle produkter har brukt dem i flere år og har derfor testet ut at det ikke er bivirkninger.

Husk at du må bruke annen prevensjon fremover.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...