Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 4,legen har sagt det, I følge meg så hadde jeg el den17,19 august var da sammen med en i hele uka og uka etter det. 4 Sept møte jeg en annen men han lot ikke det gå inni meg men han første gjorde det hele tiden. Jeg blir usikker på hvem som kan være far til ungen min

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159033-er-han-far-til-barnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ukene regnes ikke fra befruktningen, men fra første dag i siste menstruasjon, fordi det er det siste tidspunktet man er 100% sikker på at du ikke var gravid.

Så dersom man har regelmessig mens i 4-ukerssyklus, så skjer befruktningen ved overgangen fra uke 2 til 3.

Hvis du ble befruktet ca 17.-19. august vil det si at det nå er 5 uker siden befruktning, og du skulle derfor være i svangerskapsuke 7.

Hvis du ble gravid 4. september så er det drøy to uker siden, og dette tilsier at du er i svangerskapsuke 4 nå, akkurat som legen din sa.

Men hvis du hadde eggløsning rundt 4. september, så burde du (forutsatt at du har regelmessig mens i 4-ukerssyklus) ha fått mensen ca 21. august.

Stemmer det?

I såfall har du jo hatt mens ETTER at du var sammen med sexpartner nr 1 men før sexpartner nr 2, ergo taler dette også for at partner nr 2 er faren.

4 Sept møte jeg en annen men han lot ikke det gå inni meg men han første gjorde det hele tiden. Jeg blir usikker på hvem som kan være far til ungen min

Ukene regnes ikke fra befruktningen, men fra første dag i siste menstruasjon, fordi det er det siste tidspunktet man er 100% sikker på at du ikke var gravid.

Så dersom man har regelmessig mens i 4-ukerssyklus, så skjer befruktningen ved overgangen fra uke 2 til 3.

Hvis du ble befruktet ca 17.-19. august vil det si at det nå er 5 uker siden befruktning, og du skulle derfor være i svangerskapsuke 7.

Hvis du ble gravid 4. september så er det drøy to uker siden, og dette tilsier at du er i svangerskapsuke 4 nå, akkurat som legen din sa.