Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 4,legen har sagt det, I følge meg så hadde jeg el den17,19 august var da sammen med en i hele uka og uka etter det. 4 Sept møte jeg en annen men han lot ikke det gå inni meg men han første gjorde det hele tiden. Jeg blir usikker på hvem som kan være far til ungen min

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159033-er-han-far-til-barnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ukene regnes ikke fra befruktningen, men fra første dag i siste menstruasjon, fordi det er det siste tidspunktet man er 100% sikker på at du ikke var gravid.

Så dersom man har regelmessig mens i 4-ukerssyklus, så skjer befruktningen ved overgangen fra uke 2 til 3.

Hvis du ble befruktet ca 17.-19. august vil det si at det nå er 5 uker siden befruktning, og du skulle derfor være i svangerskapsuke 7.

Hvis du ble gravid 4. september så er det drøy to uker siden, og dette tilsier at du er i svangerskapsuke 4 nå, akkurat som legen din sa.

Men hvis du hadde eggløsning rundt 4. september, så burde du (forutsatt at du har regelmessig mens i 4-ukerssyklus) ha fått mensen ca 21. august.

Stemmer det?

I såfall har du jo hatt mens ETTER at du var sammen med sexpartner nr 1 men før sexpartner nr 2, ergo taler dette også for at partner nr 2 er faren.

4 Sept møte jeg en annen men han lot ikke det gå inni meg men han første gjorde det hele tiden. Jeg blir usikker på hvem som kan være far til ungen min

Ukene regnes ikke fra befruktningen, men fra første dag i siste menstruasjon, fordi det er det siste tidspunktet man er 100% sikker på at du ikke var gravid.

Så dersom man har regelmessig mens i 4-ukerssyklus, så skjer befruktningen ved overgangen fra uke 2 til 3.

Hvis du ble befruktet ca 17.-19. august vil det si at det nå er 5 uker siden befruktning, og du skulle derfor være i svangerskapsuke 7.

Hvis du ble gravid 4. september så er det drøy to uker siden, og dette tilsier at du er i svangerskapsuke 4 nå, akkurat som legen din sa.

Men hvis du hadde eggløsning rundt 4. september, så burde du (forutsatt at du har regelmessig mens i 4-ukerssyklus) ha fått mensen ca 21. august.

Stemmer det?

I såfall har du jo hatt mens ETTER at du var sammen med sexpartner nr 1 men før sexpartner nr 2, ergo taler dette også for at partner nr 2 er faren.

4 Sept møte jeg en annen men han lot ikke det gå inni meg men han første gjorde det hele tiden. Jeg blir usikker på hvem som kan være far til ungen min

ikke hatt mens i det hele tatt siden 5 august.

ventet den 5 sept

Legen din tenkte nok ikke på at man vanligvis legger til 2 uker allerede ved befruktningsdato.

Så du er 6 uker på vei, men har vært gravid i 4 uker. Men altså 6 uker på vei slik terminberegning egentlig foregår.

Da ble du nok befruktet med nr 1 ja, mest sansynligvis. Men man kan jo ikke være HELT sikker, jeg ville fått tatt en farskapsprøve etter fødsel..

http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/den_gravide_kroppen/terminberegning

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...